• Укр
  • Рус

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

24
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Едуард Савицький з Дніпра – засновник інтернет-магазину подарунків і сувенірів «Карлотека». В його асортименті – вироби з натурального дерева: іграшкові мечі, шаблі та щити, а також набори шахів, нардів, мінібари та пивні кухлі.

В інтерв’ю для блогу OLX Едуард розповів, як пошук подарунка для сина надихнув його розпочати власне виробництво дерев’яних іграшок, завдяки чому він наразі отримує продажі на рівні 60-70% від довоєнних місяців та як у інтернет-магазині тимчасово з’явилися товари для ЗСУ.

Шукав подарунок для сина – і заснував бізнес

У 2015 році я вирішив подарувати синові іграшковий дерев’яний меч. Подивився пропозиції різних продавців, але їхня якість мене не задовольнила. Хотілося придбати більш унікальний, надійний і гарний товар. Тоді я замовив меч у знайомих зі столярного цеху. Сину іграшка сподобалася – і мені спало на думку заснувати бізнес із виготовлення дерев’яних подарунків.

Я почав співпрацювати з цехом та виробляти товари для інтернет-магазину. Два роки тому почав додавати до асортименту інші вироби: японську катану, лицарський меч, козацькі шаблі та шашки, різноманітні дерев’яні щити. Середня ціна товарів – 300-400 грн.

В Україні залишилося чимало дітей, які навіть у такі часи хочуть гратися.

Конструктивну модель кожної іграшки розробляю особисто: створюю перший прототип, тестую та виправляю недоліки – доки товар не стане таким, щоб мені було не соромно продавати його від власного імені. Також я постійно контролюю якість матеріалів, з якими працюють майстри, – важливо, щоб деревина була добре висушеною.

Нещодавно серед позицій магазину з’явилися інші сувеніри з натурального дерева: мінібари, пивні кухлі, вази, шахи. Це авторські вироби дніпровських майстрів, з якими ми співпрацюємо. Їхня вартість – в середньому 5-10 тис. грн.

«Карлотека» – сімейний бізнес, у нас немає найманих працівників. Щомісяця ми продаємо близько 100 дерев’яних іграшок та 20-25 сувенірів для дорослих.

Попит на іграшки не зникає навіть під час війни

Протягом першого місяця війни ми не отримували замовлень: людям було не до подарунків і сувенірів. Але вже у квітні попит на дерев’яні іграшки повернувся. Це не складно пояснити: в Україні залишилося чимало дітей, які навіть у такі часи хочуть гратися.

До того ж для батьків війна – не привід не привітати дитину з днем народження (звісно, якщо родина не перебуває під обстрілами, і є можливість влаштувати свято). Тож наразі ми маємо 60-70% замовлень порівняно з довоєнними місяцями.

Конструктивну модель кожної іграшки розробляю особисто: створюю перший прототип, тестую та виправляю недоліки – доки товар не стане таким, щоб мені було не соромно продавати його від власного імені.

Щодо дерев’яних мінібарів, шахів та інших сувенірів, замовлення у цій категорії просіли майже до нуля – за час війни ми продали всього дві позиції. Зазвичай люди купували такі товари на подарунки родичам, друзям і колегам, а дорослі святкування днів народження тимчасово відійшли на другий план.

З початком війни частина майстрів, з якими ми співпрацювали, пішли до війська або поїхали з Дніпра. Тож виникло питання, як нам оновлювати асортимент. Проте водночас у місті закрилися декілька великих виробництв, які виготовляли двері та дерев’яні меблі, адже попит на побутові товари впав. Їхні працівники залишилися без роботи – і ми запропонували їм виконувати наші замовлення. В результаті всі сторони у виграші.

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час
Едуард Савицький, засновник інтернет-магазину подарунків і сувенірів «Карлотека»

Запустили виробництво рюкзаків та носилок для ЗСУ

Окрім «Карлотеки», у мене є ще один бізнес, пов’язаний із рекламою на тентах вантажних автомобілів. Я зв’язую між собою різних учасників ринку: водіїв, які хочуть замінити тент на новий, та рекламодавців, які хотіли б розмістити на тенті інформацію про свої товари чи послуги. Після цього замовляю у виробників тент потрібного розміру та наношу рекламу. До речі, водіїв шукаю саме на OLX.

До війни мав десяток замовлень на місяць – але з початком бойових дій рекламний ринок зупинився. Тоді я запропонував своїм партнерам, які виробляють тенти, використовувати ПВХ-тканину інакше – шити герметичні рюкзаки та м’які ноші для ЗСУ.

Розглядаємо різні варіанти, як вийти на ринок Європи, зокрема – через OLX у Польщі та інших країнах. Ми готові збільшити обсяги виробництва, для цього немає жодних перешкод.

Ми почали виготовляти такі товари 25 лютого. Перший місяць робили це власним коштом та роздали військовим близько 800 виробів. Але коли наші збереження закінчилися, поставили на них ціну 400 грн.

Проте ми не заробляємо на цих позиціях: 300 грн покриває собівартість матеріалів і роботу працівників у цеху. Ще 100 грн йдуть у фонд, за рахунок якого ми маємо змогу безкоштовно або зі знижкою надавати вироби тим, хто не може за них заплатити. До речі, про знижку нас запитують дуже часто – як волонтери, так і люди, які шукають спорядження для своїх родичів, що пішли на фронт.

Загалом з початку війни ми виготовили близько 2 тис. герморюкзаків і носилок. Наразі щодня отримуємо через OLX замовлення на ці позиції. Але продовжувати виробництво після завершення бойових дій не плануємо, адже товари для воєнних – не наш профіль. Тож знову повернемося до тентів.

Плануємо вийти на ринок Європи

Щомісяця я публікую на OLX близько 50 оголошень з дерев’яними іграшками сувенірами. Для 10 найпопулярніших товарів активую рекламний набір «Турбо продаж». Крім того, до війни розміщував 10-15 оголошень з послугами щодо тентів для автомобілів та підключав для них рекламу на жителів міст-мільйонників.

Запропонував своїм партнерам, які виробляють тенти, використовувати ПВХ-тканину інакше – шити герметичні рюкзаки та м’які ноші для ЗСУ.

Загалом витрачаю на публікацію та просування оголошень на платформі 3-5 тис. грн на місяць.

Наразі ми маємо на меті вивести наші товари на ринок Європи. Розглядаємо різні варіанти, як це зробити, зокрема – через OLX у Польщі та інших країнах. Ми готові збільшити обсяги виробництва, для цього немає жодних перешкод. До того ж я аналізував дерев’яні вироби європейських продавців – і впевнений, що наші товари можуть успішно конкурувати з ними за якістю.

Європейцям мають бути цікаві як дитячі іграшки, так і вироби для дорослих. Ця аудиторія не змушена заощаджувати кошти через війну, тож має можливість придбати сувеніри преміального класу.

Попередні історії бізнесу:

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, які вироби мають найбільший попит під час війни та за рахунок чого можна масштабувати бізнес у найближчому майбутньому.