Аналітика

17% українських онлайн-покупців здійснюють більше 20 покупок на рік: інсайти e-commerce ринку 2019

25 Липня 2019
17% українських онлайн-покупців здійснюють більше 20 покупок на рік: інсайти e-commerce ринку 2019

В Києві зосередилося стільки ж онлайн-покупців, скільки на всій Півночі країни. Середній дохід шоперів, згідно статистики GfK, склав 5 600 грн, що на 44% більше, ніж у тих, хто не здійснюють покупки в мережі. Онлайн-шопери найбільше купують побутову техніку та електроніку і одяг. За даними платформи OLX, середній чек на одяг за півроку склав 240 грн. Що та як купують українці в інтернеті – у дослідженні GfK та OLX.

За даними квітневого дослідження GfK, кожен третій інтернет-користувач в Україні купує товари онлайн. Близько 82% при цьому здійснювали від 5 до 20 покупок в мережі за останній рік, а ще 17% – навіть більше 20.

За версією GfK, в топ-3 категорії товарів, які купували найчастіше, потрапили:

1. Побутова техніка та електроніка – 45%
2. Одяг – 43%
3. Косметичні товари і парфумерія – 37%

Подібна статистика прослідковується і на платформі OLX. Сервіс оголошень стабільно залишається найбільш впізнаваним на ринку: 92% респондентів відповіли, що знають ресурс, 77% при цьому його використовують. З початку 2019 на платформі найчастіше купували електроніку, дитячі речі – понад 1 200 000 товарів, позначених як продані. Одяг із косметикою з категорії «Мода та стиль» потрапили в топ-3 – 1 100 000 товарів за останніх півроку.

Дослідження GfK також показало – у порівнянні з осінню 2018 року зросли продажі аксесуарів та товарів для дому. Це підтверджують і дані OLX: четверту позицію в рейтингу товарів, які купують на платформі найчастіше, очолила категорія «Дім і сад», – більше 600 000 товарів, позначених як продані, за останні півроку.

Як і в минулих роках, мотивація до купівлі онлайн для різних категорій товарів не однакова. Ті, хто здійснювали покупку речей для дітей, меблів та одягу, найчастіше називали причину – «більш низька ціна в інтернет-магазині порівняно зі звичайним магазином». Респонденти, які здебільшого купували одяг і мобільні телефони (не смартфони) вказували, що їм не до вподоби ходити по магазинах і вибирати товар.

Портрет українського онлайн-покупця

Інтернет-шопери розподілились по Україні наступним чином:

1. Центральна Україна – 24%
2. Західна Україна – 23%
3. Південна Україна – 17%
4. Східна Україна – 13%
5. Північна Україна – 12%
6. Київ – 10%

Цікаво, що 10% всіх онлайн-покупців зосередилися в Києві. Тобто у столиці майже стільки ж шоперів, як на всій Півночі чи Сході країни.

Згідно дослідженню GfK, вікові рамки середньостатистичного українця, що купує в мережі, – 26-35 років. Середній дохід зріс на 8% і тепер склав близько 5 600 грн. Для порівняння, середній дохід особи, яка не купує онлайн, – 3 900 грн.

Серед тих, хто здійснював покупки через смартфон або планшет, близько 51% робили це через спеціальний додаток – повідомляє GfK. Тенденція до користування мобільними пристроями замість ПК під час онлайн-шопінгу також помітна у статистиці OLX: у середньому щодня 75% користувачів заходять на платформу саме через мобільні пристрої.

Найбільше нових користувачів додатку olx.ua було з Android. У травні кількість завантажень склала 350 000, що у 8 разів перевищує завантаження з iOS.

OLX_Тренди e-commere

Онлайн-шопери України витрачають на хобі і відпочинок приблизно стільки, скільки на купівлю електроніки. А от середній чек масштабних товарів з рубрики «Дім і сад» складає всього 420 грн. Автотовари та запчастини для транспорту лідирують за сумами.

Як отримують товари з інтернету

Згідно з результатами дослідження GfK, отримання покупки через офіс кур’єрської служби є найбільш популярним. Користувачі OLX також обирають цей засіб доставки. В середньому з початку 2019 року через OLX Доставка здійснили вже понад 400 000 відправлень. Близько 3 500 товарів відправляють щодня, а середній чек покупок з «Доставкою», складає 850 грн.

Довіра до cashless зростає

Більшість онлайн-покупців віддають перевагу безготівковому розрахунку на торговельному майданчику – 38%, на другому місці оплата готівкою кур’єру – 22%, перераховувати кошти на банківську картку продавця готові 15% покупців, дещо рідше оплачують товар по накладній – 12%. До безготівкової оплати респондентів спонукали різні фактори: вигідна ціна, бонуси за оплату карткою, безпека, впевненість в інтернет-магазині.