Нерухомість

Як зробити знімки житла, які приведуть клієнтів: поради фотографів

24 Липня 2019
Як зробити знімки житла, які приведуть клієнтів: поради фотографів

Якісні фотографії для бізнесу, особливо якщо компанія продає товари на онлайн-майданчиках як OLX або в соцмережах – гарантують більший інтерес до них з боку покупців. Це правило працює для всіх категорій, зокрема й для об’єктів нерухомості. Особливо важливо зробити привабливі знімки, коли ви продаєте або хочете здати в оренду своє житло: як кажуть досвідчені рієлтори, клієнти купують, в першу чергу, очима. Редакція блогу OLX звернулася до фотографів і дізналася секрети вдалих фото.

«Домашнє завдання» для власника

Мало хто з власників нерухомості проводить підготовчу роботу перед зйомкою житла. І дарма. Наприклад, якщо не прибрати квартиру, не вивезти зайві предмети або, навпаки, не заповнити порожнечу – ризикуєте отримати непривабливі фото, які не будуть «продавати» ваш об’єкт.

Сплануйте фотозйомку

Як правило, ідеальний період часу від моменту прийняття рішення про зйомку до публікації готових світлин – близько місяця. Сюди входить підготовка квартири, підбір прикладів фото, створення і обробка зображень. Наприклад, в залежності від обставин тільки прибирання, вивіз непотрібних речей або доставка нових може затягнутися до двох тижнів.

Підготуйте квартиру

В першу чергу це прибирання. Потрібно витертти пил, помити вікна та підлогу. За даними OLX, витрати на послуги клінера складуть – від 500 грн за одну квартиру.

Наступний важливий крок – вивезти все непотрібне або, навпаки, додати предмети в інтер’єр. За словами фотографів, на час зйомки слід позбутися речей, які викликають неоднозначні емоції (наприклад, релігійна атрибутика) або асоціюють цю квартиру з жильцями або власниками. «Капці, рушники, іграшки, сімейні фотографії та інші особисті речі створюють прив’язку до тієї чи іншої людини. Квартира на фото повинна бути «знеособлена», щоб клієнт міг уявити себе в ній», – розповідає інтер’єрний фотограф Руслан Абсурдов.

Зворотна ситуація: у квартиру тільки заселилися і/або її здають вперше. У такому випадку в інтер’єрі виникає порожнеча, яку необхідно заповнити. «Потрібні акценти для створення атмосфери. Мінімальний набір для будь-якого інтер’єру – квіти у вазі і фрукти в красивому дизайнерському блюді. Такі деталі додадуть кольору в знімок», – підказує стиліст Альона Грін.

Ще один лайфхак від фотографів: непривабливі поверхні можна декорувати. Наприклад, зношений або брудний диван накрийте стильним пледом або покривалом. Витрати на цей предмет декору складуть від 150 грн. А старі стільці або табурети можна прикрасити спеціальними накладками – це коштує від 35 грн.

Виберіть обладнання

Вам знадобиться смартфон або камера, а також штатив. Найекономніший спосіб – орендувати все необхідне. Наприклад, на OLX оренда штатива складе – від 15 грн/день, а оренда камери – від 150 грн/день.

«Камеру під час нтер’єрної зйомки завжди рекомендую ставити на штатив і знімати на тривалій витримці», – підказує фотограф Дарія Стодоля. За її словами, на рівній поверхні без тряски фото виходять більш якісними. Крім того, коли телефон або камера стоїть на штативі, у вас є можливість уважно роздивитися кадр. Перевірити, чи потрапляють в нього потрібні предмети.

Оцініть житло з точки зору клієнта

Визначтеся, кому б ви хотіли продати або здати житло, і поставте себе на місце клієнта. Що в першу чергу для нього важливо? На що він зверне увагу на знімках, що буде шукати?

За словами фотографів, найголовніше для майбутнього мешканця – якість життя, яку він отримає. Йому важливо побачити, наскільки наповнена квартира, який стан меблів та сантехніки, чи є металопластикові вікна, як виглядає балкон, під’їзд. Також він хоче побачати інфраструктуру поблизу: наприклад, парк, стадіон, зона для барбекю, пляж або навіть море.

На практиці це означає, що в першу чергу потрібно буде зняти найголовніші елементи, а потім вже – всі інші, щоб створити потрібний «образ» квартири в очах клієнта. Наприклад, в залежності від того, кому ви хочете продати або здати своє житло, можна окремо сфотографувати робочий куточок, спортивну стінку, стелажі для книг, кавоварку, «розумний» телевізор тощо.

Підберіть приклади фото

Заздалегідь підшукайте приклади інтер’єрної зйомки, наприклад, фото спальні, вітальні, балкона, коридора, санвузла, самого будинку, а також необхідних деталей.

