Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.
Сергій Собчук із Вінниці – власник інтернет-магазину Triniti, який спеціалізується на обладнанні для сільського господарства та торгівлі. Він продає преси для соків та масла, автоклави для консервування тушонки, блендери, зернодробилки, гранулятори комбікормів, ультразвукові очисники тощо.
В інтерв’ю для блогу OLX Сергій розповів, яка аудиторія цікавиться сільськогосподарським обладнанням, чому попит на блендери – впав, а на автоклави – навпаки, збільшився, та як бізнесу вижити, коли немає можливості замовити нові партії товарів.
Готувати консерви – популярне хобі серед українців
Ми працюємо з 2017 року. Спочатку я продавав за системою дропшипінгу, але через деякий час докладніше вивчив ринок, почав закуповувати товари безпосередньо у виробників та надсилати клієнтам з власного складу.
Близько 60% товарів замовляємо у Китаї, 40% – у місцевих виробників, переважно з Вінниччини. Приміром, один з наших партнерів працює з нержавійкою та виготовляє сільськогосподарське обладнання спеціально для нас. Ми у них замовляємо, зокрема преси для соку великого об’єму – на 50 л. У місцевих постачальників, які продають вже готові вироби, таких товарів немає – проте великі преси користуються попитом серед покупців.
У березні ми додали на сторінку OLX-магазину банер, який повідомляє, що ми працюємо під час війни.
Ми отримуємо близько 500 замовлень на місяць. Середній чек – 4-5 тис. грн. Наші клієнти – це люди, які люблять робити домашні заготовки: консерви, тушонку, соки, масло тощо. За нашими спостереженнями, в Україні це досить популярне хобі. Крім того, окрему групу покупців складають власники малого та середнього бізнесу. Приміром, ресторатори часто купують професійні кухонні блендери.
В нашій команді – 5 людей: менеджери з продажів, реклами, роботи з постачальниками, а також кур’єр. Я як власник відповідаю за іноземні закупівлі та фінанси.
Люди прагнуть робити запаси на «чорний день»
У перші дні війни ми, як і більшість українців, відчували паніку. Ворог досить швидко просувався уперед, і ніхто не розумів, чого очікувати. Замовлення від клієнтів також впали до нуля – людям було не до того. Ми вирішили призупинити роботу, адже члени команди мали вивезти свої сім’ї з міста у безпечніші регіони, де немає загрози бомбардувань.
Але приблизно за 7-10 днів ми знову почали отримувати заявки від клієнтів – і відновили продажі.
Загальна кількість замовлень порівняно з довоєнним часом зменшилася приблизно на 50%. Деякі групи товарів значно втратили популярність – наприклад, блендери. Як я вже зазначав, їх купували переважно ресторатори, а наразі вони не готові інвестувати в розвиток бізнесу.
Люди активно розкуповують автоклави для консервування тушонки, щоб запастися продуктами довготривалого зберігання на «чорний день».
Водночас на окремі позиції попит став навіть більшим, ніж до війни. Люди активно розкуповують автоклави для консервування тушонки, щоб запастися продуктами довготривалого зберігання на «чорний день». Дехто готує та передає харчі на передову.
Поки що ми розпродаємо складські запаси. Виробництво нових товарів із нержавійки призупинилося через проблеми з комплектуючими. Приміром, автоматику для автоклавів ми замовляли у постачальника зі Слов’янська (Донецька область) – зараз він не працює через бойові дії.
З імпортом з Китаю теж все не просто: він надходив морським шляхом, а Чорне море наразі заблоковане для торговельних суден. Ті товари, які на початку війни були в дорозі, «застрягли» у Туреччині, і компанія-перевізник ще не знайшла варіантів, як їх доставити в Україну.
Готові змінювати асортимент залежно від попиту
OLX приносить нам 5-10% продажів. Ми публікуємо близько 50 оголошень на місяць.
Деякі товари, як-от преси для масла, не надто поширені на платформі, і тут невелика конкуренція. Клієнти знаходять їх через пошук на OLX, тож вони добре продаються і без додаткового просування.
А для більш популярних та конкурентних позицій я активую рекламний набір «Турбо продаж», аби покупці не пропустили нашу пропозицію серед товарів інших користувачів. Загалом витрачаю на розміщення та просування оголошень на OLX близько 5 тис. грн на місяць.
Головне для розвитку бізнесу – стежити за ринком, відчувати потреби клієнтів, зважати на них та вчасно задовольняти.
У березні ми додали на сторінку магазину банер, який повідомляє, що ми працюємо під час війни. Завдяки цьому покупці розуміють, що до нас можна звертатися, ми не залишимо жодну заявку без відповіді.
Поки що складно говорити про те, як ми будуватимемо роботу, коли розпродамо всі залишки на складі. Популярні товари, як ті самі автоклави, вже майже скінчилися. Тож будемо спостерігати за ситуацією: як швидко закінчиться війна, чи відновляться постачання з Китаю та східних регіонів України.
Можливо, доведеться змінити асортимент: орієнтуватимемося на ті групи товарів, які зможемо купити у постачальників і на які зберігатиметься попит. Адже головне для розвитку бізнесу – стежити за ринком, відчувати потреби клієнтів, зважати на них та вчасно задовольняти.
Попередні історії бізнесу:
«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни
«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни