Робота

8 помилок у складанні вакансій, які заважають отримувати відгуки від кандидатів

27 Серпня 2021   
 770
8 помилок у складанні вакансій, які заважають отримувати відгуки від кандидатів

У розділі «Робота» на OLX налічується понад 60 тис. вакансій від близько 40 тис. компаній. Приблизно в 80% оголошень шукають представників робітничих спеціальностей («блакитних комірців»): касирів, водіїв, кухарів, офіціантів, прибиральників, охоронців, кур’єрів, вантажників, токарів, будівельників, зварювальників.

Попри прогнози щодо скорочення робочих місць, такі працівники зараз, навпаки, на вагу золота. Їх наймають у найрізноманітніших галузях, і найчастіше персонал потрібен терміново – адже від цього залежить продуктивність підприємств. Саме тому дуже важливо, щоб пошук був ефективним.

Керівниця категорії OLX Робота Марія Абдулліна розповіла, яких помилок припускаються роботодавці у складанні вакансій і як їх виправити.

1. Заголовок без «гачка»

Заголовок – це перший етап воронки із залучення уваги кандидата. Якщо в ньому не буде якогось «гачка», що зачепить людину, вона просто пропустить це оголошення і клацне на інше, цікавіше.

Найневдаліший приклад – заголовок на кшталт «Шукаємо працівника». Тут не вказана навіть спеціальність: не зрозуміло, хто саме потрібен, для яких завдань. Тому в заголовку обов’язково варто вказати посаду, на яку відкрита вакансія.

Від інших платформ з пошуку працівників OLX відрізняється тим, що тут роботодавець не повинен дотримуватися визначеного стандарту зі складання вакансії, а може дозволити собі підійти до цього питання творчо. Наприклад, можна винести в заголовок назву населеного пункту, а якщо це велике місто – вказати район або найближчу станцію метро. Це приверне кандидатів, які живуть неподалік.

Вакансії із зарплатою отримують на 40% більше відгуків. Це закономірно: людям важливо знати, скільки вони зможуть заробити.

Якщо ваша компанія добре відома серед пошукачів, можна написати в заголовку її назву. Ця порада підходить для мережевих ресторанів, магазинів, салонів, автозаправних станцій. Людина охочіше клацне на оголошення, побачивши знайомий бренд.

Наприклад, у мережі супермаркетів Varus рекомендують адаптувати формат заголовка до того, як кандидат буде шукати роботу в інтернеті. Найімовірніше, людина напише щось на кшталт: «робота касир Київ». Тому важливо, щоб потрібні ключові слова фігурували в тексті.

2. Розпливчастий опис

В описі вакансії пошукач очікує побачити потрібні деталі: умови роботи, вимоги до кандидатів. А значить, завдання роботодавця – дати йому цю інформацію. Зазвичай, «блакитних комірців» цікавить насамперед графік, перелік обов’язків та адреса локації, де доведеться працювати.

Вдалий формат опису розробили в мережі пекарень Lviv Croissants. У тексті вакансії компанія вказує, що потрібно робити, чого очікують від кандидата і що можуть йому дати. Ось як це виглядає на прикладі вакансії сендвіч-мейкера:

Що потрібно робити: «Сендвіч-мейкер відповідає за швидку подачу круасанів, знає рецептуру і готовий справлятися з великим потоком гостей»;

Чого ми очікуємо: «Ти можеш стати сендвіч-мейкером, якщо любиш готувати або дуже хочеш навчитися, працюєш швидко та акуратно, готовий дотримуватися правил і вчитися нового»;

Що можемо дати: «Оплату від 450 грн за зміну, бонуси, позмінний графік 2/2 або 3/3, з 8:00 до 21:00, а також до 15 додаткових змін за бажанням, навчання всіх процесів “з нуля”».

Важливо також вказати особливі вимоги, якщо вони є. Наприклад, в агентстві з пошуку домашнього персоналу «Мир Семьи» часто шукають нянь тільки з медичною освітою – і прописують це в тексті. Так кандидати відразу розуміють, чи відповідають позиції.

З нашого досвіду, оптимальний обсяг тексту вакансії – 1-2,5 тис. знаків. Саме такі оголошення збирають найбільше відгуків. Якщо текст коротший, навряд чи там будуть розкриті всі ключові деталі. Якщо довший – є ймовірність, що кандидат не захоче його читати.

3. Не вказана зарплата

Зарплата – обов’язковий пункт у формі подачі вакансії на OLX, але якщо компанія не готова написати конкретну вилку, вона може поставити оклад «за домовленістю».

Утім, ми рекомендуємо вказувати цифри. Проводили внутрішні дослідження, і виявилося, що вакансії із зарплатою отримують на 40% більше відгуків. Це закономірно: людям важливо знати, скільки вони зможуть заробити. Саме зарплати – один з найважливіших критеріїв вибору роботодавця серед «блакитних комірців».

Також важливо, щоб зарплата була правдоподібною. Якщо зазначена цифра набагато вища або нижча за ринкову для конкретної спеціальності, більшість кандидатів не кликатимуть на таку вакансію.

Трудові відносини – це взаємовигідний процес. Кандидату потрібна робота, а компанії – фахівець, тож у співпраці однаково зацікавлені обидві сторони. Немає когось, хто за замовчуванням головніший.

