«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

133
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Анастасія Боса – власниця магазину виробів з натурального дерева «Ремесленники». Спеціалізується на виготовленні дерев’яних коптилень та обладнання для копчення. Також серед товарів – все, що може знадобитися для комфортного проживання на дачі: літні душі, туалети, дровниці, будки для собак, пісочниці, дитячі майданчики.

В інтерв’ю для блогу OLX Анастасія розповіла, як започаткувала власне виробництво у Харкові, як з початком війни змінився попит на коптильні та що потрібно компанії, щоб відновити повноцінну роботу.

До війни щомісяця виготовляли 5-15 коптилень

Наша компанія працює з 2016 року. Тоді мій чоловік почав виготовляти дерев’яні душі та туалети для приватних будинків і дач. Перші вироби збирав вдома, а згодом ми облаштували в гаражі невеличкий цех та зрештою побудували повноцінне місце для роботи, де зараз і працюємо.

Через деякий час у асортименті магазину з’явилася ще одна позиція – коптильні. Все почалося з того, що наш знайомий зібрав подібне обладнання для себе, і ми зацікавилися, як можна сконструювати якісніший виріб. Виготовили першу партію – і побачили, що цей товар має попит, адже тоді на ринку ще не було багато виробників.

Тож ми повноцінно поринули в роботу з коптильним обладнанням. Якщо дерев’яні вироби (туалети, душі, пісочниці) продаються виключно в теплу пору року, то коптильнями клієнти цікавляться цілий рік.

Час від часу люди, які купили нашу коптильню, повертаються та замовляють нову модель: за чотири роки у нас було вісім таких клієнтів. Деякі покупці вже мають по три наші вироби. Це мотивує розвиватися та вдосконалюватися.

До війни ми щомісяця отримували 5-15 замовлень. Виготовлення однієї коптильні займає від двох до шести днів – залежно від комплектації виробу.

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни
Анастасія Боса, власниця магазину «Ремесленники»

Зупинили виробництво, бо майстер з цеху пішов до ЗСУ

Перед початком війни ми думали про те, щоб розширювати команду, – адже подекуди не встигали оброблювати потік замовлень. Але через бойові дії ці плани втратили актуальність. Харків з перших днів вторгнення перебував під обстрілами, тож ми призупинили виробництво: у нас не було ані звернень від покупців, ані можливості працювати.

У кінці березня, коли логістичні оператори відновили стабільну роботу, ми змогли надіслати клієнтам ті замовлення, які отримали ще в лютому, до війни. А у квітні потроху почали надходити й нові дзвінки: загалом за час війни ми продали п’ять коптилень.

Якщо раніше 50% клієнтів купували коптильні безпосередньо для себе і ще стільки ж – для запуску власної справи з продажу копченої їжі, то в останні місяці це співвідношення змінилося. Тепер близько 80% людей мають на меті саме створення бізнесу. Ймовірно, розглядають це як можливість отримувати додатковий дохід у складні часи, коли багато хто залишився без роботи.

Наразі ми відвантажуємо лише товари зі складу. Нових не виготовляємо, оскільки нащ цех досі зачинений: частина команди поїхала з Харкова у безпечніші регіони, а головний майстер пішов до ЗСУ. Тримаємо за нього кулаки.

Головне у бізнесі – не боятися щось робити

Близько 50% клієнтів ми знаходимо завдяки OLX. Щомісяця розміщуємо на платформі 15-20 оголошень. Для просування використовуємо рекламний набір «Турбо продаж» – зазвичай активуємо його майже для всіх позицій. Загалом витрачаємо на публікацію та рекламу близко 5 тис. грн на місяць.

Наразі у нас на складі залишилося п’ять коптилень. Що будемо робити, коли розпрадамо їх – поки що складно сказати. Ми хотіли б відновити виробництво, але, напевно, не будемо з цим поспішати, доки частина Харківської області перебуває під обстрілами.

Інша складність пов’язана з постачальниками. Раніше ми закуповували комплектуючі у виробників з Мелітополя – але зараз це місто в окупації, заводи не працюють. Тож ми вже почали шукати нових постачальників з інших регіонів України. Навіть досягли у цій справі певних успіхів, але процес ще триває.

Головне у бізнесі – не боятися щось робити. Коли ми тільки починали займатися коптильнями, нам усі казали: «Не варто, тут немає перспектив, ви лише втратитиме гроші». Але ми спробували, і у нас вийшло. Так і зараз: навіть під час війни людям потрібні ті чи інші товари. Завдання підприємців – зрозуміти, які саме, та діяти.

Попередні історії бізнесу:

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

Наш герой розповів, як його компанія працювала із вживаною технікою до війни, чому після 24 лютого зупинили продажі і зосередилися на співпраці з волонтерами та які умови потрібні, щоб відновити бізнес.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!