Справа всього життя може починатися з експериментів. Наприклад, спробувати продавати товари за дропшипінгом або навіть власні непотрібні речі. Вкласти в рекламу оголошень тисячу гривень, навпомацки визначити товари, що мають попит. А через кілька років — дорости до величезного магазину з кількома сотнями товарів в асортименті.
Редакція блогу поспілкувалася з трьома підприємцями, які продають техніку й електроніку на OLX. Вони розповіли, як навчилися продавати, скільки витрачають на рекламу, як створюють фотографії та опис товарів і як зростав їхній бізнес завдяки платформі.
Ярослав Овчинін, інтернет-магазини кавового обладнання Coffee import та генераторів ELECTRIC GEAR
Починав із дропшипінгу
П’ять років тому я починав бізнес з дропшипінгу: домовлявся з постачальниками, розміщував на різних онлайн-майданчиках оголошення з їхніми товарами, а коли покупці зверталися, передавав їм дані для відправки замовлень. Стартового капіталу не було, тому перший час я не закуповував товари, а лише був посередником.
Експериментував з різноманітною продукцією, але кавомашини та генератори продавалися найкраще, тож я зосередився на них.
Згодом почав торгувати кавомашинами напряму, найняв майстрів та відкрив два сервісні центри. А для продажу генераторів, крім сторінки на OLX, створив окремий інтернет-магазин, в якому наразі представлені понад 2700 приладів.
Мені вдалося розвинути власну справу саме завдяки OLX. Тут я зміг проаналізувати, які саме товари потрібні людям, навчився продавати й спілкуватися з клієнтами та зрештою масштабував бізнес.
Закресліть це: чого не повинно бути в ефективному оголошенні
OLX приносить мені 80% продажів кавомашин
З платформою я працюю ще з того часу, коли це був Slando. Хоч розміщую оголошення на всіх можливих майданчиках, але OLX дає найкращі результати.
Платформа приносить мені 80% від усіх продажів кавомашин та 30% — генераторів. У випадку з генераторами роблю більшу ставку на Google, бо це специфічний дорогий товар (ціна доходить до пів мільйона гривень за один генератор). Закуповую рекламу за певними ключовими словами, яка веде на продукцію на нашому сайті. Вартість за клік виходить доволі високою — 60-70 грн. На OLX кожен приведений клієнт обходиться мені дешевше.
Важливо уважно аналізувати, що саме потрібно покупцям — щодо яких товарів вони телефонують та про що питають. Спочатку я продавав на OLX усі підряд кавомашини, але за деякими люди взагалі не дзвонили, тож прибирав їх з асортименту. Наприклад, я швидко зрозумів, що багатьом важливий дисплей. Знайшов такі кавомашини у конкурентів, з’ясував, де вони їх закуповують, обрав три моделі й виставив на продаж. Одна модель продавалася найбільше, тому сфокусувався на ній.
Ключове для успішних продажів — співвідношення ціни до зовнішнього вигляду. Усі хочуть кавомашину, що буде якомога дешевшою і при цьому якнайкраще виглядатиме. Тому коли я обираю товари на продаж, то звертаю увагу на моделі з найліпшим співвідношенням вартості та набору функцій.
Описи товарів я роблю сам. Важливо розписати якомога більше плюсів, чому потрібно купити саме у тебе. А ще корисно додавати бонуси.
Для успіху важливий асортимент і бонуси
Зараз на OLX у мене близько 30 оголошень про продаж кавомашин та 80 — генераторів. Для успіху на платформі має значення асортимент: варто розміщувати не одне-два оголошення, а хоча б 10-20. Так легше визначити популярні позиції та привернути увагу покупців. Та й буває, що клієнти звертаються за одним оголошенням, а в процесі розмови переконуєш їх купити дорожче, але якісніше обладнання.
Описи товарів я роблю сам. Важливо розписати якомога більше плюсів, чому потрібно купити саме у тебе. А ще корисно додавати певні бонуси — наприклад, ми можемо безкоштовно налаштувати, доставити та встановити кавомашину, тобто віддати її покупцю «під ключ».
