«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

55
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Олександр Олексенко – керівник відділу продажів компанії «ТехноМашСтрой», яка виробляє сільськогосподарське обладнання, як-от гранулятори, екструдери, подрібнювачі гілок, дровоколи, сінорізки, лінії гранулювання та брикетування тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Олександр розповів, як на бізнес у Черкасах вплинула окупація південних та східних областей України та як його команда зберігає оптимістичний настрій попри все.

З початком війни відмовилися від продажів у росії та білорусі

Ми працюємо з 2011 року, виробництво розташоване в Черкасах. Наші перші товари – гранулятори, сінорізки та горіхоколи для особистого користування, перший канал продажів – OLX. За кілька років ми також почали виробляти та продавати гранулятори промислових моделей, які дозволяють виготовляти комбікорм та пелети для комерційних цілей.

Згодом додали до асортименту екструдери, маслопреси, плющилки зерна, подрібнювачі гілок, кормозмішувачі, преси для брикетів, дробарки для різних типів сировини тощо. А на основі грануляторів створюємо також лінії гранулювання комбікормів та паливних пелет.

Наразі у нашій команді декілька сотень людей: працівники виробництва та складу, спеціалісти відділу розробки та тестування, менеджери збуту тощо. Серед них – як черкасці, так і жителі Черкаської області.

Щодня до нас звертається понад 100 клієнтів: хтось цікавиться нашим обладнанням уперше, а дехто уже його має та бажає придбати ще один товар для розширення свого виробництва. Загалом близько 50% покупців – приватні господарі та фермери, решта – власники виробничих підприємств.

Крім прямих продажів, у нас є дилери, які представляють наші товари в Україні та за її межами: у Польщі, Литві, Латвії, Молдові, Чехії та Німеччині. Для того, щоб бути конкурентоспроможними на західному ринку, ми отримали низку сертифікатів, які підтверджують, що якість продукції відповідає вимогам Європейського Союзу.

Раніше ми також продавали товари в росію та білорусь, але з початком війни відмовилися від цієї співпраці.

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни
Олександр Олексенко, керівник відділу продажів компанії «ТехноМашСтрой»

Основна проблема – дефіцит матеріалів

Працювати в умовах війни – випробування для бізнесу. Приміром, багато хто з наших робітників пішов боронити країну. Крім того, стрімко зросла вартість деяких комплектуючих, подекуди на 50%. У березні ціни на метали змінювалися щотижня – інколи ми навіть не встигали перераховувати та коригувати вартість товарів на сайті. Але наразі ці коливання стабілізувалися. Зрештою ціни збільшилися на 20-25% порівняно з довоєнним часом. Водночас постачальники перейшли на повну передоплату, що теж вплинуло на нашу роботу.

Проте основна проблема – не стільки зростання цін, як дефіцит матеріалів. Більшість заводів, які постачали нам метали та іншу сировину, розташовані у Херсонській, Запорізькій, Дніпропетровській та Донецькій областях – наразі вони не працюють через бойові дії. А датчики та електроніку ми закуповували у Китаї – зараз поставки морем неможливі через блокаду портів. Тож ми шукаємо нових постачальників та логістичні ланцюги.

Якщо до війни ми працювали на склад, то зараз всі замовлення виготовляємо лише під клієнта. Щодо їхньої кількості, в межах України вона зменшилася майже на 50%. Тож наразі ми працюємо здебільшого на експорт.

Проте ми відхначаємо позитивну динаміку: дзвінків та замовлень стає більше. Підприємства починають відновлювати роботу та замовляють у нас різноманітні витратні елементи для свого виробництва.

Тож ми зберігаємо оптимістичний настрій та віримо в успіх. Крім того, за потреби допомагаємо ЗСУ у виконанні різних замовлень, які дозволяють виготовити потужності нашого виробництва.

Відзначаємо позитивну динаміку: дзвінків та замовлень стає більше. Підприємства починають відновлювати роботу та замовляють у нас різноманітні витратні елементи для свого виробництва.

Створюємо у команді комфортний мікроклімат

OLX приносить нам близько 20% замовлень. Щомісячно ми розміщуємо на платформі 350 оголошень, для 50 з них активуємо рекламний набір «Швидкий продаж». Зазвичай просуваємо ті товари, які мають найбільший сезонний попит, або які є у великій кількості у нас на складі, чи на які ми можемо дати кращу ціну, ніж пропонують конкуренти. Загалом наш бюджет на публікацію оголошень – 20,6 тис. грн на місяць, на їхнє просування – 23,8 тис. грн.

У наших планах – розширення компанії, штату, асортименту. Але це буде можливим трохи пізніше, після нашої перемоги. Сьогодні складно щось прогнозувати, адже кожен день для нас – нове випробування. І ми прагнемо його пройти, а не тікати від нього.

Головне завдання – зберегти виробництво та команду. Тому ми активно шукаємо нових клієнтів, щоб підтримувати роботу бізнесу. Зокрема, ставимо на меті розвивати мережу дилерів у країнах ближнього зарубіжжя. Також прагнемо відкрити там свої склади: це дозволить збільшити обсяг продажів.

Водночас фокусуємося на тому, щоб створювати у компанії комфортний мікроклімат. Приміром, ми домовилися не обговорювати на роботі політичних та військових питань, зокрема під час обіду та перерв на каву. Принаймні в межах підприємства співробітники ізольовані від неприємних новин.

Нехай не так швидко, як хотілося б усім, але позитивні зміни поступово відбуваються. Україна обов’язково переможе!

Попередні історії бізнесу:

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Передали волонтерам 60% товарів за складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни

Наш герой розповів, як його компанія працювала із вживаною технікою до війни, чому після 24 лютого зупинили продажі і зосередилися на співпраці з волонтерами та які умови потрібні, щоб відновити бізнес.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!