• Укр
  • Рус

Особистий бренд у робітничих професіях: як і навіщо будувати

1357
Додати
до обраних
Поділитися
Катерина МаєвськаАвтор

Чому клієнти готові підлаштовуватися під графік певного перукаря, приходять до магазину на зміну знайомого продавця чи просять, щоб у ресторані їх обслуговував конкретний офіціант? Тому що впевнені, що ці люди забезпечать високу якість послуги та позитивні емоції. Отже, ці професіонали створили – усвідомлено чи ні – сильні персональні бренди.

Які вигоди власний бренд дає працівникам сфери послуг та лінійному персоналу? І які інструменти допомагають його розвивати? Редакції блогу OLX розповіла експертка з управління репутацією Ксенія Омельченко.

Які переваги особистого бренду

Особистий бренд фахівця – це його образ серед колег і клієнтів. «Розвиватися у цьому напрямі корисно як незалежним профі, так і тим, хто працює в компаніях, – зазначає Ксенія Омельченко. – Першим бренд допомагає збільшувати потік клієнтів і вартість своїх послуг, другим – просуватися кар’єрними сходами і бути помітними на ринку праці».

Наприклад, якщо майстер манікюру тільки починає надавати послуги, спочатку потрібно витрачати багато ресурсів на пошук клієнтів. «Зокрема – працювати на невигідних для себе умовах, наприклад, пропонувати знижку 50% чи педикюр у подарунок, – розповідає експертка. – Водночас у майстра з репутацією – запис на тижні вперед. Люди готові чекати, щоб потрапити саме до нього, тому немає потреби “кружити” клієнтів собі на шкоду».

На думку Ксенії, особистий бренд допомагає створювати «теплу» аудиторію, яка лояльна до майстра та готова рекомендувати його знайомим. А високий попит на послуги – це привід підвищувати їхню вартість

На думку Ксенії, особистий бренд допомагає створювати «теплу» аудиторію, яка лояльна до майстра та готова рекомендувати його знайомим. А високий попит на послуги – це привід підвищувати їхню вартість.

Якщо ви працюєте в компанії, гарна репутація серед колег та керівників – це інструмент розвитку кар’єри, а як наслідок – підвищення оплати праці. Компанії цінують таких співробітників, оскільки якість їхньої роботи та спілкування підвищує лояльність клієнтів та допомагає збільшувати дохід.

«Крім того, часто найкращі майстри – це також наставники для новачків та “обличчя” компанії на ринку, – пояснює Ксенія. – Тому багато брендів посилюють експертність своєї компанії за рахунок працівників. Наприклад, салони краси просувають спеціалістів у ЗМІ чи соцмережах. Тоді клієнти й приходять до конкретного фахівця. Адже порада чи інсайт від експерта цінується більше, ніж від “знеособленого” акаунта».

Але є й такі роботодавці, які, навпаки, забороняють співробітникам бути активними у соцмережах. Коли фахівець стає відомим – він також перетворюється на «мішень» для конкурентів: зростає ризик, що його переманять на більш вигідні умови. Далекоглядні компанії намагаються цього не допускати: коли зростає цінність фахівця на ринку, вони готові пропонувати кращі умови, щоб його утримати, наприклад, підвищення або збільшення зарплати.

Також «зіркові» співробітники часто стають лідерами – формальними (керівниками відділів чи ділянок) чи неформальними. «Такі люди – це помічники компанії у вирішенні різних проблем, наприклад, конфліктів у колективі», – уточнює Ксенія.

Експертка з управління репутацією Ксенія Омельченко
Експертка з управління репутацією Ксенія Омельченко

Визначте, як позиціонувати себе

Які у ваших клієнтів очікування від такого майстра, як ви? Щоб дізнатися про це напевно, найкраще – запитати лояльних клієнтів безпосередньо. Також важливо відповідати потрібному образу, коли спілкуєтеся особисто (з клієнтами або потенційним роботодавцем) або розповідаєте про себе онлайн.

Загалом образ фахівця можна умовно поділити на дві частини: його професіоналізм і додаткові якості, які забезпечують хороший сервіс.

