Зараз у категорії «Авто» на OLX налічується понад 133 тис. оголошень про продаж легкових машин. Приблизно 16% із них – від бізнес-продавців (наприклад, від компаній, які доставляють авто з-за кордону), решта – від приватних осіб.
Здебільшого на платформі продають недорогі потримані автомобілі вартістю до $15-18 тис., як от Ford, Volkswagen, Renault, Hyundai, Nissan, Mitsubishi. Велику частку займають і бюджетні моделі, як от ВАЗ і Daewoo Lanos, – на них припадає 15% оголошень.
Менеджер з роботи з ключовими клієнтами напряму «Авто та запчастини» Михайло Корж розповів, як грамотно скласти оголошення про продаж авто, щоб воно зацікавило покупців та зібрало якнайбільше відгуків.
Ви продаєте авто: що лагодити і як привернути увагу покупців
Придумайте заголовок із цікавою деталлю
На відміну від більшості спеціалізованих сайтів з продажу авто, на OLX в заголовку оголошення можна не обмежуватися лише вказівкою моделі та року випуску. Продавець може написати там будь-який текст до 70 символів (близько 8-10 слів).
Підійдіть до питання творчо, адже це можливість виділитись серед інших продавців. Щоб привернути увагу, додайте в заголовок цікаву подробицю. Наприклад, не «Hyundai Elantra 2016», а «Hyundai Elantra 2016 у відмінному стані». Не «Volkswagen Jetta», а «Volkswagen Jetta, повна комплектація». Уявіть, що ви насамперед повідомили би про продаж свого автомобіля друзям та знайомим – це й може стати ключовою деталлю.
Не варто писати в заголовку слово «Продам». Це зайва інформація, адже з механіки роботи майданчика і так зрозуміло, що йдеться про продаж.
Перевірте правопис ключових слів
Багато покупців шукають конкретну модель автомобіля та для цього користуються пошуком за назвою моделі.
Щоб ваше оголошення точно відобразилося у пошуковій видачі, переконайтеся, що ви вказали назву машини без друкарських помилок. Звіртеся з техпаспортом авто – так ви точно не помилитеся.
Назви іномарок пишіть латиницею: не «Форд Фокус», а «Ford Focus». Це теж підвищує шанси, що покупець знайде оголошення через пошук – не виникне різночитань на кшталт «Мітсубісі» та «Мітсубіші». До того ж таке оголошення виглядатиме грамотніше і професійніше.
Пропишіть відповіді на популярні запитання
Поширена помилка продавців – написати в оголошенні максимально короткий текст. Наприклад: «Автомобіль від хазяїна. Дзвоніть, на всі запитання відповім телефоном».
Зазвичай такі оголошення не мають попиту, у них вкрай низька ефективність. Річ у тім, що покупці хочуть отримати якнайбільше інформації про машину ще до того, як починати дзвонити продавцям.
Пропишіть всі подробиці, про які можете розповісти. Намагайтеся відповісти на запитання, які можуть виникнути під час угоди:
- як часто проводили техобслуговування;
- чи все гаразд із документами;
- скільки власників було у авто;
- чи є проблемні місця;
- чи потрапляло авто в аварії.
Ваше завдання – розповісти про всі позитивні сторони машини, буквально закохати у неї потенційного покупця. Поставте себе на його місце і подумайте, що могло б привенути вашу увагу до вашого ж авто. Обов’язково включіть це в опис.
Приклад поганого опису: текст занадто лаконічний, мало подробиць
Приклад гарного опису: детальний опис, багато важливих деталей
Не приховуйте недоліків
Якщо машина має серйозні дефекти, наприклад, проблеми з двигуном, то краще спробувати їх усунути перед продажем. Вкладення в ремонт завжди окупляться, адже всі покупці хочуть придбати справне авто. Що більш товарний вигляд він матиме, то дорожче і швидше ви його продасте.
Продати авто з дефектами теж можливо, але найімовірніше заниженою вартістю. У такому разі важливо, щоб ви могли докладно розповісти про ці проблеми, дати новому власнику повну інформацію про те, що доведеться замінити і скільки це коштуватиме. Можна навіть заздалегідь проконсультуватися з фахівцями на СТО, щоб мати можливість відповісти на запитання покупців.
Якщо авто повністю справне, але в нього залишилися несуттєві недоліки на кшталт невеликих подряпин на бампері, то не варто боятися про них написати. Це тільки збільшить довіру до продавця: оголошення виглядатиме чеснішим та інформативнішим.
До того ж покупець все одно виявить вади під час огляду. Він відчує розчарування, і тоді угода навряд чи закінчиться продажем. Тому краще, якщо майбутній власник відразу дізнається про стан машини, і його очікування відповідатимуть дійсності.
Поставте себе на місце покупця і подумайте, що могло б привенути вашу увагу до вашого ж авто. Обов’язково включіть це в опис.
Додати 15-20 різних фотографій
Покупці хочуть дізнатися з оголошення якнайбільше – це стосується не тільки опису машини, але й фотографій.
По-перше, їх має бути багато – від 15 штук. До речі, всього на OLX в категорії «Авто» можливо прикріпити 24 знімки до одного оголошення.
По-друге, фотографії мають бути різноманітними. Покажіть автомобіль із різних ракурсів, під різними кутами. Додайте кілька знімків усередині салону: панелі приладів, керма, сидінь. Це дозволить покупцям скласти найкраще уявлення про стан та комплектацію авто. До речі, що менше виражений знос, то більші плани можна зробити.
Перед зйомкою помийте автомобіль, зробіть хімчистку салону – завдяки цьому машина виглядатиме презентабельнішою та дорожчою. А щоб світилини вийшли максимально привабливими, фотографуйте за денного освітлення та сухої погоди.
Створювати оголошення краще в мобільному додатку: немає обмежень за розміром фотографій. На сайті ж можна завантажити тільки світлини розміром до 5 МБ, і при цьому вони автоматично «стискаються» – в результаті страждає якість зображення.
З відеоогляду покупець дізнається про машину ще більше, ніж зі звичайного тексту та фото – це дозволить розширити географію продажу.
Завершіть оголошення «родзинкою»
Подбайте про те, щоб у покупця склалося позитивне враження про ваше оголошення. Наприклад, якщо пропонуєте в подарунок сезонні шини та диски, то обов’язково згадайте про це.
Інший варіант: ви нещодавно провели техобслуговування, поміняли масло, а отже, покупцеві не доведеться про це думати наступні 10 тис. км. Це приємний бонус, який стане ще одним плюсом на вашу користь – не забудьте про нього розповісти.
Також буде корисно дати зрозуміти, що вам можна довіряти. Для цього вкажіть, що пропонуєте офіційне переоформлення авто, готові до всіх перевірок на СТО (якщо це, звичайно, так).
Ще «родзинкою», що запам’ятовується, може стати невеликий відеоогляд авто. Зніміть ролик, завантажте його у безкоштовне онлайн-сховище та дайте посилання в оголошенні. З відео покупець дізнається про машину ще більше, ніж зі звичайного тексту та фото – це дозволить розширити географію продажу. Адже заради «кота в мішку» покупець навряд чи приїде на огляд з іншого міста чи області. А якщо він буде впевнений, що йому подобається саме ваш автомобіль, то відстань не стане перешкодою.