• Укр
  • Рус

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

2354
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Богдан зі Львова – засновник інтернет-магазину USATools. В його асортименті інструменти, акумулятори та зарядні пристрої брендів DeWALT, Bosch, Milwaukee та Makita.

В інтерв’ю для блогу OLX Богдан розповів, яка аудиторія цікавиться професійними інструментами, як зростання долара впливає на імпортні закупівлі та чому попит на лазерну техніку знижується, а на гайковерти – зростає.

Географія клієнтів змінилася після 2014 року

Ми працюємо в інструментальному бізнесі понад 15 років, зокрема більш ніж 11 – на OLX. Спеціалізуємося на оригінальних товарах із США. Наразі американський ринок інструментів – більш розвинений, ніж український: у нас мають попит на близько 10% асортименту, який представлений в США. Тож ми обираємо саме ті товари, які найбільш популярні серед покупців, та завозимо їх в Україну.

В нашій команді 4 людини: менеджери з продажів, працівники складу та бухгалтерія.

Будівельники не готові витрачати гроші на розширення свого набору інструментів – тільки на найнеобхідніші позиції.

95% наших клієнтів – професійні будівельники, які роблять ремонти. До 2014 року серед нашої аудиторії переважали жителі східних регіонів, зокрема Донецької області. На заході України культури купівлі професійних інструментів майже не було.

Але після 2014-го велика частка майстрів з Донбасу покинули свої домівки та переїхали ближче до центральних та західних областей – і відповідно змістилася наша географія продажів. Наразі це Київ, Одеса, Харків, Львів – всі великі міста, де триває активне будівництво нових об’єктів.

Утримуємо довоєнні ціни, щоб не втратити аудиторію

Після 24 лютого протягом перших двох тижнів у нас не було продажів. Але поступово люди зрозуміли, що західні області – у відносній безпеці, там можна продовжувати будівництво та ремонти. І ми почали знову отримувати замовлення.

Якщо порівнювати продажі з березнем минулого року, наразі кількість заявок упала на 20%. Проте змінилася їхня якість: зі зростанням курсу долара собівартість закупівель збільшилася, і щоб отримувати прибуток на попередньому рівні, ми мали б підвищити вартість товарів. Але наразі не маємо змоги це зробити.

Просуваємо найбільш маржинальні позиції – ті, які коштують понад 700-800 грн, добре продаються та є у нас на складі у великій кількості.

Річ у тім, що на ринку є багато невеликих продавців, які розпродають товар зі «старою» націнкою, адже купували його ще за довоєнним курсом. Тож ми утримуємо конкурентні ціни, щоб не втратити аудиторію. Внаслідок цього наш загальний прибуток зменшився на 40%.

Найбільші складнощі в роботі магазину під час війни пов’язані з логістикою. Із середини березня Нова пошта працює більш-менш стабільно, але всі інші логістичні оператори, послугами яких ми користувалися, так і не відновили доставки Україною. Один з них «заморозив» роботу разом із партією наших посилок, які мав розвести клієнтам, – нам їх досі не повернули.

Є проблеми і з міжнародними доставками. У світі все ще триває криза через коронавірус, логістичні оператори працюють з обмеженнями. Приміром, раніше товари доходили до нас морем із США за 30-35 днів, а зараз – протягом трьох-чотирьох місяців. Тобто ми не можемо замовити новий товар «на завтра».

Зростає попит на інструменти розбору воєнної техніки

OLX приносить нам 40-45% продажів. Щомісяця ми публікуємо на платформі близько 120 оголошень – купуємо преміумпакет, який включає три підняття кожної позиції у списку видачі.

Також додатково просуваємо найбільш маржинальні позиції – ті, які коштують понад 700-800 грн, добре продаються та є у нас на складі у великій кількості. Для цього активуємо рекламний набір «Турбо продаж» – завдяки ньому отримуємо трафік та впізнаваність бренду магазину. Загалом витрачаємо на розміщення та просування оголошень близько 7 тис. грн на місяць.

Протягом останнього місяця нам довелося відмовитися від просування позицій, попит на які зменшився через бойові дії. Приміром, люди перестали купувати інструменти, які мають дешевші аналоги. Якщо раніше багато хто відмовлявся від звичайних рулеток на користь лазерної техніки, то наразі цей тренд зник. Будівельники не готові витрачати гроші на розширення свого набору інструментів – тільки на найнеобхідніші позиції.

Гайковерти та інші інструменти, які використовують для розбору зламаних автівок та тяжкої воєнної техніки, наразі купують щонайменше втричі частіше, ніж раніше.

Проте є групи товарів, які незмінно залишаються популярними, як-от шуруповерти. Вони допомагають пришвидшити монотонну працю: за менший час майстер встигне зробити більше.

А попит на деякі позиції, навпаки, з початком війни підвищився. До прикладу, гайковерти та інші інструменти, які використовують для розбору зламаних автівок та тяжкої воєнної техніки, наразі купують щонайменше втричі частіше, ніж раніше. Також збільшуються потреби в автономних товарах, як-от акумулятори, що дозволяють працювати без під’єднання до електричної мережі.

Тож у наступні місяці ми намагатимемося коригувати асортимент під потреби клієнтів, робитимемо ставки на найбільш «ходові» та ліквідні позиції. Працюватимемо, щоб зберегти обсяги продажів на довоєнному рівні. Про конкретніші плани на майбутнє говорити важко, адже обставини на фронті дуже швидко змінюються, і разом із ними – хід будівництва нових об’єктів і попит на наші товари.

Попередні історії бізнесу:

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!