Вам допоможуть спеціалізовані онлайн-майданчики в Україні, де користувачі продають або здають своє житло, – такі як OLX. Можна переглянути й зарубіжні джерела: представництва OLX, наприклад, в Польщі або Португалії, британський ресурс Homelike або американський Rent.com. Ще одне хороше джерело – фотостоки, наприклад, Shutterstock або Depositphotos. За ключовими словами ви зможете знайти підбірку фотографій потрібного вам приміщення або предмета.

Усі фотографії, як ті, що сподобалися, так і невдалі, слід завантажити та зберегти в різних папках. «До кожного фото рекомендую ставити запитання, чому воно вам подобається або, навпаки, не подобається», – підказує Руслан Абсурдов. Також важливо оцінювати знімок з позиції клієнта – наскільки для нього важливі ті чи інші деталі. Відповіді на запитання – підказки, на чому зробити акцент під час фотозйомки.

Раз, два, три – мотор!

День зйомки ще більш відповідальний, ніж період підготовки.

Перевірте техніку

Перед тим як стартувати, перевірте, чи все працює та підходить для зйомки. «Якщо ви знімаєте на телефон, роздільна здатність камери повинна бути не менше 2 Мп», – вважає Дарія Стодоля. Також обов’язково протріть об’єктив, інакше ризикуєте зіпсувати фото.

Налаштуйте освітлення

«Коли йде мова про зйомку квартири, то не можна знімати у темний час доби, використовувати спалах і штучне світло», – підказує Дарія Стодоля. Використання спалаху в приміщенні може зіпсувати якість фото – «засвітити» його, спотворити кольори, а також в цілому змінити колірну температуру, через що світлина буде виглядати неприродною (наприклад, занадто жовтою).

М’яке розсіяне світло – ваш ключ до успіху. Тому оптимальний час для зйомки – це, наприклад, ранок чи ранній вечір, коли світло з вікна максимально природне.

Вивчіть приміщення

Ставайте по черзі в різні кути кімнати і знімайте: так ви отримаєте широке поле зору та зможете захопити більше простору. Вивчіть кімнату, знайдіть цікаві деталі. «Гарні ті ракурси, які максимально показують плюси квартири, її функціонал, важливі деталі. В першу чергу потрібно показувати планування і наповнення житла», – радить Альона Грін.

Ще один лайфхак: найкраще встановити фотоапарат на рівні очей. Це дозволить досягти ефекту присутності на знімках.

Пам’ятайте про фокус

Як і кожне речення у вашому оголошенні  про здачу або продаж житла, будь-яке фото повинне розповідати клієнту про щось. «Важливо пам’ятати, що на знімку має бути одна важлива, центральна точка, на ній варто фокусуватися. Наприклад, у випадку зі зйомкою інтер’єру це може бути ліжко, предмет меблів або декору», – радить Руслан Абсурдов. Також важливо, щоб предмети не затуляли одне одного – завдяки цьому знімок буде «чистим».

Прагніть до рівних ліній

Завалений горизонт ніхто не скасовував: цього не можна допускати. Вертикальні та горизонтальні лінії в кімнаті повинні залишитися такими самими й у кадрі. В іншому випадку знімок буде здаватися неохайним і кривим, що тільки відштовхне клієнта.

«Ні» поспіху з публікацією фото

Після зйомки квартири багато власників поспішають викласти фотографії. Наприклад, коли горять терміни і житло потрібно продати або здати максимально швидко. Краще так не робити. Наприклад, цілком ймовірно, що до оголошення потраплять нелогічні кадри, які не розкажуть потенційному клієнту ні про що.

Займіться «математикою»

За правилами OLX, до одного оголошення про об’єкт нерухомості можна прикріпити – до 24 фото. «В оголошенні важливо дотримуватися такої пропорції: 70% фото повинні розповідати про найважливіші речі, 30% – про другорядні», – підказує Руслан Абсурдов.

Завдяки такому підходу зберігається баланс: у першу чергу клієнт побачить головні переваги квартири, наприклад, розташування, планування кімнат, якісні меблі або сантехніка, а тільки потім – деталі (наприклад, журнальний столик з вазою, кольорові подушки на дивані тощо).

Уніфікуйте фотографії

Щоб викликати довіру до вашого оголошення, всі фото повинні бути в одному стилі та розмірі. В іншому випадку у людини може скластися враження, що ви завантажили зображення з різних ресурсів, а вашої квартири – не існує.

Також подбайте про «вагу» картинок. Онлайн-майданчики не люблять «важких» знімків: оптимальний розмір  – до 1 Мб. В оголошенні важливо розмістити настільки адаптивні знімки, щоб їх можна було швидко завантажити з будь-якого пристрою – ноутбука, планшета, смартфона, як при швидкому інтернет-з’єднанні, так і при повільному.

Для обробки та зміни розміру знадобляться такі програми і програми: Adobe Photoshop, Adobe Photoshop Lightroom, Capture One, VSCO, Squaready тощо. Також адаптувати розмір фото можна за допомогою безкоштовних онлайн-сервісів: знайдіть їх за ключовими словами «змінити розмір зображення онлайн» .

Текст: Катерина Спориш