• Укр
  • Рус

За 2022 рік наш асортимент збільшився втричі: як інтернет-магазин «Ideal Sport» працює під час війни

218
Додати
до обраних
Поділитися

Продовжуємо спецпроєкт «Рік війни: як почувається український бізнес». Компанія «Ideal Sport» вийшла на ринок брендового одягу та взуття незадовго до початку пандемії коронавірусу.

Менш ніж за два роки бізнесу довелося переформатувати роботу через повномасштабну війну. Хтось міг би опустити руки, але команда «Ideal Sport» обрала інший шлях — збільшила штат, утричі розширила асортимент і вийшла на нові рівні продажу.

25-річний співзасновник магазину Назар Іванців в інтервʼю для блогу OLX розповів, як вдалося досягти амбітних цілей попри всі випробування, які підготував для українців 2022 рік.

Співзасновники магазину «Ideal Sport» — Ігор Дмитрів, Андрій Дячук, Назар Іванців
Співзасновники магазину «Ideal Sport» — Ігор Дмитрів, Андрій Дячук, Назар Іванців

Ми мали грандіозні плани на 2022, і після початку війни вирішили їх втілювати

У інтернет-магазині «Ideal Sport» продається оригінальний одяг і взуття відомих світових брендів: Jordan, Adidas, Nike, New Balance, Puma, Converse, Columbia, Calvin Klein, The North Face та інших.

Зараз у нас понад 6000 одиниць продукції від десяти брендів. Є як доступні за ціною кросівки, наприклад, Joma за 1500 грн, так і дорожчі моделі за 8000+ грн, приміром, Nike SB dunk чи AIR Jordan 1. У бюджетному сегменті лідер продажів Nike Defy All Day, в середньому та дорожчому — Nike Air Force 1, AIR Jordan 1.

Ми продаємо класний продукт. Люди, які дбають про себе та свій стиль, продовжують працювати, розвиватися та не зраджують своїм смакам в одязі та взутті навіть у такий складний час. Серед наших клієнтів є багато талановитих відомих українців. Це дуже драйвить команду «Ideal Sport» і мотивує рухатися далі.

оригінальний одяг і взуття відомих світових брендів

Ми мали грандіозні плани на 2022 рік — компанія повинна була вирости вдвічі. Коли розпочалася війна, бізнес завмер. Частина працівників поїхала за кордон, ми вимкнули всі рекламні кампанії та просто чекали.

Перші три місяці повномасштабної війни були критичним періодом, тому що деякі компанії так і не відновили роботу. Це спричинило ситуацію, коли попит переважав пропозицію. Багато людей евакуювалися з регіонів, де йшли запеклі бої. Люди їхали поспіхом, залишали більшість речей, брали з собою лише найнеобхідніше. Тому коли пройшов перший період паніки, вимушені переселенці почали облаштовуватися у нових містах.

Вже наприкінці березня попит на якісний одяг і взуття почав відновлюватися. Наша команда вирішила, що час рухатися за тим планом, який ми окреслили на 2022 рік. І тут усе закрутилося!

Назар Іванців проводить нараду для команди в першому офісі-складі «Ideal Sport» навесні 2021 року
Назар Іванців проводить нараду для команди в першому офісі-складі «Ideal Sport» навесні 2021 року

Нові реалії роботи у війну стали драйвером змін у структурі компанії та мотивації персоналу

Наш офіс розміщується в Івано-Франківську, в команді — 20 людей. Є відділ продажу (роздріб і дропшипінг), склад, відділ маркетингу, контролю якості, закупівель, технічний департамент.

За рік повномасштабної війни ми переформатували та вдосконалили багато процесів. По-перше, почали розширювати команду — до нас приєдналося ще пʼятеро працівників. По-друге, провели глибокий аналіз організаційної структури бізнесу, процесів і KPI — шукали свої слабкі сторони, щоб зробити їх сильнішими.

