Нерухомість

Як успішно здавати квартиру подобово: поради власникам

20 Листопада 2019
Як успішно здавати квартиру подобово: поради власникам

Подобова здача житла – популярний тренд. За словами рієлторів, люди активно інвестують у нерухомість, щоб примножити свої заощадження, заробляючи на оренді.

Але, на жаль, не всім власникам вдається підготувати та презентувати квартиру, щоб зацікавити клієнтів. Як все зробити правильно? За відповідями редакція блогу OLX звернулася до досвідчених орендодавців, інтер’єрного фотографа та рієлтора.

1. Подивіться на житло очима клієнта

Сформуйте портрет потенційного орендаря та поставте себе на його місце. Наприклад, хто він, звідки, який у нього стиль життя? Він, як правило, їздить у відрядження чи просто подорожує заради задоволення? З ким – з дівчиною/хлопцем або родиною з дітьми? Які цілі перебування в місті або країні? Відповіді на ці запитання допоможуть зрозуміти, як краще укомплектувати житло.

«Наприклад, для поїздки з Києва до Львова на кілька днів для будь-якого орендаря будуть важливими кілька речей. Перше – чистота та охайність квартири, зокрема стан санвузла. Друге – кількість та якість спальних місць на ліжку, диванах, кріслах. Третє – додаткові атрибути для комфортного проживання протягом короткого періоду часу. Це, наприклад, рушники, речі для ванної кімнати, посуд для приготування їжі, праска, фен тощо», – підказує Руслан Абсурдов, столичний фотограф. А для сім’ї з маленькими дітьми, наприклад, ще важливо, щоб було місце для коляски, для активних туристів – простір для зберігання велосипедів, лиж, сноубордів.

Про всі переваги квартири важливо розповісти в тексті оголошення на онлайн-майданчику. Всі способи зробити його ефективним та привабливим – у нашому тематичному матеріалі.

2. Створіть привабливу «картинку»

У першу чергу важливо прибрати всі особисті речі власників, зокрема фото, картини, особливо якщо вони в різних стилях, непрактичні предмети декору, якщо їх багато. Уявіть, що ваше житло – просто великий готельний номер. Завдяки такому підходу будь-який орендар, розглядаючи фото житла, зможе «приміряти» квартиру під себе та свої цілі поїздки.

Якщо відсутні ідеї, що зайве в інтер’єрі, а що – ні, у пригоді стануть фотостоки, де всі квартири виглядають «знеособлено» (наприклад, Shutterstock, Unsplash, Depositphotos). Також подивіться на знімки, які публікують інші власники квартир. Наприклад, зараз на OLX у рубриці «Квартири подобово, погодинно» – більше 10 000 оголошень (дані на момент підготовки матеріалу – ред.).

Приклад 1:

Як успішно здавати квартиру подобово: поради власникам

Приклад 2:

Як успішно здавати квартиру подобово: поради власникам

Домовтеся про зйомку, якщо не хочете робити фото самостійно. Витрати на роботу професійного фотографа складуть від 500 грн/год. Як правило, на зйомку квартири йде в середньому дві години, обробка обговорюється додатково.

За правилами OLX, до одного оголошення з об’єктом нерухомості можна прикріпити до 24 знімків. Краще викладати їх в тому порядку, в якому людина буде переміщуватися по квартирі – від входу до виходу. Також дотримуйтесь правила: 70% фото повинні показувати найважливіші речі в квартирі, 30% – другорядні. Про інші правила якісних та привабливих знімків можна прочитати в нашому матеріалі.

3. Забезпечте комфорт майбутнім мешканцям

Перш за все – це прибирання житла. За даними OLX, витрати на послуги клінера складуть від 500 грн за одну квартиру. Важливий нюанс: нерідко вартість разового та регулярного прибирань відрізняються на 30-50%. Тому якщо вам потрібна постійна допомога, краще відразу про це домовитися.

Закупити атрибути для комфортного перебування. Це не тільки створить комфорт, але й допоможе зекономити місце в рюкзаках та валізах мешканців. Чим менше їм потрібно брати з собою – тим краще.

Як зазначає ріелтор Ольга Ніколова, чек-ліст базових речей для будь-яких гостей виглядає так:

Ванна кімната та туалет. Мило, шампунь, гель для душу, туалетний папір, чотири рушники для одного гостя (для рук, ніг, обличчя/голови й тіла), фен.

Кухня. Чайник, сковорода, каструля, чашки, тарілки, ложки, вилки, ножі, а також засіб для миття посуду, губки, паперові рушники.

