«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

46
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Олег Василевич – засновник агенції нерухомості Nik House, яка працює у Миколаєві та Одесі. Компанія спеціалізується як на продажу квартир та будинків, так і на довгостроковій оренді.

В інтерв’ю для блогу OLX Олег розповів, які квартири мають найбільший попит, як ринок нерухомості Одеси та Миколаєва змінюється через війну та переселенців і чому в Одесі агенції довелося змінити стратегію пошуку клієнтів.

70% клієнтів купують квартири собі, решта – для здачі в оренду

Ми працюємо з 2017 року. Здебільшого фокусуємося на продажу нерухомості – орендою почали серйозно займатися тільки з початком війни. Також у нас є інші напрями: інвестиції у будівництво та ремонти приміщень. Приміром, ми купуємо квартиру в новобудові або на вторинному ринку, робимо ремонт та після цього її перепродаємо.

Наш сегмент ринку – бюджетне житло вартістю до $50 тис., адже саме воно має найбільший попит. Переважно це одно- та двокімнатні квартири, але в старих будинках Миколаєва за такою ціною нерідко продаються й трикімнатні.

Більшість наших клієнтів – люди від 30 років, які встигли заробити гроші для вартісних придбань. Проте час від часу звертаються й молодші покупці. Загалом близько 70% клієнтів купують квартири для себе, решта – для здачі в оренду. Це вигідна інвестиція: у Миколаєві завдяки оренді можна стабільно отримувати щомісяця 4% від вартості житла.

У нашій команді п’ять менеджерів з нерухомості. Зазвичай працівники шукають клієнтів і квартири, а я – займаюся юридичним оформленням угод. До війни ми мали в середньому 10 продажів на місяць.

За два місяці уклали близько 20 угод з оренди

З початком війни наш бізнес повністю зупинився: попит на купівлю житла знизився до нуля, до того ж уряд заблокував реєстр нерухомого майна. Протягом місяця ми очікували, що бойові дії от-от припиняться, і ринок повернеться до звичайної роботи. Але згодом зрозуміли, що у найближчі тижні цього не станеться. Тому вирішили, що настав час трансформувати компанію, щоб працювати у нових умовах.

У мене була давня мрія – розширювати нашу діяльність і заходити у нові регіони. Зокрема, розглядав міста-мільонники – Одесу та Київ. Тож коли ринок у Миколаєві «завмер», я зрозумів, що варто нарешті реалізувати ці плани. Вибрав Одесу, адже вона розташована близько до Миколаєва та сюди простіше переїхати, щоб розвивати новий філіал безпосередньо на місці.

Разом зі мною на переїзд наважилися також двоє менеджерів. Решта залишилися у Миколаєві.

В Одесі ринок нерухомості також зменшився через війну, але не так критично, як у Миколаєві. Якщо продавати та купувати було неможливо, поки у квітні не розблокували державний реєстр майна, то оренда житла не втрачала попиту. Тому ми вирішили зайнятися саме цим напрямом: за два місяці роботи уклали близько 20 угод з довгострокової оренди.

А наприкінці травня почали отримувати перші запити від клієнтів з Миколаєва, які бажають придбати житло. Приміром, до нас звернулися переселенці одного з окупованих сіл Миколаївської області. Вони ще до війни хотіли купити в місті квартиру для дітей – а тепер розглядають варіанти, де розміститься вся родина.

Поки що ми не маємо завершених продажів, але від одного клієнта отримали завдаток. Ще з трьома ведемо перемовини: вони теж схиляються до купівлі. Загалом наш дохід зменшився на 90% – але я сподіваюся, що це тимчасово, і згодом ми вийдемо на довоєнні показники.

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House продає на OLX під час війни
Олег Василевич, засновник агенції нерухомості Nik House

Ціни на квартири в Миколаєві знизилися в 1,5-2 рази

Війна – це руйнування, зокрема будинків та інших споруд. Тож зараз основна складність роботи полягає в тому, що люди бояться вкладати гроші в об’єкти, які можуть просто знищити.

Ринок нерухомості переживає кризу: приміром, у Миколаєві квартири, які раніше коштували $50 тис., власники готові продати за $40 тис. Але покупці пропонують за них не більш як $30 тис., тому угоди не завжди доходять до фінальної стадії.

З орендою складнощів менше. В Одесу переїхали жителі окупованих та прифронтових регіонів Миколаївської, Херсонської, Запорізької областей, Донбасу – і всім потрібно зняти житло.

До речі, в Одесі нам довелося змінити стратегію пошуку клієнтів. У Миколаєві пропозицій з продажу житла не надто багато: там ми зазвичай залучали людину, яка хоче продати квартиру, а потім для неї шукали покупців. В Одесі, навпаки, на продаж та в оренду виставлені тисячі об’єктів, вкрай висока конкуренція. Тож наше завдання – знайти клієнта, який бажає придбати чи зняти житло, і підібрати йому підхожий варіант.

Не маємо права зупинятися

OLX приносить нам 60-70% клієнтів. Щомісяця ми публікуємо на платформі близько 100 оголошень. Для цього купуємо преміумпакет, до якого входять автоматичні підняття кожного розміщення.

Найпопулярніші об’єкти в Одесі просуваємо за допомогою рекламних наборів «Швидкий продаж» та «Турбо продаж». Для квартир у Миколаєві тимчасово рекламу не використовуємо, бо для цього міста наразі на OLX небагато пропозицій – до 120. Тож немає потреби додатково привертати увагу клієнтів – наші оголошення й так на видноті.

Витрачаємо на розміщення та просування оголошень 3-9 тис. грн на місяць. Приміром, до війни траплялося, що до нас звертався клієнт, який мав твердий намір продати квартиру, – тоді ми не шкодували грошей на рекламу, щоб знайти покупця. А якщо людина наче й хоче продати, але не впевнена щодо ціни, готовності торгуватися – то немає сенсу поспішати й інвестувати у просування. Такий клієнт у будь-який момент може передумати.

У наших планах – закріпитися на ринку Одеси. Крім оренди, ми хотіли б займатися продажами у цьому місті, а також продовжувати продавати у Миколаєві. Поки що попит на купівлю житла досить низький – але ми не маємо права зупинятися, чогось чекати і не діяти. Від активності бізнесу залежить загальний стан економіки держави.

Я сподіваюся, що Україна якнайшидше переможе і ринок нерухомості поступово відновлюватиметься.

Попередні історії бізнесу:

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

Наш герой розповів, як його компанія працювала із вживаною технікою до війни, чому після 24 лютого зупинили продажі і зосередилися на співпраці з волонтерами та які умови потрібні, щоб відновити бізнес.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!