Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.
Андрій Срібняк і Тарас Кошелюк – співзасновники компанії PixoPhone, до складу якої входять магазин мобільних телефонів і аксесуарів, а також сервісний центр з ремонту смартфонів і планшетів.
В інтерв’ю OLX Андрій розповів, як міський голова мотивував його команду повернутися до роботи в умовах війни, чому довелося ввести часткову передоплату та як вдається привертати увагу клієнтів на OLX.
Попередні матеріали:
«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
Щодня у нас купують 30-35 телефонів
Ми продаємо смартфони відомих брендів: Google Pixel, OnePlus, Apple, Samsung та інших. Спеціалізуємося на флагманських моделях за цінами вищими за середні – близько 8-10 тис. грн. Це переважно вживані товари, які ми самостійно доставляємо з Європи та США.
Наш інтернет-магазин працює з 2020-го. Крім того, за рік ми відкрили невеличку офлайн-точку в Івано-Франківська. В цьому самому місті розташований і наш склад, з якого ми надсилаємо клієнтам замовлення.
Окремий підрозділ компанії – сервісний центр. Там ми тестуємо всі товари, перш ніж виставляти їх на продаж, а також ремонтуємо техніку за запитами клієнтів. Наприклад, замінюємо дисплеї та акумулятори, відновлюємо програмне забезпечення.
У нашій команді понад 10 людей: чотири менеджери з продажів, два менеджери з відправок, три працівники сервісного центру, а також спеціаліст з контенту, SMM-фахівець, бухгалтер.
Щодня ми отримуємо близько 30-35 замовлень з продажу та 5-6 – з ремонту. Показники залежать від сезону: приміром, у грудні та січні було трохи більше, ніж в середньому, у лютому – трохи менше. Зазвичай люди охоче купують телефони на свята, а у наступні місяці, навпаки, зменшують витрати.
У всіх оголошеннях ми дописали слово «Надсилаємо». Завдяки цьому привертаємо увагу покупців – показуємо, що готові надіслати товар поштою.
Змушені просити у покупців часткову передоплату
З початком війни ми виплатили працівникам зарплатню за відпрацьовані дні в лютому та призупинили продажі. Але за кілька днів міський голова Івано-Франківська закликав усі бізнеси повертатися до роботи. Він наголосив, що у нашому регіоні відносно безпечно, тож економіка має працювати, людям потрібно отримувати послуги. Це додало нам мотивації – з 1 березня магазин відновив продажі.
Раніше ми ніколи не просили у покупців передоплату: завжди без зайвих запитань надсилали товар одразу в день замовлення та очікували на оплату накладеним платежем або користувалися OLX Доставка. Але у воєнний час з цим виникли складнощі. По-перше, пошта працює нестабільно, і посилки часто надходять з великими затримками. По-друге, багато людей часто переїжджають між різними містами та селами у пошуках тимчасового житла.
У нашому регіоні відносно безпечно, тож економіка має працювати, людям потрібно отримувати послуги.
Через це почастішали випадки, коли покупець замовляє телефон і не забирає посилку, адже поки вона доходить до місця призначення, людина вже їде з цього населеного пункту. Тому ми почали просити у клієнтів невеличкий аванс, щоб перекрити поштові витрати на зворотну доставку, якщо товар раптом не заберуть. Або пропонуємо скористатися OLX Доставка: тоді покупець оплачує пересилку до поштового відділення, а якщо не забере замовлення, то воно повернеться коштом платформи.
Незважаючи на війну, попит на електроніку не зменшився: ми отримуємо кількість замовлень на рівні лютого, «непікового» місяця довоєнного часу. Думаю, це пов’язано з тим, що великі торговельні мережі підняли ціни на нові смартфони, тож покупці дедалі частіше звертають увагу на вживані.
До того ж ми поки що утримуємо довоєнні ціни, адже встигли закупити велику партію телефонів ще до бойових дій за нижчим курсом долара.

Витрачаємо на OLX 25-30 тис. грн
До війни OLX приносив нам до 60% продажів. Зараз – близько 50%, але це пов’язано з тим, що ми нещодавно взяли на роботу нового менеджера, який відповідає за торгівлю на платформі. Працівник ще адаптується до процесів. Тож очікуємо, що незабаром відсоток замовлень знову збільшиться.
У всіх оголошеннях ми дописали слово «Надсилаємо». Завдяки цьому привертаємо увагу покупців – показуємо, що готові надіслати товар поштою, адже багато конкурентів тимчасово відмовляються це робити і обмежують продажі офлайн-точками.
Якщо зараз продавцям складно фокусуватися на розвитку бізнесу, то важливо хоча б працювати у довоєнному темпі.
Ми публікуємо на OLX до 70-80 оголошень на місяць. Для цього купуємо преміумпакети, які включають необхідну кількість розміщень та три підняття кожного у пошуковій видачі.
Близько 50% оголошень з найпопулярнішими товарами додатково просуваємо: розбиваємо їх на групи по 10 позицій та щодня активуємо рекламу для чергової групи. Зазвичай для цього використовуємо рекламний набір «Швидкий продаж» – зранку та ще окремо послугу «Підняття» – ввечері. У такий спосіб наші товари постійно залишаються на видноті.
Загалом щомісяця витрачаємо на розміщення та просування оголошень 25-30 тис. грн.
Клієнти стали лояльнішими
У нас багато планів на майбутнє: хочемо перезапустити власний сайт, а також активніше просувати послуги сервісного центру. Можливо, додамо до асортименту супутні аксесуари на кшталт чохлів та будемо розділяти наш інтернет-магазин на OLX на окремі сторінки за видами товарів.
Ми тестуємо всі товари, перш ніж виставляти їх на продаж.
Наразі здійсненню цих планів заважає невпевненість у завтрашньому дні. Проте не можна сказати, що робота в умовах війни приносить лише складнощі. Є в певному сенсі й позитивні моменти: клієнти стали лояльнішими, з розумінням ставляться до затримок служб доставки.
Мені здається, що якщо зараз продавцям складно фокусуватися на розвитку бізнесу, то важливо хоча б працювати у довоєнному темпі. Для мене головне завдання – не стільки заробити, скільки зберегти компанію, команду та клієнтів. А після перемоги надолужимо втрачене.