Витрачаю на рекламу 10-15 тис. грн на місяць
Що більше вкладаєш у рекламу, то більше дзвонять покупці. Потрібно зробити так, щоб твоїх оголошень у списку видачі було більше, ніж пропозицій конкурентів. Перевірити це просто: вводиш у пошуку ключові слова і маєш побачити власні публікації. Якщо їх немає на першій сторінці — отже, час вмикати рекламу. Я витрачаю на просування на OLX 10-15 тис. грн на місяць.
Багато експериментував з підняттям оголошень на OLX і врешті зрозумів, що найкращий час — о 9:00 ранку та о 18:00 вечора. Тому ставлю собі будильники, щоб не забути підняти оголошення. Також близько обіду піднімаю товари ще втретє.
Перепробував усі можливі види реклами на платформі. Добре працює промонабір «Швидкий продаж»: три підняття вгору списку на тиждень та розміщення в ТОП на сім днів. Виходить трохи дорожче, ніж інші види просування, але й результат кращий.
Останнім часом часто використовую «Турбо продаж», коли протягом місяця оголошення піднімається вгору 9 разів, плюс — потрапляє в ТОП на 30 днів. У такий спосіб рекламую товари, на які найбільший попит, а інші піднімаю вручну.
Важливо уважно аналізувати, що саме потрібно покупцям — щодо яких товарів вони телефонують та про що питають.
У сезон запустив ще один бізнес з нуля
На OLX можна легко перевірити нішу. Навіть якщо у тебе немає якогось виду товару в наявності, можна виставити його фотографії та опис від постачальника та подивитися на попит. Якщо дзвонитимуть — уже тоді домовлятися з ним про доставку. Я роблю так доволі часто — наприклад, нещодавно розмістив оголошення з кавовими стійками для самообслуговування. Хотів би продавати такі товари, але поки не розумію, чи потрібні вони покупцям.
Улітку заради цікавості стартував на OLX з нуля бізнес з продажу кондиціонерів. Це був експеримент: я створив блог на YouTube і записував, як запускаю такий бізнес за дропшипінгом. Просто взяв кілька товарів з сайту постачальника, скопіював опис і фото й виставив на OLX. Дохід був 40 тис. грн на місяць, хоча я опублікував лише 5-6 оголошень. Звісно, коли закінчився літній сезон, усе завершилося. Так само влітку продавав надувні та каркасні басейни, але там отримав гірший результат — вдалося продати лише 10-15 басейнів.
Вважаю, що спробувати торгувати на OLX має кожна людина, яка хоче заробляти й мати власний бізнес. Почати з того ж дропшипінгу дуже легко — достатньо домовитися з постачальником, виставити кілька оголошень на платформі, вкласти в рекламу 1-2 тис. грн і подивитися, як піде. А якщо пощастить, це може стати справою життя — як це сталося у мене.
Як швидко продавати товари на OLX
Назарій Шевченко, склад-магазин потриманої техніки з Європи Domfort
Половина покупців приходять з OLX
Наш бізнес починався ще у 2007 році зі здачі в оренду холодильників. Потім ми почали ними торгувати, а згодом розширили лінійку товарів: продаємо також вживані пральні машини, духовки, плити, мікрохвильовки, бігові доріжки та іншу техніку.
Наче «санітари лісу» скуповуємо в Україні неробочу техніку, яка має йти на утилізацію. Ту, яку можна відремонтувати, відновлюємо та перепродаємо як вживану. Близько 30% техніки закуповуємо у Європі. У нас на складі постійно в наявності близько 300 холодильників, 150 пральних машин, 70 плит — загалом близько 800 товарів.
З OLX приходить приблизно 50% наших покупців. Ще половина — з інших майданчиків, нашого сайту, «сарафанного радіо», Viber-групи, пошуку в Google та інших каналів. Гадаю, такий результат OLX дає тому, що це найбільш відома та розкручена платформа.
Клієнти знаходять нас здебільшого за пошуком у Google: OLX дуже добре індексується, тому наша сторінка там зазвичай у перших рядках видачі. Повноцінної альтернативи платформі в Україні наразі немає. Існують інші онлайн-майданчики, але вони не працюють зі вживаною технікою, тому OLX ідеально підходить під нашу специфіку бізнесу.
8 правил вдалих фотографій товару на смартфон
Визначальний фактор для наших клієнтів — ціна
Люди, що купують вживану техніку на OLX, — це специфічний сегмент аудиторії. Вони шукають дешеві товари — або для орендарів, або це студенти чи люди невеликого достатку, які хочуть зекономити. Відповідно, вирішальний фактор для купівлі — вартість.