Спальня. Постільні комплекти для всіх спальних місць, праска, прасувальна дошка.

Аптечка. Сорбенти, знеболюючі та жарознижувальні засоби, спазмолітики та антисептики (досить по одному препарату). Спирт, градусник, вата, бинт, вологі серветки, лейкопластир.

4. Закладіть форс-мажори у вартість оренди

Як зазначає Ольга Ніколова, під час розрахунку вартості оренди слід скористатися такими орієнтирами.

По-перше, проаналізуйте ціни подобової оренди квартири в тому ж місті та районі, де плануєте здавати: так, на OLX для цього є спеціальний фільтр. Наприклад, мінімальна вартість оренди однокімнатної квартири на Печерську в Києві – 500 грн/добу.

По-друге, обов’язково додайте до вартості витрати на прибирання. «Це варто зробити, навіть якщо власник планує кожен раз прибирати квартиру самостійно. Так ви зможете захистити себе на випадок хвороби або інших форс-мажорів, через які прибирання доведеться довірити третім особам», – підказує експерт.

Також ріелтор зазначає, що орендарі регулярно ламають або забирають з собою «сувеніри» з квартири: праски, фени, інші аксесуари. Ці витрати теж слід закладати у вартість. «Можна зменшити фінансові збитки, якщо щоразу бути присутнім при виселенні мешканців. Але в реальних умовах так не завжди виходить», – каже Ольга Ніколова.

І, по-третє, при розрахунках обов’язково враховуйте бюджет на рекламу вашого об’єкта на онлайн-майданчику. Наприклад, перелік та вартість платних послуг на OLX можна подивитися тут.

5. Завжди будьте на зв’язку

Щоб не втратити клієнтів, важливо регулярно перевіряти повідомлення, відповідати на дзвінки або передзвонювати, якщо ви не змогли взяти трубку. Можна як виділяти кілька годин в день на обробку запитів, так і бути на зв’язку весь час. Найкраще комбінувати різні підходи, щоб з часом виробити найоптимальніший механізм роботи з вхідними.

Завжди бути на зв’язку з клієнтами допоможе додаток OLX: 60% всіх візитів в рубрику «Квартири подобово, погодинно» відбуваються саме через нього. Головний плюс додатка – зручність. Повідомлення про повідомлення приходять, навіть якщо воно неактивне. Також з його допомогою власник житла може легко та просто управляти своїми оголошеннями в будь-який час.

6. Створіть чек-лісти для заселення та виселення

Трапляється так, що власники квартир до останнього тягнуть з відправкою деталей бронювання – аж до дня прибуття гостей. Так, зіпсувати враження може невчасне повідомлення про те, де знаходяться ключі, який код на дверях будинку тощо.

Краще подбати про всі деталі заздалегідь. Гарна ідея – оформити пам’ятку, єдину для всіх гостей. Так орендарі будуть розуміти межі своєї відповідальності та відповідальності власника. Це позбавить від можливих непорозумінь.

У пам’ятці пропишіть:

– правила заселення та виселення. Наприклад, чи присутній власник при цьому, і що робити, якщо ні;

– правила та частота прибирання квартири. Залежно від кількості днів перебування визначається, як часто проводиться прибирання, зміна постільної білизни, рушників;

– ваш номер, запасний контакт та номери екстрених служб. Це особливо важливо для іноземців;

– штрафні санкції за псування майна та правила їх оплати.

Важливий момент: під час виселення потрібно обов’язково перевіряти стан та наявність тих чи інших речей. «Щоб не втрачати час і не затримувати гостей, стане в пригоді список усіх цінних предметів у будинку», – розповідає киянка Наталія Чернова, у якої був досвід здачі квартири подобово.

7. Приготуйте приємні «плюшки»

До заселення в квартиру можна подумати про приємні бонуси для гостей. Також важливо бути готовим піти їм назустріч. «Наприклад, одного разу ми придбали надувний матрац для наших гостей: планувалося, що їх буде три, а спальних місць було всього два. Покупку ми повністю взяли на себе», – ділиться досвідом Наталія Чернова.

Підійдуть і менш дорогі бонуси: це можуть бути снеки, чай, кава, сухі сніданки (наприклад, вівсянка), солодощі (наприклад, цукерки з карамелі, чорний шоколад).

Ще один вдалий варіант – карта міста або пакет місцевого мобільного оператора для гостей-іноземців.

Текст: Катерина Спориш