Професіоналізм. Сюди належать ваші кваліфікація, досвід, бренди, з якими ви працюєте, спеціальні навички, види робіт, які виконуєте.

Знаючи, які «болі» є у потенційних клієнтів і потенційних роботодавців, намагайтеся у своїй комунікації переконати, що ви можете їх вирішити. Наприклад, від майстрів з ремонту, крім якісної роботи у визначені строки, зазвичай очікують, що вони будуть пунктуальними, матимуть охайний зовнішній вигляд, коректно спілкуватимуться.

Додаткові якості. Позиціонуйте себе як експерта, який не тільки знає свою справу, а й пропонує чудовий сервіс. При цьому вау-сервіс, тобто той, який запам’ятовується та мотивує клієнтів рекомендувати майстра, створюють дрібниці. Наприклад, коли сантехнік надягає біля входу в квартиру бахили або водій має напохваті пляшку води для пасажира. Такий підхід до роботи цінують і компанії-працедавці, оскільки він допомагає залучати й утримувати клієнтів.

Використовуйте онлайн-майданчики

Створення власного бренду вимагає зусиль і часу.

«Персональний бренд – це обіцянка, яку ви даєте людям, щоб вони були впевнені: ви якісно виконаєте свою роботу, за необхідності виправите помилки, прислухаєтеся до відгуків та розвиватиметеся, – пояснює Ксенія. – З цих причин клієнти чи компанії готові обрати саме вас, і часто – заплатити більше за таку саму роботу, ніж конкурентам».

Потрібно бути готовим спілкуватися з людьми та виходити бодай на мінімальний рівень публічності. Інтернет-канали – це ефективне джерело залучення аудиторії, оскільки дедалі більше людей і компаній шукають потрібних майстрів онлайн.

Наприклад, використовуйте:

  • онлайн-майданчики (OLX);
  • соціальні мережі (сторінки Facebook, Instagram);
  • месенджери (Telegram-канали);
  • відеохостинги (YouTube-канали).

«Але мало просто бути активним в інтернеті. Так, фотографії пейзажів не допоможуть сантехніку позиціонувати себе як гарного фахівця», – зазначає Ксенія. Потрібно регулярно ділитися матеріалами, які цікаві саме вашій аудиторії, у текстовому чи відеоформаті.

«Людям подобається контент у форматі «Зроби сам» – публікації та відео з корисними порадами від майстрів. У б’юті-сфері попит мають матеріали про тренди – наприклад, про візаж у тому чи іншому сезоні або чоловічий манікюр, – ділиться експерт. – Такий контент можна готувати самостійно – писати тексти та знімати відео на смартфон. Якщо вони справді зрозумілі та корисні – це приводить клієнтів».

Відвідуйте заходи, де може бути ваша аудиторія

Наприклад, спеціалізовані виставки, де можна встановити контакти з потенційними клієнтами або потенційними роботодавцями у вашій сфері. Налагоджувати зв’язки офлайн найефективніше також через експертність. Тож якщо майстер виготовляє щось руками – можна провести майстер-клас.

Намагайтеся мислити креативно. Подумайте: які заходи може відвідувати ваша аудиторія? «Якщо майстер надає б’юті-послуги – можна прийти з майстер-класом із візажу на зустріч жіночого клубу», – наводить приклад Ксенія.

Отримайте базові навички з просування

Не кожному майстру доступні послуги спеціалістів з інтернет-просування, але основні функції можна опанувати самостійно.

«Якщо ви готуєте для потенційних клієнтів цікавий контент – важливо зробити його видимим у тих самих соціальних мережах. Оплачуйте просування своїх публікацій, спершу – хоча б на долар на добу. Це мінімальний крок, на який легко зважитися і морально, і матеріально. Але вау-ефекту з такою сумою, звісно, ​​не варто очікувати. Цей бюджет підійде, наприклад, щоб “наздоганяти” тих, хто вже раніше заходив на вашу сторінку», – радить експертка.

