• Укр
  • Рус

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

1567
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Андрій Срібняк і Тарас Кошелюк – співзасновники компанії PixoPhone, до складу якої входять магазин мобільних телефонів і аксесуарів, а також сервісний центр з ремонту смартфонів і планшетів.

В інтерв’ю OLX Андрій розповів, як міський голова мотивував його команду повернутися до роботи в умовах війни, чому довелося ввести часткову передоплату та як вдається привертати увагу клієнтів на OLX.

Попередні матеріали:

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

Щодня у нас купують 30-35 телефонів

Ми продаємо смартфони відомих брендів: Google Pixel, OnePlus, Apple, Samsung та інших. Спеціалізуємося на флагманських моделях за цінами вищими за середні – близько 8-10 тис. грн. Це переважно вживані товари, які ми самостійно доставляємо з Європи та США.

Наш інтернет-магазин працює з 2020-го. Крім того, за рік ми відкрили невеличку офлайн-точку в Івано-Франківська. В цьому самому місті розташований і наш склад, з якого ми надсилаємо клієнтам замовлення.

Окремий підрозділ компанії – сервісний центр. Там ми тестуємо всі товари, перш ніж виставляти їх на продаж, а також ремонтуємо техніку за запитами клієнтів. Наприклад, замінюємо дисплеї та акумулятори, відновлюємо програмне забезпечення.

У нашій команді понад 10 людей: чотири менеджери з продажів, два менеджери з відправок, три працівники сервісного центру, а також спеціаліст з контенту, SMM-фахівець, бухгалтер.

Щодня ми отримуємо близько 30-35 замовлень з продажу та 5-6 – з ремонту. Показники залежать від сезону: приміром, у грудні та січні було трохи більше, ніж в середньому, у лютому – трохи менше. Зазвичай люди охоче купують телефони на свята, а у наступні місяці, навпаки, зменшують витрати.

У всіх оголошеннях ми дописали слово «Надсилаємо». Завдяки цьому привертаємо увагу покупців – показуємо, що готові надіслати товар поштою.

Змушені просити у покупців часткову передоплату

З початком війни ми виплатили працівникам зарплатню за відпрацьовані дні в лютому та призупинили продажі. Але за кілька днів міський голова Івано-Франківська закликав усі бізнеси повертатися до роботи. Він наголосив, що у нашому регіоні відносно безпечно, тож економіка має працювати, людям потрібно отримувати послуги. Це додало нам мотивації – з 1 березня магазин відновив продажі.

Раніше ми ніколи не просили у покупців передоплату: завжди без зайвих запитань надсилали товар одразу в день замовлення та очікували на оплату накладеним платежем або користувалися OLX Доставка. Але у воєнний час з цим виникли складнощі. По-перше, пошта працює нестабільно, і посилки часто надходять з великими затримками. По-друге, багато людей часто переїжджають між різними містами та селами у пошуках тимчасового житла.

У нашому регіоні відносно безпечно, тож економіка має працювати, людям потрібно отримувати послуги.

Через це почастішали випадки, коли покупець замовляє телефон і не забирає посилку, адже поки вона доходить до місця призначення, людина вже їде з цього населеного пункту. Тому ми почали просити у клієнтів невеличкий аванс, щоб перекрити поштові витрати на зворотну доставку, якщо товар раптом не заберуть. Або пропонуємо скористатися OLX Доставка: тоді покупець оплачує пересилку до поштового відділення, а якщо не забере замовлення, то воно повернеться коштом платформи.

Незважаючи на війну, попит на електроніку не зменшився: ми отримуємо кількість замовлень на рівні лютого, «непікового» місяця довоєнного часу. Думаю, це пов’язано з тим, що великі торговельні мережі підняли ціни на нові смартфони, тож покупці дедалі частіше звертають увагу на вживані.

До того ж ми поки що утримуємо довоєнні ціни, адже встигли закупити велику партію телефонів ще до бойових дій за нижчим курсом долара.

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни
Андрій Срібняк, співзасновник компанії PixoPhone

Витрачаємо на OLX 25-30 тис. грн

До війни OLX приносив нам до 60% продажів. Зараз – близько 50%, але це пов’язано з тим, що ми нещодавно взяли на роботу нового менеджера, який відповідає за торгівлю на платформі. Працівник ще адаптується до процесів. Тож очікуємо, що незабаром відсоток замовлень знову збільшиться.

У всіх оголошеннях ми дописали слово «Надсилаємо». Завдяки цьому привертаємо увагу покупців – показуємо, що готові надіслати товар поштою, адже багато конкурентів тимчасово відмовляються це робити і обмежують продажі офлайн-точками.

Якщо зараз продавцям складно фокусуватися на розвитку бізнесу, то важливо хоча б працювати у довоєнному темпі.

Ми публікуємо на OLX до 70-80 оголошень на місяць. Для цього купуємо преміумпакети, які включають необхідну кількість розміщень та три підняття кожного у пошуковій видачі.

Близько 50% оголошень з найпопулярнішими товарами додатково просуваємо: розбиваємо їх на групи по 10 позицій та щодня активуємо рекламу для чергової групи. Зазвичай для цього використовуємо рекламний набір «Швидкий продаж» – зранку та ще окремо послугу «Підняття» – ввечері. У такий спосіб наші товари постійно залишаються на видноті.

Загалом щомісяця витрачаємо на розміщення та просування оголошень 25-30 тис. грн.

Клієнти стали лояльнішими

У нас багато планів на майбутнє: хочемо перезапустити власний сайт, а також активніше просувати послуги сервісного центру. Можливо, додамо до асортименту супутні аксесуари на кшталт чохлів та будемо розділяти наш інтернет-магазин на OLX на окремі сторінки за видами товарів.

Ми тестуємо всі товари, перш ніж виставляти їх на продаж.

Наразі здійсненню цих планів заважає невпевненість у завтрашньому дні. Проте не можна сказати, що робота в умовах війни приносить лише складнощі. Є в певному сенсі й позитивні моменти: клієнти стали лояльнішими, з розумінням ставляться до затримок служб доставки.

Мені здається, що якщо зараз продавцям складно фокусуватися на розвитку бізнесу, то важливо хоча б працювати у довоєнному темпі. Для мене головне завдання – не стільки заробити, скільки зберегти компанію, команду та клієнтів. А після перемоги надолужимо втрачене.

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!