• Укр
  • Рус

Що допомогло бізнесу вистояти: досвід підприємців на OLX

8048
Додати
до обраних
Поділитися

«Не маємо права здаватися», – в один голос стверджують українські підприємці і продовжують працювати, незважаючи ні на що. Ба більше: щодня кількість сміливців, які розпочинають свій бізнес, зростає. За даними сервісу Opendatabot, з 28 лютого до 24 жовтня в Україні зареєстрували 19 911 компаній та 125 130 ФОПів. «Наразі як ніколи важливо працювати з максимальною самовіддачею. Щоб мати можливість підтримувати економіку України, надавати фінансову та гуманітарну підтримку благодійним організаціям, нашим захисникам і захисницям, а також брати участь в проєктах для захисту тварин», – розповідає Павло Крайник з Josera Україна. Ми поспілкувалися з багатьма підприємцями, які зокрема продають свої товари на OLX, та дізналися, що допомогло й допомагає їм тримати економічний фронт.

1. Відновлення роботи попри все

Попри стан шоку, який всі українці переживали з 24 лютого, підприємці досить швидко зрозуміли, що «завмерти» під час війни – це шлях до закриття бізнесу і повної зупинки нашої економіки. Тому ті, хто міг, почали активно відновлювати роботу. Головна мотивація підприємців – розуміння власної відповідальності за країну.

З 1 березня близько 550 тис. бізнес-користувачів OLX скористалися вигідними умовами розміщення та просування.

«Коли наші ЗСУ показують нереальні дива майстерності та витримки на фронті, кожен у тилу має робити свій внесок у перемогу. Бізнес повинен працювати і сплачувати податки, – переконаний Сергій Більдюк, власник і керівник компанії «МСК Україна», яка продає металопрокат. – З початком війни нам вдалося не лише втримати, а й створити нові робочі місця. Тож ми не маємо права здаватися. Відповідаємо за країну та людей, які з нами працюють». Із Сергієм погоджуються й інші підприємці. «Кожен працездатний громадянин в тилу має захищати економічну стабільність країни. Щоби після перемоги нашим героям було куди повертатися додому», – стверджує Сергій Спірідонов, фінансовий директор одного з інтернет-провайдерів Києва. Водночас український бізнес усвідомлює, що працює не лише на підтримку економіки тут і зараз, але й заради успіху нашої країни в майбутньому. «Дуже хочу, щоб українське стало синонім якісного, щоб напис на пакуванні «Виготовлено в Україні» був гарантією того, що цей продукт найкращий серед схожих пропозицій. Наполеглива сумлінна праця – шлях до щасливого майбутнього», – каже Юлія Роздольська, засновниця бренду постільної білизни DC.

2. Налагодження логістики

Одна з найбільших проблем, з якою стикнувся бізнес через війну, – порушення логістики, зокрема доставка необхідних товарів з-за кордону. Через це чимало підприємців не могли поповнювати свої запаси і пропонували покупцям лише те, що було в наявності. Бізнес швидко шукав рішення, щоб продовжувати працювати. «Через порушення звичних логістичних маршрутів у нас з’явилися проблеми з постачанням запчастин, які раніше надходили з Китаю. Та за кілька тижнів ми змогли знайти альтернативу в українських продавців», – розповідає Данило Дубинський, працівник відділу маркетингу та менеджменту магазину велосипедів Facebike. Проблеми з постачанням змусили продавців товарів переглянути власний асортимент та змінити підхід до закупівель. «Раніше я міг закуповувати лише ті чохли, які подобалися мені особисто. Але ці товари закінчуються у постачальників, і найближчим часом їх не буде. Тому доводиться обирати інші варіанти, щоб задовольнити попит», – ділиться досвідом Андрій з Одеси, засновник інтернет-магазину мобільних аксесуарів AksDrug.

Щоб бізнес стабільно працював, підприємцям подекуди знадобилося повністю сформувати нові ланцюги доставки.

За словами Андрія, йому, крім того, доводиться вкладати в товар значно більше грошей, ніж до війни: «Зараз, коли постачальники самі не мають регулярного оновлення асортименту, мені довелося збільшити партії закупівель». Щоб бізнес стабільно працював, підприємцям подекуди знадобилося повністю сформувати нові ланцюги доставки. «Порти у Чорному морі заблоковані, тож нам довелося переорієнтуватися на маршрут через Балтику та Європу. Наші партнерські логістичні компанії допомогли знайти максимально швидкий спосіб доставки машин», – каже Денис Морозов, засновник компанії Boss Auto, яка доставляє авто з усього світу.

