«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

2260
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Спартак Гордієнко з Харкова – власник магазину ZNIGHKA. Компанія спеціалізується на продажі та гарантійному ремонті вживаної побутової техніки від різних виробників. В асортименті – холодильники, пральні машини, плити, телевізори, мікрохвильовки, м’ясорубки, мультиварки, блендери, чайники, праски тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Спартак розповів, як його компанія працювала із вживаною технікою до війни, чому після 24 лютого зупинили продажі і зосередилися на співпраці з волонтерами та які умови потрібні, щоб відновити бізнес.

Покупці не вірили, що товар не новий

Ми працюємо з 2014 року. Займаємося вживаною побутовою технікою: викуповуємо її у людей, які хочуть придбати собі новішу модель, а тому готові продати нам стару. Про нас вони дізнаються завдяки «сарафанному радіо» та паперовим оголошенням, які ми розклеюємо на відповідних дошках у будинках.

Крім того, у нас є три офлайн-магазини у Харкові: там можна як купити вживану техніку, так і здати. Трапляється, вперше людина приходить як покупець, а потім дізнається, що може «прилаштувати» у нас і власний старий холодильник, телевізор, блендер тощо.

Вживана техніка буває у різному стані – як з косметичними дефектами на кшталт подряпин, так і з серйознішими пошкодженнями. Ми ретельно діагностуємо та повністю відновлюємо кожний товар: за потреби ремонтуємо, замінюємо ті чи інші компоненти. Нерідко люди навіть перепитують: «А це хіба не новий товар?».

«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни
Спартак Гордієнко, власник магазину ZNIGHKA

Зазвичай наші покупці мають, з чого вибрати товар до душі. У нас у наявності буває кілька десятків одиниць кожної категорії техніки: приміром, 30-40 пральних машин, 40-50 холодильників, 50-60 блендерів. Великий асортимент – важливий, аби людина не пішла з магазину без покупки.

Ще один напрям компанії – сервісний центр. Спочатку він працював лише для внутрішніх завдань, але згодом ми запустили ремонт як послугу. Зрозуміли, що на це також є попит, тож можна застосувати експертизу наших майстрів і у цій галузі.

До війни у нашій команді працювало 20-25 людей. Кількість продажів залежала від сезону. Приміром, навесні та влітку могли продавати 15-20 товарів щотижня. Це високий сезон, адже у цей час у людей частіше виникає потреба охолоджувати їжу, прати одяг тощо. Водночас восени та взимку попит традиційно знижується, як і наші показники з продажів.

Безкоштовно передаємо товари потерпілим

З початком війни ми зупинили роботу. Харків з перших днів і досі перебуває під обстрілами, тож працювати у звичайному режимі стало неможливо.

У березні до нас звернувся волонтер – шукав пральні машини для однієї з харківських лікарень. За його словами, та техніка, що була у медзакладі, не витримувала навантаження через різке зростання числа пацієнтів. Я поспілкувався з ним, а потім сам подзвонив до лікарні, аби впевнитися, що це не шахрай. Як виявилося, допомога справді була потрібною – завідувачка одного з відділень лікарні підтвердила інформацію. Після цього до мене приїхали волонтери, і я надав усе, про що просили.

«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни
Волонтери забирають пральні машини зі складу ZNIGHKA

Пізніше ми також почали співпрацювати з волонтерами, які опікуються людьми, що залишилися без даху над головою. Здебільшого це жителі харківського району Салтівка, який зруйнований майже вщент. Волонтери знаходять їм житло, а ми надаємо необхідну техніку: холодильники, плити, мікрохвильовки тощо.

Щодо нашої команди, частина працівників роз’їхалися ще на початку війни. Наразі залишилися четверо хлопців, які працюють та допомагають людям разом зі мною.

За ці чотири місяці ми роздали близько 60-65% товарів, що мали на складі. Нові постачання з початку війни не отримували: наразі харків’янам не до того, щоб оновлювати техніку та здавати нам старі моделі.

Ба більше, спостерігаємо на ринку дефіцит електроніки – постачальники не завозять її до східних областей України через ризики, пов’язані з близькістю до фронту. Їх легко зрозуміти. Приміром, у нас самих один зі складів потрапив під обстріл: постраждав дах, але хоча б товар залишився цілим. Через такі обставини, доки триває війна, ринок навряд чи зможе відновитися – для цього потрібен мир.

Наразі думаємо не про продажі, а про перемогу

OLX зазвичай приносить нам 50% продажів. До війни ми публікували на платформі близько 70 оголошень на місяць. 70% з них просували за допомогою рекламного набору «Турбо продаж» – у такий спосіб наші найпопулярніші позиції завжди були на першій сторінці пошукової видачі. Щомісяця витрачали на розміщення та просування оголошень 4-6 тис. грн.

Зараз у нас опубліковані 20-30 оголошень, адже товарних запасів залишилося набагато менше, ніж у мирний час. Використовуємо спеціальні пропозиції OLX: безкоштовні розміщення та знижки на рекламу 90%. Платформа допомагає нам, завдяки цьому наші товари знаходять волонтери – тож ми, своєю чергою, також маємо можливість допомагати іншим.

Я вірю, що все буде добре, та очікую на нашу перемогу. Про відновлення бізнесу поки що думати рано, адже у Харкові все ще неспокійно. Проте протягом останнього місяця лінія фронту віддалилася, і місто потроху повертається до життя. Приміром, містяни вже не змушені ховатися у підвалах цілодобово.

Коли ситуація остаточно стабілізується, відновиться й попит на техніку, адже людям потрібно буде облаштовувати зруйновані домівки. Тоді й ми повернемося до роботи – щоб забезпечувати клієнтів товарами. До того ж діяльність бізнесу сприятиме загальному відновленню економіки. Але це потім – поки що варто думати не про продажі, а про перемогу.

Попередні історії бізнесу:

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.