Також Ксенія рекомендує розібратися в основах таргетингу: ця опція в налаштуванні реклами дозволяє виділити з усієї аудиторії людей за певними параметрами, щоб ваш допис показувався саме їм. Наприклад, отримувати послуги людям зручніше недалеко від дому або офісу – отже, можна налаштувати промо саме на тих користувачів, які шукають салон або магазин у вашому районі.

«Якщо у вас є фізична точка, де ви надаєте свої послуги, поставте мітку на Google Картах, – зазначає експерт. – Це також спростить людям пошук на запит – наприклад, перукарні у певному районі».

Якщо у вас є сайт – опануйте навички SEO. Коли ви пишете тексти про свої послуги, використовуйте ключові слова (можна скористатися спеціальними онлайн-генераторами). Але цього мало: пошукові системи «полюблять» ваш сайт, якщо тексти будуть справді цікавими та повно розкривати теми. Обов’язково використовуйте фото та відеоконтент (картинки, анімацію, відеоінструкції): дедалі користувачів віддають перевагу саме їм.

Ще один ефективний спосіб потрапити в радари клієнтів – створити профіль на популярному онлайн-майданчику. Наприклад, на OLX незалежні майстри можуть заповнити бізнес-сторінку з оголошеннями про свої послуги (вона відмінно індексується в Google), а ті, хто шукає роботу, – створити профіль кандидата.

Бізнес-сторінка на OLX – це ваша персональна сторінка на платформі з іменним посиланням у форматі companyname.olx.ua, назвою, логотипом та описом послуг, контактами та списком оголошень. Щодо профілю кандидата, то це, по суті, готове резюме. З ним можна відгукуватися на вакансії в один клік, а також за необхідності завантажити з OLX у форматі PDF і надіслати роботодавцю.

Як правильно скласти резюме: підказки для лінійних працівників

Розвивайте «сарафанне радіо»

До гарних майстрів клієнти приходять насамперед за рекомендаціями.

«Попросіть поширити допис про ваші послуги, – радить Ксенія. – Не варто соромитися – це може дати гарний ефект. Наприклад, навіть якщо ваше ближнє коло з 15-20 контактів поділиться дописом, про вас можуть дізнатися кілька сотень користувачів».

«Попросіть поширити допис про ваші послуги, – радить Ксенія. – Не варто соромитися – це може дати гарний ефект. Наприклад, навіть якщо ваше ближнє коло з 15-20 контактів поділиться дописом, про вас можуть дізнатися кілька сотень користувачів».

Посилити «сарафанне радіо» допоможуть домовленості з колегами про партнерство. Так, фахівці з ремонту можуть рекомендувати один одного замовникам і пропонувати їм додаткові знижки.

Правильно реагуйте на критику

Погані відгуки – як особисті, так ті, що люди залишають в інтернеті, псують репутацію. Але від помилок не застрахований ніхто – навіть найкращі майстри. Головне – правильно реагувати на негатив. «Чого точно не потрібно робити, то це ігнорувати чи “зачищати” погані відгуки», – вважає Ксенія.

Спілкуйтеся з людьми, які залишилися незадоволеними вашою роботою. Зберігайте конструктивний і доброзичливий тон. Намагайтеся уточнити деталі – наприклад, якщо людина пише, що майстер погано поклав плитку, запропонуйте зв’язатися, обговорити проблему, і якщо промах справді ваш – виправте його. «А після – не забудьте залишити під відгуком “звіт”, розкажіть, як розв’язали проблему. Тоді окрім негативу майбутній замовник прочитає й ваш коментар і, найімовірніше, звернеться до вас», – розповідає експертка.

«Найкраща основа особистого бренду – якісно виконувати свою роботу. Але цього мало – важливо, щоб про вас дізналися якомога більше людей», – резюмує Ксенія.

Катерина МаєвськаАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Як успішно пройти співбесіду: поради та лайфхаки | Блог OLX

Як успішно пройти співбесіду: поради та лайфхаки

Як вдало пройти співбесіду? ✔️ Що казати на співбесіді та як до неї підготуватися? ➤ Читати статтю на OLX.ua.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!