Нерухомість

«Не варто довіряти тому, хто безвідповідально поставився до опису об’єкта»: топ помилок в оголошеннях про продаж та оренду нерухомості

7 Жовтня 2020   
 1935
«Не варто довіряти тому, хто безвідповідально поставився до опису об’єкта»: топ помилок в оголошеннях про продаж та оренду нерухомості

Якщо власник нерухомості вирішив самостійно продати або здати в оренду свої квадратні метри, йому важливо знати, які помилки в оголошеннях відштовхують клієнтів або просто зменшують їхню кількість. На що звернути увагу, редакції блогу розповіла Юлія Ковбаса, керівник команди якості контенту категорії OLX Нерухомість.

1. Розмитий заголовок

Клієнт пройде повз вашого оголошення або взагалі не побачить його, якщо із заголовка не зрозуміло, що здається або продається. В загальних фразах, якими деякі власники намагаються привернути увагу (наприклад, «гаряча пропозиція цього літа» або «ваш сімейний корабель чекає на вас»), немає ключових слів, які й впливають на «видимість» оголошення.

А як треба?

«Заголовок можна порівняти з пошуковим запитом у браузері. Найчастіше користувачі шукають нерухомість так: «купити однокімнатну квартиру», «зняти подобово на …» або «довгострокова оренда в …», – розповідає Юлія. – До речі, на нашому ресурсі є підказки для тих, хто продає або здає об’єкти. На сторінці кожної категорії, в самому низу, є пункт меню «Популярні запити в …». Перейшовши за посиланням, ви побачите слова та фрази, які використовують користувачі, коли шукають нерухомість. Що більший шрифт у конкретного словосполучення, то частіше воно зустрічається в оголошеннях».

Загалом, щоб скласти ефективний заголовок, використовуйте прості й зрозумілі слова: вказуйте тип угоди (оренда або продаж), адресу об’єкта, тип нерухомості (будинок, квартира, котедж), поверховість, кількість кімнат, а також за потреби особливості проживання (наприклад, підселення).

2. Занадто довгий або короткий текст

Дуже коротке оголошення говорить про те, що власник не надто серйозно ставиться до майбутньої угоди. А надто довгий текст, особливо якщо він погано структурований, просто стомлює користувачів. Останні хочуть максимально швидко зорієнтуватися, що їм пропонують, і прийняти рішення про перегляд.

А як треба?

Як каже Юлія, важливо дотримуватися балансу. Наш експерт радить вказувати тільки основну інформацію про об’єкт, розділяючи її на змістові блоки:

характеристики об’єкта – те, що насамперед цікавить майбутніх мешканців: загальна площа, перелік та розміри кімнат, кухні, вбиральні, тип стін будівлі, особливості планування, ремонту, перелік меблів і техніки, наявність балкона/лоджії;

короткий опис інфраструктури неподалік – те, що вигідно виділяє цей об’єкт нерухомості: ландшафтні особливості (наприклад, ліс, річка), вокзали, великі торговельні центри або кінотеатри, школи, ринки, віддаленість від центру міста;

побажання власника нерухомості – те, що стосується особливостей проживання: наприклад, тільки для довгострокової оренди, можна з тваринами, лише для сімейних пар.

«Якщо потенційного покупця чи орендаря щось зацікавить, то він обов’язково подзвонить і поставить уточнюючі запитання. Водночас у нього повинна бути гарна основа для розпитувань – детальне оголошення», – резюмує Юлія Ковбаса.

3. Надлишок описових елементів

Видаляйте з тексту такі характеристики, як «класний», «атмосферний», «чарівний», «недорогий», «зручний» тощо. Ці слова не «працюють» на вас, тому що кожен сприймає їх по-різному і не можна передбачити реакцію користувача. Наприклад, якщо вам власне житло здається бюджетним, то інша людина може вважати його дорогим і з неоднозначними емоціями закриє оголошення.

А як треба?

