• Укр
  • Рус

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

143
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Петро Шимков з Тернопільщини – майстер з виготовлення аксесуарів зі шкіри та засновник інтернет-магазину Skipper з товарами власного виробництва. Серед них – шкіряні гаманці, сумки, ключниці, ремені, обкладинки для документів тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Петро розповів, як зацікавився пошиттям шкіряних аксесуарів, які вироби мають найбільший попит під час війни та за рахунок чого можна масштабувати бізнес у найближчому майбутньому.

Хобі переросло у власний бізнес

Я займаюся виробами зі шкіри більш ніж три роки. До того, як започаткувати власну справу, продавав на ринку китайські гаманці. Але одного разу побачив в інтернеті відео про виготовлення шкіряних аксесуарів і дуже зацікавився. Придбав пару шматочків шкіри та інструменти для її обробки – і пошив свій перший гаманець. Але через брак досвіду виріб вийшов не надто вдалим.

На деякий час я закинув це заняття, але продовжував дивитися ролики різних майстрів. Водночас мене не полишала думка про свою справу. Тож я наважився на ще одну спробу, обрав  простішу модель. І після цього вже не зупинявся: постійно вчився та практикував.

Людям потрібно розвиватися, вчити інших, не боятися створювати робочі місця. Я вірю, що у нас все попереду.

Моїми першими покупцями стали друзі та знайомі, а невдовзі почав торгувати в інтернеті, зокрема на OLX. Спочатку поєднував бізнес зі звичайною роботою, але на все не вистачало часу – потрібно було обирати. Власна справа тоді не приносила такий дохід, як робота найманим працівником, але я мав запас грошей на деякий період. Тому все ж таки вирішив звільнитися, щоб приділяти весь час створенню аксесуарів.

Кількість продажів залежить від сезону. Подекуди надсилаю 1-2 посилки на день, подекуди – і 5-10. Пікові періоди – перед різноманітними святами, адже багато людей купують шкіряні вироби на подарунки. На виготовлення одного виробу я витрачаю в середньому три години.

Усі замовлення отримую з інтернету. Запускати фізичний магазин немає сенсу, адже я живу та працюю у Ланівцях, маленькому містечку Тернопільської області, і серед місцевих жителів немає попиту на аксесуари, пошиті вручну. Здебільшого моїми товарами цікавляться покупці з великих міст, як-от Київ, Дніпро, Одеса.

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни
Петро Шимков, засновник інтернет-магазину Skipper

Зріс попит на сумки та холдери для документів

Протягом перших двох тижнів від початку війни у мене взагалі не було продажів. Але з середини березня попит почав відновлюватися. У квітні виконав приблизно таку саму кількість замовлень, як у довоєнні місяці.

За моїми спостереженнями, наразі трохи змінилася географія клієнтів – на користь західних областей та міст-мільйонників. Є зміни і за категоріями товарів. Приміром, люди почали частіше купувати невеличкі сумки та холдери для документів, адже змушені постійно носити їх з собою. Продажі ж ременів, навпаки, знизилися. Зазвичай навесні їх замовляли на випускні та весілля, а зараз пишні святкування не на часі.

OLX дозволяє продавати без значних грошових вкладень – можна почати фактично з нуля.

Я ще не відчув проблем із замовленням матеріалів, адже встиг придбати велику партію ще перед війною. Але, ймовірно, найближчим часом доведеться стикнутися зі складнощами: останнім часом ціни на матеріали зросли на 20-30%. Вартість фурнітури, яку завозять з-за кордону, змінюється ледве не щодня – це пов’язано із ускладненнями логістичних ланцюгів.

Я намагатимуся до останнього утримувати довоєнні цінники – адже якщо зміню вартість, це може негативно відобразитися на продажах. Але працювати у мінус теж не можу, тому рано чи пізно ціни все ж таки доведеться підвищити.

Ще одна проблема – нестабільна робота поштових операторів. Інколи доставка триває більше тижня, а кілька моїх посилок в регіони, близькі до місць бойових дій, у дорозі вже місяць. Через такі затримки частішають випадки, коли людина, не дочекавшись товару, купує аналоги в офлайн-магазинах.

Планую розширятися та продавати гуртом

OLX – це мій основний канал продажів. Раніше я ще розвивав сторінки у соцмережах, але зрештою від цього відмовився: задачі з просування займали дуже багато часу, а реклама коштувала занадто дорого. OLX же дозволяє продавати без значних грошових вкладень – можна почати фактично з нуля.

Щомісяця я розміщую на платформі 40-50 оголошень. Майже всі позиції просуваю з допомогою рекламного набору «Турбо продаж». Крім того, для найбільш популярних товарів додатково активую послугу з підняття вгору списку – щоб мої вироби завжди були на видноті. Що більше вкладаюся у рекламу, то більше продажів отримую. Загалом витрачаю на розміщення та просування оголошень близько 3 тис. грн на місяць.

З середини березня попит почав відновлюватися. У квітні виконав приблизно таку саму кількість замовлень, як у довоєнні місяці.

У майбутньому я планую розширювати бізнес. Я вже давно отримую багато запитів про те, щоб продавати свої вироби гуртом. Але для цього потрібно дати партнерам нижчу вартість, ніж у роздріб. Самотужки я не встигатиму відшивати таку кількість товарів, щоб продажі за гуртовою ціною були рентабельними. Тож задумуюся про те, щоб найняти одного чи кількох помічників.

Поки що не поспішаю з цим, адже щоб своєчасно виплачувати команді зарплату, потрібно мати стабільний рівень продажів – а через війну дуже складно щось прогнозувати.

Щодо найближчих планів, хочу додати до свого асортименту серію гаманців з патріотичною українською символікою. Зараз це стає дедалі актуальнішим.

Моя мрія – щоб в Україні було більше свого виробництва, а не лише імпортного. Для цього людям потрібно розвиватися, вчити інших, не боятися створювати робочі місця. Я вірю, що у нас все попереду. Головне – мати терпіння та натхнення.

Попередні історії бізнесу:

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

Наш герой розповів, як його компанія працювала із вживаною технікою до війни, чому після 24 лютого зупинили продажі і зосередилися на співпраці з волонтерами та які умови потрібні, щоб відновити бізнес.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!