• Укр
  • Рус

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

791
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Роман зі Львова – менеджер з продажу інтернет-магазину робочого спецвзуття та спецодягу, який спеціалізується на товарах німецьких брендів.

В інтерв’ю для блогу OLX Роман розповів, за рахунок чого магазин зберігає довоєнний рівень продажів, як змінилися запити клієнтів та які товари виявилися потрібними бійцям ЗСУ.

Щомісяця обробляємо від 100 замовлень

Ми продаємо спецодяг, спецвзуття та засоби захисту, як-от робочі рукавиці та протишумні навушники. Закуповуємо їх у німецького виробника. Наші клієнти – столяри, зварювальники, будівельники та робітники інших напрямів, які зацікавлені використовувати продукцію, виготовлену за европейскими стандартами якості.

Близько 70% замовлень ми отримуємо із західних областей України. Річ у тім, що жителі цих регіонів часто їздять на заробітки до Європи, і місцеві компанії вимагають, щоб у них було сертифіковане спорядження.

Склалася не найгірша ситуація для бізнесу, адже на ринку поменшало конкурентів – це відкриває для продавців додаткові можливості.

Левова частка наших продажів – це роздріб: робітники замовляють товар для себе, бригадири – для своєї команди. Гуртовий напрям також є, але зазвичай ми не розміщуємо таких пропозицій в інтернет-магазині, а співпрацюємо з кількома постійними замовниками, з якими знайомі особисто.

Щомісяця ми обробляємо від 100 замовлень – отримаємо близько 10 заявок на день.

Покупці почали цікавитися дешевшими товарами

Коли почалася війна, протягом перших двох тижнів наша робота припинилася, замовлень не було. Але в середині березня прем’єр-міністр України Денис Шмигаль закликав бізнес працювати. Наші клієнти повернулися до своїх робочих місць на будівництвах – і водночас ми почали отримувати нові заявки, по два-три замовлення на день.

Якщо порівнювати кількість продажів з довоєнним періодом, вона не скоротилася – залишається на тому самому рівні. Переважно завдяки тому, що близько 50-60% продавців з нашої галузі припинили працювати, і їхня аудиторія стала звертатися до нас.

Трафік на OLX, попри все, залишається високим: людям потрібні найрізноманітніші товари.

Проте помітно знизився середній чек. Якщо раніше люди зазвичай цікавилися моделями вартістю 1000-2000 грн, то зараз розглядають бюджетніші варіанти – за 700-1400 грн.

Ще одна складність, з якою ми стикнулися, – збільшилася частка покупців, які не забирають своїх замовлень на пошті. Переважно це жителі регіонів, близьких до зони бойових дій, – через небезпеку люди змушені поспіхом залишати свої домівки.

Тож ми замислилися, що можемо зробити, щоб не втрачати грошей за доставку посилок туди й назад. Спочатку виникла ідея просити передоплату, але зрештою вирішили, що така практика не виглядатиме дружньою для клієнтів. Тому пропонуємо покупцям користуватися послугою OLX Доставка: якщо клієнт не забере посилку на пошті, вона повертається до нас безкоштовно.

Постачаємо взуття ЗСУ та Теробороні

З початком війни ми отримали декілька замовлень від бійців ЗСУ: вони шукали спецвзуття великих розмірів, як-от 48-52. Адже деякі моделі з нашого асортименту – водостійкі та мають захищені підошву і носок, а тому підходять для виконання бойових завдань. Ми вирішили не брати з військових грошей і надіслали їм товари власним коштом. Загалом подарували армії 10 пар на суму близько 20 тис. грн.

Також ми запровадили бонусні умови для бійців Територіальної оборони – на знак вдячності за те, що вони боронять нашу безпеку. Хлопці придбали в нас близько 10 пар взуття зі знижкою 10%.

Помітно знизився середній чек. Якщо раніше люди зазвичай цікавилися моделями вартістю 1000-2000 грн, то зараз розглядають бюджетніші варіанти – за 700-1400 грн.

Для цивільних клієнтів ми поки що утримуємо довоєнні ціни, адже працюємо із залишками партії, яку самі закуповували ще кілька місяців тому, до початку бойових дій. Проте за один-два місяці запаси на складі мають закінчитися. Ми замовлятимемо новий товар з Німеччини – і тоді будемо змушені підняти ціни відповідно до актуального курсу євро.

Трафік на OLX залишається високим

До війни ми розміщували на OLX 30 оголошень на місяць, а зараз – близько 50. Річ у тім, що ми почали продавати у роздріб моделі з найбільш бюджетної категорії, які раніше реалізували лише гуртом. Тож раніше вони не були представлені в інтернет-магазині, а зараз його асортимент збільшився.

Для 20% оголошень активуємо рекламний набір «Турбо продаж». Зазвичай просуваємо найбільш рентабельні позиції: ті моделі, які маємо на складі у великій кількості або які залишилися у ходових розмірах. Загалом щомісяця витрачаємо на розміщення та просування оголошень 2 тис. грн.

Загалом подарували армії 10 пар взуття на суму близько 20 тис. грн.

У наших планах – не зменшувати обертів і намагатися працювати на довоєнному рівні. Насправді зараз склалася не найгірша ситуація для бізнесу, адже на ринку поменшало конкурентів – це відкриває для продавців додаткові можливості.

До того ж трафік на OLX, попри все, залишається високим: людям потрібні найрізноманітніші товари. А отже, компанії мають також включатися у роботу, щоб забезпечувати потреби покупців та підтримувати державну економіку.

Попередні історії бізнесу:

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!