3. Розуміння актуальних потреб покупців

Війна спровокувала зростання попиту на ті чи інші товари. Наприклад, людям, які вимушено покинули свої домівки, було потрібне все для побуту на кшталт машинок для стрижки та фенів. Також мали попит павербанки, ліхтарики, рюкзаки. Щоб відігріватися теплими напоями, українці активно купували термопоти, а щоб запастися продуктами довготривалого зберігання, розкуповували автоклави. Ті продавці, хто адаптував свій асортимент чи послуги або ж міг запропонувати вдосталь товарів, щоб задовольнити запит клієнтів, – отримували продажі. «Раніше ми займалися лише гарантійним ремонтом та обслуговували велосипеди постійних покупців, але не приймали запити від сторонніх клієнтів, які придбали товар не у нас, – постійно не вистачало на це рук. А зараз – навпаки, потрібно забезпечити співробітників роботою. До того ж це додаткове джерело доходів – ми спостерігаємо досить великий попит на ремонт», – розповідає Андрій Голубцов, засновник інтернет-магазину велосипедів «Велобокс». За словами Геннадія Гриненка, директора з розвитку девелоперської компанії Alterra Group, вони теж відреагували на нові потреби клієнтів, які виникли через війну: «У зв’язку з релокацією бізнесу на захід, зокрема на Львівщину, зросла необхідність в якісних складських та виробничих приміщеннях. Тому ми вирішили не просто будуватися, а будуватися вдвічі швидше, аби підприємці мали змогу відновити роботу». Також підприємці розповідають, що деякі з їхніх товарів виявилися потрібними військовим. Це, приміром, планшети та квадрокоптери. Або, до прикладу, термопоти, про які йшлося вище: їх закуповували також для ЗСУ та Тероборони. «Спеціально під потреби військових я додав до асортименту рації. Ще кілька місяців тому не міг би й подумати, що наша компанія їх постачатиме. Ми на них ніколи не спеціалізувалися, але щойно дізналися про таку потребу на фронті – вирішили зайнятися», – розповідає Іван Тарасенко, засновник компанії Smart-home.com.ua, яка продає товари для безпеки. Підприємці як роблять значні знижки нашим військовим, так і віддають товари безкоштовно. «Ми співпрацюємо із благодійними організаціями і час від часу передаємо квадрокоптери ЗСУ як наш благодійний внесок. Іноді виконуємо складні запити. Приміром, військові замовили одному з фондів конкретну модель дрона, а волонтери не мали змоги її купити. Тож ми доставили для них два такі пристрої», – каже Галина Нагорняк з Тернополя, співзасновниця інтернет-магазину AziMyTh. А в компанії Arvisa, яка розташована в Харкові та виробляє верхній одяг, спальні мішки і м’які безкаркасні меблі, з початком війни не тільки не припинили роботу, а й почали допомагати ЗСУ. «Безкоштовно віддали Збройним Силам 80% продукції, яка була на складі. Це близько 500-700 товарів – ми їх навіть не рахували, а просто завантажили повний мікроавтобус», – пригадує співзасновник Arvisa Арсен Арутюнян.

4. Ініціативи та інструменти для підтримки бізнесу

Щоб встояти, підприємці шукали нові канали продажів. Наприклад, ті, хто до війни працював лише офлайн, почали йти в онлайн, а хто продавав лише на своєму сайті – стали звертати увагу на можливості великих онлайн-майданчиків. Останні, зокрема OLX, створили чимало можливостей для підтримки українського бізнесу. Наприклад, ми запустили кампанію «Країна без тебе ніяк», а також створили бізнес-хаб. Це сайт з інформацією про ініціативи компанії та інструменти платформи для відновлення або розвитку бізнесу, якими підприємці можуть скористатися тут і зараз. Найбільше нових бізнес-користувачів на OLX – з Львівської, Київської, Рівненської, Полтавської, Вінницької та Хмельницької областей. Знижки на розміщення та рекламу. Знижка 30%, 50%, 70% або 90% нараховується автоматично в особистому профілі підприємця на платформі та залежить від того, де він працює. Приміром, знижка максимальна, якщо бізнес розташований в зоні бойових дій. З 1 березня близько 550 тис. бізнес-користувачів OLX скористалися вигідними умовами розміщення та просування. «Ми використовуємо спеціальні пропозиції OLX, зокрема знижки на рекламу 90%. Платформа допомагає нам, завдяки цьому наші товари знаходять волонтери – тож ми, своєю чергою, також маємо можливість допомагати іншим», – розповідає Спартак Гордієнко з Харкова, власник магазину ZNIGHKA, який продає вживану побутову техніки. Під час війни підприємець безкоштовно передав волонтерам близько 60% товарів зі складу. Засновник інтернет-магазину мобільних аксесуарів AksDrug Андрій розповідає, що лише завдяки вигідним умовам зміг відновити роботу: «У березні я б не ризикнув вкладати гроші в новий пакет, адже не розумів, чи повернеться попит. Утім, OLX дав можливість продовжувати – і я на власному досвіді впевнився, що продажі йдуть».

За даними сервісу Opendatabot, з 28 лютого до 24 жовтня в Україні зареєстрували 19 911 компаній та 125 130 ФОПів.

Знижки допомагають бізнесу не тільки працювати, але й суттєво економити. «Щомісяця ми публікуємо на платформі близько 200 оголошень. До війни витрачали на це близько 10 тис. грн. Зараз – удвічі менше завдяки знижкам», – розповідають у магазині велосипедів Facebike. Безкоштовна й безпечна доставка товарів. Йдеться про послугу OLX Доставка, яка гарантує безпеку онлайн-угод і продавцям, і покупцям. Щоб підприємці отримували більше замовлень, ми зробили доставку Укрпоштою та Meest – безкоштовною. «Близько 60% замовлень я отримую з OLX Доставка. Клієнти охоче користуються безкоштовною доставкою Укрпоштою, адже тарифи на ці послуги зросли. А завдяки спецпропозиції від OLX усі клієнти мають можливість замовити та отримати необхідний товар», – продовжує Андрій. Вебінари з експертами та Школа для бізнесу. Це безкоштовні освітні ініціативи OLX. До онлайн-навчання в Школі для бізнесу долучилися вже понад 3700 слухачів, а на наші вебінари зареєструвалися близько 2700. У межах цих заходів підприємці дізнаються, як працює наша платформа та як розвиватися на ній максимально ефективно. Щоб дізнатися все про можливості OLX для підприємців, заходьте на сайт нашого бізнес-хабу. Стартуйте власну справу на нашій платформі, і нехай вона розвивається!

 

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.