На жаль, цим подекуди користуються недобросовісні конкуренти, які публікують фото дорожчого холодильника, виставляючи ціну в 1000 грн. А потім, коли їм дзвонять, повідомляють, що саме такий коштує 5-6 тис., а той, що за тисячу, виглядає інакше. Ми так не робимо, тому програємо у боротьбі з ними, зате наші оголошення чесніші.
На другому місці за важливістю — фотографії товарів. Щоб зробити якісні знімки, достатнього хорошого смартфона. У нас цим займаються менеджери, що працюють на складі. Ми маємо докладну інструкцію, як створювати світлини: наприклад, холодильник фотографуємо увімкненим, щоб він світився та було видно, як горить дисплей. Фото потрібно робити у закритому та відкритому вигляді.
Створюючи опис товарів, ми враховуємо поради менеджерів OLX. Вони підказують, які слова мають бути в заголовку і що варто додати в текст. Це має значення, щоб товари відображалися в пошуковій видачі. Водночас, за моїми спостереженнями, люди рідко уважно читають опис товару. Наприклад, переважна більшість клієнтів питають телефоном, де знаходиться наш склад і коли він працює, хоча ця інформація є в усіх наших оголошеннях.
Клієнти знаходять нас здебільшого за пошуком у Google: OLX дуже добре індексується, тому наша сторінка там зазвичай у перших рядках видачі.
Рекламуємо кожен товар
Щоб отримувати кращий результат на OLX, потрібно вкладати більше грошей у просування — існує пряма залежність між кількістю дзвінків та об’ємами реклами.
Хочеш мати багато клієнтів — зроби десяток оголошень з хорошими фото, низькою ціною, гарним описом та вклади багато коштів у просування. А далі вже справа за менеджером, який має описати всі переваги та зацікавити людину, щоб вона приїхала на склад.
Специфіка нашого бізнесу в тому, що розповісти про характеристики — недостатньо. У вживаної техніки є свої недоліки, тому бажано, щоб клієнт побачив товар наживо перед купівлею та оцінив, наскільки критичною для нього є подряпина, потертості або надламана ручка. Тому ми спонукаємо приїхати на склад, а там вже можна продати не просто найдешевшу позицію, а таку, яка дорожча, але краща.
7 типових ситуацій, в яких ви втрачаєте клієнтів
Менеджери OLX рекомендують, як ефективніше торгувати на майданчику, і варто дослухатися до їхніх порад. Наприклад, нещодавно нам порадили активувати два різні типи реклами на один і той самий товар — набір «Швидкий продаж» та послугу «Підняття» на сім днів. Але важливо увімкнути їх у різний час: «Швидкий продаж» — зранку, а підняття — ввечері. Завдяки цьому наше оголошення було постійно на видноті. Це суттєво покращило наші продажі.
Наразі на OLX у нас 45 оголошень, і всі вони промотуються. Використовуємо щонайменше один вид реклами — або «Турбо продаж», або «Швидкий продаж» плюс сім підняттів. Якщо наш менеджер зайнятий іншими справами, він активує набір з автоматичними підняттями. Якщо є час — піднімаємо оголошення вручну.
У нас є внутрішнє розпорядження, як слідкувати за ефективністю оголошень. На власному досвіді визначили: якщо співвідношення переглядів номеру телефону до кількості переглядів оголошення менше ніж 5% — потрібно або змінити опис, або опублікувати нове оголошення, а це видалити. Наприклад, якщо у певного товару 1000 переглядів та 50 переглядів номеру телефону, оголошення можна лишати. Якщо з 1000 користувачів номер подивилися лише 10 людей — значить, щось не так з описом, фотографіями або самим товаром, і треба це змінювати.
Створюючи опис товарів, ми враховуємо поради менеджерів OLX. Вони підказують, які слова мають бути в заголовку і що варто додати в текст.
Василій Вілов, магазин вживаної комп’ютерної техніки PC.COM.UA
Був одним з перших продавців на OLX
Уже понад 10 років торгую комп’ютерною технікою. З OLX я відтоді, відколи компанія прийшла в Україну — з 2014 року. Відразу було очевидно, що це майданчик, який даватиме результати.
