Зима – найскладніший сезон для автомобіля. Багато вузлів прискорено зношуються, після холодів окремі елементи вимагають ретельної перевірки та заміни. Разом з автомобільним експертом Ігорем Широкуном зібрали важливі поради, які допоможуть водіям підготувати машину до безпечної та комфортної експлуатації навесні-восени.
Які вузли та деталі машини найбільше страждають узимку
Сильні морози, перепади температур, а також наявність на дорогах реагентів (переважно піщано-сольової суміші), які повинні перешкоджати утворенню ожеледиці, – все це шкодить авто.
Рім у тім, що розчинена у воді сіль, потрапляючи на машину, стрімко активізує процеси корозії. Найшвидше починають іржавіти вузли та деталі з порушеним захисним покриттям:
- елементи кузова зі сколами та глибокими подряпинами;
- деталі кріплення;
- колісні болти;
- колісні диски.
Звісно, поки автомобіль відносно новий (йому менше 4-5 років) ці процеси практично не помітні. Але багато механічних пошкоджень відкривають доступ соляної суспензії до голого металу, внаслідок чого окислення активізується.
Міцні морози та різкі перепади температур негативно впливають і на вироби з ґуми. У холодну пору року активніше тріскаються гальмівні шланги, дверні ущільнювачі, сильніше зношуються гумові елементи щіток склоочисників тощо.
Це не означає, що за один-два зимові сезони конкретний елемент може повністю вийти з ладу. Але якщо вузол вже старий і має невеликий залишковий ресурс, то холоди та перепади температур здатні прискорити його «смерть». Саме тому після зими потрібно перевірити багато автомобільних вузлів і агрегатів.
Готуємо автомобіль до весни
Заміна шин
Літні. Обслуговування авто після зими має включати кілька обов’язкових пунктів. Розпочати підготовку до весняного сезону потрібно з аналізу стану літніх шин. Перевірте залишкову глибину протектора, тиск у шинах. Якщо одне з коліс спущене, доведеться поїхати на шиномонтаж та обстежити, чи немає порізів чи проколів.
Якщо глибина протектора менша ніж 1,6 мм, то, згідно з ПДР, експлуатувати їх не можна. Загалом оптимальний час для купівлі нового комплекту шин – коли глибина протектора вже менша ніж 3-3,5 мм.
Зазвичай за сезон стирається 1,5-2 мм ґуми. Щоб улітку повторно не відвідувати шиномонтаж, краще своєчасно подбати про заміну літніх шин на нові. Це дозволить заощадити час і кошти.
Шини – головне, що потрібно міняти після зими. Але сильно поспішати з «перевзуттям» на літній варіант не варто. Дочекайтеся, коли середньодобова температура буде не нижчою ніж +7 °C. Якщо ж ви їздите на машині переважно в темну пору доби, коли холодніше, то міняти шини можна ще пізніше.
Зимові. Після сезонної зміни коліс не зайвим буде підготувати і зимові шини до наступного сезону. Важливо перевірити, чи немає у знятій зимовій ґумі таких пошкоджень:
- проколів;
- порізів;
- відпалих з колісних дисків вантажів.
Розвал-сходження. Зі зміною зимових шин на літні можна поєднати і регулювання розвал-сходження. Йдеться про те, під яким кутом встановлені колеса автомобіля по відношенню до площини траси, а також одне до одного. На нерівних зимових дорогах ці параметри можуть збитися. Загалом автовиробники рекомендують перевіряти розвал-сходження двічі на рік.
Догляд за лакофарбовим покриттям
На початку весни транспортний засіб необхідно ретельно вимити, щоб усунути з лакофарбового покриття залишки солі. Особливу увагу слід приділити нижній частині машини – колісним аркам, порогам. Деякі автомийки пропонують послугу миття днища автомобіля. Це точно не буде зайвим.
Руйнування асфальту, посипання доріг гравійною сумішшю посилюють «бомбардування» елементів кузова дрібними камінцями, які утворюють сколи фарби на машині. В автомагазині можна підібрати спеціальний малярний олівець під колір кузова або такий самий лак для нігтів та акуратно підфарбувати дрібні сколи. Це дасть подвійний ефект: невеликі пошкодження стануть менш помітними, до того ж у сколах не розвиватимуться корозійні процеси.
«Головне – технічний стан та історія»: як безпечно купити авто, привезене з-за кордону
Перевірка акумулятора
Короткий світловий день, регулярне використання обігріву, вентилятора, склоочисників та інших споживачів енергії серйозно навантажують пусковий акумулятор. За зиму сідає навіть справний пристрій машини, яку експлуатують переважно в міських умовах.
Тому на початку весни варто самостійно за допомогою тестера або на СТО перевірити залишкову ємність акумулятора та за необхідності його зарядити. Якщо ж за зиму прилад кілька разів повністю розряджався навіть після повної зарядки, час придбати новий.
Система кондиціонування
За зиму у автомобілів, яким 5-7 і більше років, із кондиціонера може вийти холодоагент. Навесні зрозуміти, наскільки все добре працює, важко. Але першою ознакою несправності системи кондиціювання може стати її неефективність під час спроби прибрати запотівання лобового скла.
Салонні килимки
Багато автомобілістів на зиму кладуть у свої машини ґумові килимки, які утримують вологу та бруд, не даючи забруднити підлогу салону. Навесні такі килимки можна замінити на більш охайні з тканини, якими транспортні засоби зазвичай комплектують спочатку.
За зиму покриття підлоги в автомобілі насичується вологою. Коли стає тепло, вона спричиняє постійне запотівання скла, від якого рятують лише ввімкнений кондиціонер та обігрів кузовних елементів. Щоб розв’язати цю проблему, потрібно вибрати теплий погожий день, відкрити всі двері машини, дістати всі килимки та дати салону добре просохнути на протязі.
Як скласти оголошення про продаж авто: 6 порад від експерта OLX
Склоочисники та омивач
Піщинки, сіль, робота під час морозів і сильного дощу прискорюють зношування щіток склоочисників. Якщо двірники під час роботи залишають паралельні смуги чи зони з прогалинами, їх час замінити на нові.
Також навесні можна використовувати літній омивач замість зимового. Але треба бути впевненим, що вже не буде морозів. Річ у тім, що в складі літнього омивача немає спирту, який не дає йому замерзнути. Літній омивач коштує в 2-3 рази дешевше за зимовий.
Підготовка автомобіля до весни – це чергова стаття витрат, а можливість усунути проблеми, що накопичилися протягом зими, і не дати їм нашкодити вашому транспортному засобу.