• Укр
  • Рус

Через війну продажі впали на 60-70%: як змінилася робота віконної компанії з Миколаєва за рік

86
Додати
до обраних
Поділитися

Продовжуємо серію матеріалів, як почувається український бізнес через 12 місяців після початку повномасштабного вторгнення.

Герой нашої статті — Іван Лисенков, старший менеджер віконної компанії «OPEN» з Миколаєва, яка весь рік працювала під ракетними й артилерійськими обстрілами.

В інтервʼю для блогу OLX Іван розповів про складнощі, з якими зіштовхнулася його віконна фірма в південному форпості України.

Весь цей рік був одним великим випробуванням для нашого бізнесу

Головний офіс компанії розташовується в Миколаєві, основна цільова аудиторія, відповідно, мешканці міста та населених пунктів області. В перші тижні повномасштабної війни Миколаїв пережив важкі бої, тисячі людей евакуювалися. Потім окупанти місяцями обстрілювали нас з усіх видів зброї: реактивна артилерія, крилаті ракети, касетні снаряди.

Сьогодні в місті мешкає, мабуть, менше третини населення, і близько 70% із них залишилися без роботи. Купівельна спроможність вкрай низька, у людей просто немає грошей. Вести бізнес стало не просто складно, весь цей рік був одним великим випробуванням.

В перші три місяці війни було величезне падіння попиту. Доки окупанти наступали на Миколаїв, люди не наважувалися витрачати гроші та робити великі купівлі.

Влітку ринок трошки ожив, але замовляли здебільшого аксесуари на кшталт москітних сіток. Зараз попит є, але ми все ще працюємо на мінімальних потужностях.

Іван Лисенков, старший менеджер віконної компанії «OPEN»
Іван Лисенков, старший менеджер віконної компанії «OPEN»

Нас врятувало те, що ми не припиняли працювати

Наша віконна фірма вистояла завдяки тому, що працювала та не зачинилась. Майстри виїжджали на обʼєкти в будь-який час. На початку війни, звісно, були на паузі, тоді всі бізнес-процеси в країні в принципі зупинились. Але потім ми дуже швидко відновились. Приймали замовлення, робили заміри, встановлювали віконні конструкції та балконні блоки.

Багато компаній-конкурентів взагалі не відновлювали свою роботу в місті. Навіть зараз, у більш спокійний і визначений час, потенційні клієнти спершу запитують — чи ви працюєте. Тому що дуже багато оголошень є або неактуальними, або підприємець хоче просто збути продукцію, але не пропонує пакет послуг із доставлення й монтажу.

Ми працюємо офіційно, всі оплати приймаємо на розрахунковий рахунок, надаємо документи з печатками в електронному та паперовому вигляді. Це важливо на випадок, якщо у майбутньому миколаївцям відшкодовуватимуть витрати за заміну вікон.

Раніше попит мали преміальні енергоефективні вікна, зараз — найдешевші конструкції

Основна частина нашого асортименту — віконні та балконні конструкції всіх конфігурацій і класів. Також в каталозі є аксесуари для вікон (москітні сітки, жалюзі, дитячі замки), металеві вхідні та міжкімнатні двері. Ці категорії забезпечували додаткові продажі. Протягом цього року «просіли» всі напрями, тому що люди бояться починати ремонтні роботи вдома.

У нашому бізнесі важливий сервіс: ми пропонуємо не просто вікно як товар, а беремо на себе всі роботи з його доставлення, встановлення, а за потреби й подальшого обслуговування (профілактика та ремонт). Також робимо проєкти «під ключ».

До початку повномасштабної війни велику частку замовлень складали дорогі енергоефективні вікна преміального класу. Зараз же мешканці Миколаєва якщо й купують вікна та балкони, то здебільшого найдешевші конструкції.

OLX, як і до повномасштабного вторгнення, стабільно приносить левову частку заявок — близько 80%. Ми використовуємо платне просування, тому навіть у такий кризовий період отримуємо свої замовлення.

У ніші металопластикових вікон усе завʼязано на купівельній спроможності населення, а вона своєю чергою залежить від ситуації в регіоні, інтенсивності бойових дій і обстрілів.

Фінансові ресурси людей вичерпалися. Звісно, це позначається на продажах. У порівнянні з довоєнним роком, вони зменшилися на 60-70%. Великих обʼєктів і запитів на дорогі проєкти теж в рази менше.

балкон після обстрілу
Балкон після обстрілу
Відновлення балкона після обстрілу
Відновлення балкона після обстрілу

Люди місяцями жили з вікнами, заклеєними плівкою

Миколаївщина дуже постраждала від обстрілів. Масштаби руйнувань просто колосальні. Пошкоджень, за останніми даними, зазнали понад 7000 житлових будинків, підприємств і адміністративних будівель.

Є повністю зруйновані обʼєкти, а є частково пошкоджені. Останні тривалий час стоять із вибитими вікнами — у людей просто немає коштів, щоб засклити свої оселі.

Тому багато миколаївців просто заклеювали вікна плівкою. Подібне тимчасове рішення — краще, ніж нічого, але довго жити в таких умовах складно. Коли прийшла осінь, і температура почала знижуватися, люди були вимушені встановлювати віконні системи. Прийшло усвідомлення, що плівка від холоду не врятує. Тому листопаді-грудні був невеликий сплеск, а з початку 2023 року попит знову впав.

Майстри виконували монтаж під обстрілами

Частина команди «OPEN» виїхала в більш безпечні регіони, частина — продовжує роботу в Миколаєві. Весь цей рік наші майстри працювали у надскладних умовах, тому що на місто ледь не щодня летіли ракети та снаряди.

Обстріли починалися раптово, наприклад, коли бригада майстрів вже почала монтаж. Одного разу ми працювали над дуже дорогим проєктом. І, на жаль, саме на час встановлення конструкції прийшовся сильний обстріл. Балкон просто розірвало на шматки. Довелося повністю все перероблювати.

В іншого клієнта була дитяча мрія — зробити вдома великий балкон. Він вирішив — коли, як не зараз. Оселя розташовується в одному з районів зі сторони Херсона, який найбільше постраждав від обстрілів. Коли майстер встановлював останні рами, почалася масована атака — тоді Миколаїв обстрілювали майже без упину кілька днів. Приліт був десь за пів кварталу від будинку клієнта. На щастя, все вціліло, і наш фахівець безпечно завершив роботу.

Будинок після обстрілу в Миколаїві
Будинок після обстрілу в Миколаїві

OLX приносить нам близько 80% замовлень

Цьогоріч переглянули рекламну стратегію. Виявили, що деякі канали є неефективними: проаналізували статистику переглядів і дзвінків, і на деяких сайтах взагалі відмовилися від рекламних пакетів.

OLX, як і до повномасштабного вторгнення, стабільно приносить левову частку заявок — близько 80%. Ми використовуємо платне просування, тому навіть у такий кризовий період отримуємо свої замовлення.

Сподіваємося, що цей рік стане переможним, розпочнеться відбудова, і невеликі фірми також зможуть брати участь у цьому процесі.

Попередні історії бізнесу:

«Грудень був першим місяцем, коли ми виконали план: як чернігівська компанія «Bona Grill» відновила виробництво після наступу окупантів»

«Продавці та покупці перебувають у режимі очікування: як черкаський виробник меблів продовжує роботу під час війни»

«Ми втратили 90% клієнтів і повністю перезапустили онлайн-продажі»

«Забезпечували речами цілі роти військових: як одеський магазин «FootShop» працював протягом року повномасштабної війни»

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.