Нехай потенційні клієнти самі визначать, наскільки ваш об’єкт комфортний, недорогий або зручний. Щоб допомогти їм у цьому, перерахуйте в оголошенні конкретні переваги, наприклад, зручне планування однокімнатної квартири, наявність гардеробної кімнати, відмінний стан меблів або ремонту. Також можна додати згадку про благоустрій двору або прибудинкової території, наявність автостоянки або підземного паркінгу, рік зведення будинку.

4. Бракує конкретики

Відмовтеся від нечітких шаблонних формулювань в описі інфраструктури, наприклад, «поруч метро», «недалеко від центру», «у кроковій доступності». Така інформація не дає розуміння реальних відстаней.

А як треба?

Дайте конкретну інформацію про розташування та «підкоріть» клієнта цифрами: «7 хвилин пішки до метро Либідська» або «до Софійської площі 10 хв на автобусі № …». Завдяки цьому потенційні мешканці зможуть зорієнтуватися, чи буде їм зручно вирішувати щоденні справи: доїхати на роботу, купити продукти, відвезти дитину до школи тощо.

«Не варто довіряти тому, хто безвідповідально підійшов до опису об'єкта»: топ помилок в оголошеннях про продаж та оренду нерухомості

Юлія Ковбаса, керівник команди якості контенту категорії OLX Нерухомість

5. Граматичні помилки та «стилістика месенджерів»

«Написаний нашвидкуруч, неоханий текст говорить про те, що автор оголошення не надто відповідально підійшов до цього завдання. І, не виключено, що не варто довіряти й тому, що він публікує, – переконана Юлія Ковбаса. – Крім того, пошукові системи часто ігнорують тексти з великою кількістю помилок, через що оголошення не потрапляє до списку видачі».

Через помилки ви також втрачаєте час (і, відповідно, дзвінки клієнтів), тому що такі оголошення зазвичай не пропускають до публікації на онлайн-майданчиках.

Наприклад, на OLX всі оголошення про нерухомість проходять кілька етапів модерації:

1) автомодерація, коли система перевіряє публікацію на відповідність первинним критеріям, наприклад, правильність обраної користувачем рубрики, якість і кількість фотографій, наявність ненормативної лексики тощо.

2) модерація менеджером з якості контенту команди OLX Нерухомість, який може відхилити оголошення через відсутність фотографій або брак потрібної інформації в тексті.

Якщо щось не так, автору приходить повідомлення про видалення публікації із зазначенням причини та рекомендацією, що потрібно виправити.

А як треба?

Не варто переносити стиль спілкування в месенджерах або SMS на оголошення про продаж-оренду, тобто публікувати текст із помилками, без крапок та зі словами, написаними тільки великими літерами. Також краще відмовтеся від жаргону й термінів. Завжди перевіряйте опис на наявність граматичних помилок, наприклад, за допомогою спеціальних сервісів в інтернеті – «чистий» текст викликає довіру.

6. Фото ні про що

Клієнти зазвичай не зупиняються на оголошеннях з неякісними фото, оскільки не знаходять, на чому затримати свою увагу. Фото, які точно відштовхнуть покупця або орендаря:

– розмиті;

– скріншоти;

– фото з низькою роздільною здатністю;

– засвічені або «жовті»;

– великий план кутка кімнати, частини двері тощо.

А як треба?

Головне правило у фотографіях – їх повинно бути стільки, щоб дати повне уявлення про об’єкт. Наприклад, для кімнати, яка здається, досить трьох фото її інтер’єру, а для великих котеджів та багатокімнатних квартир можуть знадобитися всі 24 знімки, які можна додати до оголошення на OLX Нерухомість.

Перед зйомкою обов’язково приберіть. Сховайте все зайве зі стільниць, поверхонь мийок, полиць (за можливості), з підлоги, з ручок шаф та спинок стільців або крісел. Максимально «безлика» квартира – відмінна можливість для покупця або орендаря відчути цей простір «своїм».

Вибираючи ракурс зйомки, стежте, щоб ваше відображення в дзеркальних поверхнях не потрапляло на знімок. Знімаючи, переконайтеся, щоб на фотографії однієї функціональної зони кімнати (наприклад, робочого куточка) було видно й частину іншої. Завдяки цьому складається повне і коректне враження, як виглядає приміщення.