Перший час конкурентів на платформі працювало мало, тому показники були чудові: коли певною технікою торгують 10 продавців, то значно простіше заробляти, ніж коли їх більше тисячі.
У 2016-2017 роках ми отримували дзвінки з OLX що п’ять хвилин, і могли зробити 10 продажів за кілька годин. Зараз конкурентів стало більше, тому результат потребує більших зусиль. Але все одно близько 20% усіх наших продажів — саме з OLX, це понад 100 клієнтів на місяць. Це найкращий показник з усіх майданчиків, з якими ми працюємо. Результат залежить від ситуації на ринку та навіть сезонності — наприклад, влітку техніку купують менше.
Історії бізнесів на OLX, яким вдалося вирости під час карантину
Потрібно вгадати з товаром
Секрет успішних продажів на OLX у тому, щоб робити хороші фото, писати якісні тексти та грамотно підходити до ведення бізнесу. В оголошенні мають бути правильно розставлені пріоритети. Якщо писати тексти інтуїтивно і робити фотографії вдома на дивані — це не спрацює.
У нас є окремий менеджер, який займається OLX. Він фотографує товари, виставляє оголошення та відповідає на більшість повідомлень. У наш час, щоб зробити якісні знімки, не обов’язково бути професіоналом. Камера більш-менш нормальних смартфонів дає можливість фотографувати якісно. А програми з обробки дозволять підтягнути світло, кольори та інші нюанси.
Один із ключів до успіху — пропонувати такі товари та рішення, що будуть цікавими ринку. Сила OLX у тому, що тут можна знайти такі вживані речі, які нові будуть коштувати шалених грошей або їх взагалі в Україні немає. Це знахідка не лише для покупця, а й для продавця. Отже, останній має шукати такі речі, що задовольнять цей попит.
Секрет успішних продажів на OLX у тому, щоб робити хороші фото, писати якісні тексти та грамотно підходити до ведення бізнесу.
Буває, що з фото та описом усе добре, але товар не продається цілий рік просто тому, що він не актуальний для покупців або надто дорогий для них. Треба це відстежувати, щоб не закуповувати такі речі наступного разу. Співвідношення ціни та якості — визначальний фактор, який важливий клієнтам на OLX. Загалом брендові речі продавати легше, попит на них існує автоматично, і тобі не треба доводити, що товар хороший.
Крім того, в роботі з OLX потрібна велика працездатність. Потрібно вкладатися у цю справу з душею, а не пускати все на самоплин. Постійно відстежувати результати, змінювати описи товарів, аналізувати статистику та витрачати на цю справу свій час.
І, звісно, проплачувати більше просування. Наразі у нас понад 500 оголошень на платформі. Майже всі «стоять» на рекламі. Робимо закупку щотижня. Восени плануємо спробувати банерну рекламу.
10 ключових трендів в інтернет-продажах: частина 1 та частина 2
Швидко відповідати та завжди передзвонювати
Багато залежить і від спілкування з клієнтом. Продавець має бути відкритим, комунікабельним та привітним. Раніше на дзвінки відповідав я, зараз цим займається найнятий менеджер. Знайти потрібну людину було важко — ми робили це методом проб і помилок. Але зрештою наш менеджер працює вже п’ять років і ми повністю задоволені його роботою.
Важливо швидко відповідати на повідомлення: максимум — через годину. Ми намагаємося робити це відразу, щоб клієнт не встиг написати конкурентам. Коли клієнт пише, нам приходить сповіщення на телефон та лист на пошту. Це дозволяє реагувати фактично миттєво.
У роботі з OLX потрібна велика працездатність. Потрібно вкладатися у цю справу з душею, а не пускати все на самоплин.
Також ми надаємо гарантію на товар — якщо з ним щось не так, можна обміняти або повернути. Це створює довіру, і серед покупців з’являються постійні клієнти.
Загалом вважаю, що OLX — це подарунок для людей, які хочуть зробити перші кроки в бізнесі та навчитися заробляти. Якщо у тебе є бажання, завжди можна знайти, чим торгувати. Почати можна навіть із власних зайвих речей — це хороше тренування, щоб навчитися продажів, спілкування з покупцями та зрозуміти, чи хочете ви займатися бізнесом. Переконаний, що кожна молода людина, яка має вільний час, повинна спробувати себе на OLX.
Текст: Тетяна Гонченко