Змінилася система мотивації персоналу та підхід до роботи. Раніше ми орієнтувалися на загальні показники компанії, але вони не дають можливості визначити, хто дійсно ефективний у команді, а хто ні. Тому були ситуації, коли одна «людина-оркестр» закривала багато задач у різних напрямах. Не було чіткої структури по відділах і посадових обовʼязках.

Брендові кросівки

У період трансформації ми визначили чіткі зони відповідальності, обовʼязки та KPI для кожного працівника. Бонуси раніше залежали від показників успішності всієї команди, зараз мотивація привʼязана зокрема й до особистої ефективності людини в межах відділу.

Тобто фінансова компенсація включає фіксовану ставку й залежить від особистого показника ефективності (кількість закритих замовлень) і досягнення командних KPI (місячний план з обороту компанії, закритий діапазон відсотка повернень тощо).

Відомі бренди кросівок

Також навесні минулого року почали аналізувати фінансові показники роботи не в розрізі місяця, як робили це раніше, а в розрізі тижня — звертали увагу на дієві інструменти, відсікали неефективні, змінювали рекламні стратегії, динамічно коригували бюджети.

Від початку повномасштабного вторгнення і до сьогодні ми з колегами дуже ретельно аналізуємо кожен канал продажу, рівень конверсії, ROMI тощо. Це потрібно, щоб вчасно реагувати на мінімальні коливання бізнес-середовища.

Стильні кросівки
Асортимент магазину збільшився утричі

Саме торік компанія «Ideal Sport» збільшила обсяги закупівель продукції у постачальників. Ми працюємо за системою попереднього замовлення товару за пів року. Інші гравці в цій ніші працювали так само, але у війну через великі ризики відмовилися від такої схеми.

В другій половині року (вересень-листопад) багато компаній просто відмовилися від партій товару, який мав приїхати. Ми зважили всі «за» і «проти», проаналізували ринок, оцінили попит, спланували все в конкретних фінансових показниках, ризикнули — і це дало результат.

Додали в каталог більше одягу й аксесуарів, а також нові бренди. Підвищили насиченість товарного асортименту: раніше у нас були «найки» та «джордани», ми розширили вибір продукцією New Balance, Adidas, Puma, Reebok, Under Armour, The North Face.

Відомі бренди спортивного взуття

OLX був нашим першим майданчиком для продажів

Три роки тому компанія «Ideal Sport» починала продажі разом із OLX. Коли ми отримали першу партію продукції, то залили товари саме на цю платформу.

Сьогодні завдяки OLX отримуємо близько 200 замовлень на місяць. Використовуємо майданчик як додатковий канал продажів. Середній чек у нашій компанії — 3200 грн.

Щомісяця додаємо приблизно 70 нових оголошень, наразі їх у нас уже понад 700. Використовуємо платні пакети для просування на OLX, місячний бюджет на рекламу становить приблизно 10-15 тисяч гривень.

За цей рік прийшло усвідомлення, що ідеального часу для ведення бізнесу не буде ніколи. Українські компанії пережили локдауни та блекаути, вже рік працюють у країні, де йде повномасштабна війна. Ми прокачали антикризовий менеджмент і саме завдяки цьому можемо заробляти, допомагати армії та тримати економічний фронт.

Попередні історії бізнесу:

«Грудень був першим місяцем, коли ми виконали план: як чернігівська компанія «Bona Grill» відновила виробництво після наступу окупантів»

«Продавці та покупці перебувають у режимі очікування: як черкаський виробник меблів продовжує роботу під час війни»

«Ми втратили 90% клієнтів і повністю перезапустили онлайн-продажі»

«Забезпечували речами цілі роти військових: як одеський магазин «FootShop» працював протягом року повномасштабної війни»

«Через війну продажі впали на 60-70%: як змінилася робота віконної компанії з Миколаєва за рік»

«OLX стабільно приносить 50% продажів: як майданчик допоміг магазину втриматись у кризовий рік»

«Розробили унікальний чохол-рюкзак і успішно його продаємо: як магазин товарів для мисливства та туризму переорієнтувався на військові потреби»

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.