4. «Простирадло» без форматування

Якщо текст виглядає як суцільне «простирадло» без абзаців, то, найімовірніше, кандидат його не читатиме та перейде до вакансій конкурентів.

Тому ми рекомендуємо роботодавцям виділяти основні блоки, використовуючи всі можливості форматування: робити списки, підсвічувати ключові слова напівжирним тощо. Якщо текст буде охайним візуально, кандидати зможуть краще його сприйняти.

Коли ви копіюєте опис вакансії з іншого джерела (наприклад, з сайту компанії), обов’язково перевірте, щоб у тексті не було сторонніх артефактів форматування на зразок ü – деякі текстові редактори використовують цей символ для оформлення маркованих списків.

5. Недружній тон

Нам зустрічалися вакансії з фразами на кшталт: «Ти повинен довести свою готовність працювати». Такий тон відразу відлякує кандидатів, адже роботодавець нібито ставить їх у свідомо другорядну позицію, підкреслюючи, що компанія – головна, а пошукач – ніхто. Це звучить зарозуміло.

Насправді ж трудові відносини – це взаємовигідний процес. Кандидату потрібна робота, а компанії – фахівець, тож у співпраці однаково зацікавлені обидві сторони. Немає когось, хто за замовчуванням головніший.

Ми радимо дотримуватися дружнього й ввічливого тону. Для цього можна додати у вакансію «душі», людяності. Наприклад, у мережі автозаправних станцій Shell у вакансіях вказують, що шукають «людину, яка зустрічатиме наших гостей на АЗС своєю усмішкою і добрим словом».

А в мережі ресторанів Mafia звертаються до водіїв так: «Втомився від роботи в таксі, брудної машини та незадоволених клієнтів? Приходь до нас! Ми вже чекаємо тебе – водій служби доставки ресторану!». Люди, що працюють в таксі, справді стомлюються від великого щоденного потоку пасажирів і необхідності підлаштовуватися під кожного нового клієнта. На таке оголошення за три дні ресторан в середньому отримує приблизно 100 переглядів, 30 відгуків і запрошує на співбесіду трьох кандидатів.

Кандидати спілкуються між собою: коли один стикнеться з перекручуванням фактів, він обов’язково розповість про це всім знайомим.

6. Неправдива інформація

Буває, компанія спеціально вказує в вакансії привабливу зарплату, а вже під час особистої розмови з кандидатами рекрутер розкриває деталі. Наприклад, виявляється, що реальний оклад буде в півтора раза нижчий.

Ми не радимо публікувати інформацію, яка не відповідає дійсності. Річ у тім, що кандидати спілкуються між собою: коли один стикнеться з перекручуванням фактів, він обов’язково розповість про це всім знайомим. І так «сарафанним радіо» бренд роботодавця обростає поганою славою, і на вакансії компанії відгукується дедалі менше кандидатів.

7. Відсутність логотипа і небрендована сторінка

Коли людина переглядає вакансію на OLX, внизу вона бачить блок з іншими рекомендованими оголошеннями. У ньому набагато привабливіше виглядають пропозиції, в яких є логотип роботодавця – на такі вакансії кандидати переходять частіше.

8 помилок написання вакансій, які заважають отримувати відгуки від кандидатів

Крім цього, логотип виділяє оголошення і в пошуковій видачі. Тому ми завжди рекомендуємо його додавати, тим паче для компанії це безкоштовно.

А якщо роботодавець розміщує на платформі більш як одна-дві вакансій, ми радимо оформити брендовану бізнес-сторінку: завантажити фірмовий банер, додати опис компанії, поставити геолокацію. Це дозволяє не тільки привернути увагу кандидатів, але і відразу розповісти більше про корпоративну культуру. Також з’являється можливість створити унікальний домен компанії на базі домену OLX.

Заповнена бізнес-сторінка компанії добре індексується в пошукових системах. А значить, її зможуть побачити більше кандидатів, які потраплять з Google не просто на сторінку OLX зі списком вакансій за їхнім запитом, а на сторінку вашої компанії на платформі.

8. Номер, на який неможливо додзвонитися

За нашими спостереженнями, представники робітничих спеціальностей люблять дзвонити працедавцям, а не писати їм, наприклад, на електронну пошту, як це часто роблять офісні фахівці. Тому номер телефону – це ключова контактна інформація.

Але важливо розуміти, що додаток OLX встановлений в кожному третьому смартфоні України, платформою користується понад 25 млн українців. І потік дзвінків від кандидатів зазвичай великий. Тому якщо ви розумієте, що не готові їх приймати, то краще не вказувати телефон компанії, а збирати письмові відгуки. Адже якщо людина один-два рази подзвонить – і не додзвониться, то, ймовірно, вона більше не повернеться до вашої вакансії.

Щоб не втрачати кандидатів, можна вказати, щоб фахівці надсилали вам особисті повідомлення в чаті на OLX. Інший варіант: прикріпити до оголошення власну форму для збору відгуків кандидатів. Для цього під час публікації вакансії додайте посилання на неї в полі «Посилання на форму подачі резюме».

8 помилок написання вакансій, які заважають отримувати відгуки від кандидатів

У такий спосіб ви зможете зібрати необхідну інформацію від кандидатів, зокрема, їхні телефони, – і потім самі їм передзвоните для первинного відбору.

Текст: Валентина Шимкович