Не обмежуйтеся лише фотографіями кімнат. Краєвид з вікна, вигляд під’їзду й фасаду будинку також допоможуть клієнту зрозуміти, чи підходить йому ваша пропозиція.

Сміливо знімайте житло на смартфон. Головне, щоб фото були чіткими, з високою роздільною здатністю, не засвічені, без слідів обробки.

7. Відсутність акцентів

Потенційні клієнти пройдуть повз оголошення, якщо в ньому немає потрібних акцентів. Наприклад, сімейна пара з меншою ймовірністю зверне увагу на вашу пропозицію, якщо ви не вкажете, що поруч є дитячі майданчики або творчі клуби розвитку дитини. А студентам не надто цікаво жити там, де не буде розважальних закладів, фестивальних локацій, коворкінгів тощо.

А як треба?

Під час складання оголошення завжди потрібно враховувати, кому ви хочете здати або продати об’єкт. Щоб привернути потрібних клієнтів, для початку розділіть потенційних покупців або орендарів на великі групи. Потім виберіть «свою» і відтак описуйте те, що важливо саме для цієї аудиторії, наприклад, для батьків із дітьми, людей без пари, студентів тощо.

«Якщо ви зовсім не знаєте потенційну аудиторію, то складайте опис, який підійде під популярні вимоги. Або ж вивчайте базові потреби обраної категорії людей щодо інфраструктури та інтер’єру житла. Можна уточнити в друзів або знайомих, які підходять під ваш опис ідеальних покупців або орендарів», – радить Юлія Ковбаса.

8. Підозрілі фрази

Користувачі хочуть укласти угоду з надійними власниками. Тому важливо уникати фраз, які можуть переконати їх у зворотному. Експерт наводить кілька прикладів з реальних оголошень на OLX, які викликають недовіру в клієнтів:

– «фото скину у вайбері, листування веду в месенджері»;

– «дзвонити по телефону після ознайомлення з текстом оголошення»;

– «заповніть анкету про себе: хто ви, що ви, де працюєте, скільки людей буде проживати, прописка, вік, доходи»;

– «спочатку платити, потім показувати»;

– «тут не сиджу, хочете дізнатися деталі – телефонуйте».

А як треба?

За словами Юлії, щоб викликати довіру, оголошення повинно бути максимально інформативним і конкретним. Також краще додати туди таку інформацію, яка додатково переконає, що вам можна вірити:

– чіткі умови оренди: наявність договору, застави, розмір орендної плати, умови виселення, відповідальність за оплату комунальних послуг, можливість утримання домашніх тварин.

– середні щомісячні витрати на оплату комунальних послуг;

– чесне повідомлення, якщо приміщення має деякі недоліки (наприклад, старий диван, труби, що вимагають ремонту, неприємне сусідство). Причому краще подавати таку інформацію в «м’яких» формулюваннях, наприклад, «наявність предметів інтер’єру можна обговорити під час зустрічі»;

– якщо йдеться про продаж – інформація про юридичний статус квартири і наявність документів, кількість прописаних людей, фінансові зобов’язання (якщо вони є).

9. Невигідний час публікації

Публікація оголошення в неактуальний час призводить до того, що ніхто не відгукується навіть на хороший опис, помірну ціну або відмінний стан приміщення.

А як треба?

«Якщо йдеться про OLX, то ми радимо публікувати оголошення в періоди пікової активності унікальних користувачів, – говорить Юлія Ковбаса. – За нашою статистикою, найгірший час – це ніч і субота. Найкращий – понеділок і вівторок, у проміжках 14:00-16:00 та 21:00-22:00. Користувачі платформи завжди можуть дізнатися таку інформацію в службі підтримки OLX».

Сезонність також має значення. Наприклад, оголошення про довгострокову оренду швидше знайде свого клієнта восени, а про подобову – влітку. Варто враховувати, що новорічні свята відрізняються найменшою активністю користувачів.

Текст: Олена Колесник