Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.
Андрій з Києва – співробітник компанії «Верхній склад», яка виготовляє меблі з дерева, фанери, ДСП, МДФ, штучного та натурального каменю.
В інтерв’ю для блогу OLX Андрій розповів, як на компанію вплинула війна, чому попит на пиломатеріали та меблі знизився у десять разів та за рахунок чого бізнес намагається розширити число клієнтів.
До війни щодня отримували 20-30 дзвінків від покупців
У нас є два основні напрями: виробництво пиломатеріалів та виготовлення меблів.
Перша категорія товарів розрахована на людей, які роблять ремонт і потребують матеріали для оздоблення. Вони обирають покриття для підлоги, обшивальні дошки для стін, підлогові та стельові плінтуси тощо. Дехто купує матеріали із деревини, як-от меблевий щит або столярну дошку, і майструє собі меблі власноруч.
Якщо ж покупці шукають готові вироби для облаштування будинку чи квартири, ми пропонуємо виготовлення меблів на замовлення. Працюємо з різними видами товарів: від столів та кухонних гарнітурів – до барних стійок та дерев’яних підвіконь.
Ми – одна з небагатьох київських компаній із власним складом. Завдяки цьому у нас завжди є запас матеріалів, тож ми маємо можливість якнайшвидше виконувати замовлення клієнтів.
У нашій команді – до 10 людей: це і менеджери, і робітники у цеху. У роки стабільної роботи – до коронакризи та війни – ми щодня отримували близько 20-30 дзвінків від покупців. Серед наших клієнтів переважно жителі столиці та Київської області.
Продаємо завдяки відкладеному попиту
Через війну ми призупинили роботу до кінця березня – доки навколо Києва тривали активні бойові дії. У квітні ситуація стабілізувалася, і цех знову запрацював.
Проте попит на наші товари значно знизився. Загалом продажі почали «просідати» ще під час пандемії коронавірусу, але війна ще більше посилила цей негативний тренд. Приміром, порівняно з 2019 роком кількість дзвінків зменшилася у 10 разів – до 2-3 звернень на день.
Зараз до нас здебільшого телефонують покупці, які націлилися або навіть почали робити ремонт ще до війни – таким чином спрацьовує відкладений попит. А тих, хто наважився б на оновлення своїх будинків або квартир саме зараз, – практично немає. Для жителів Києва та області це поки що не на часі.
Яким буде попит у найближчому майбутньому – важко спрогнозувати. Проте ми відзначаємо, що купівельна спроможність у людей знижується. Яскравий приклад: нещодавно у нас замовили 4-метрову стільницю для кухні. Покупець самотужки завантажив її у легкову автівку та повіз додому. Раніше для таких великогабаритних товарів завжди замовляли доставку за 400-500 грн. Але зараз, схоже, люди намагаються максимально оптимізувати витрати.
Розширюємо аудиторію на всі регіони України
Щомісяця ми публікуємо на платформі 25-30 оголошень. Для частини активуємо послугу «Розміщення у ТОП» – щоб товар побачило більше людей. Здебільшого купуємо рекламу для позицій, в яких на платформі висока конкуренція. Зокрема, це дерев’яні підвіконня та стільниці. Щодо інших виробів, як-от тумби під аудіосистеми, пропозицій від конкурентів не багато – тож покупці знаходять наші оголошення і без додаткового просування. Загалом витрачаю на розміщення та рекламу близько 4 тис. грн на місяць.
Якщо раніше ми просували товари тільки на жителів столиці та Київської області, то зараз почали вмикати таргетовану рекламу і на інші регіони. У такий спосіб хочемо збільшити аудиторію. Наразі OLX приносить нам 30-40% продажів.
Поки що ми працюємо із залишками на складі – нових постачань деревини від початку війни не замовляли. Зазвичай закуповували сировину на лісових господарствах. Деякі з них постраждали через бойові дії, зокрема, у Чернігівській та Харківській областях. Тому, можливо, у майбутньому асортимент від постачальників дещо скоротиться.
Наразі ми фокусуємося на тому, щоб утримувати бізнес, зберегти команду. Будувати конкретні плани не готові, адже все залежить від попиту. У травні він уже дещо вищий, ніж був у квітні – тож сподіваємося на краще.
Попередні історії бізнесу:
«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни
«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни
«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час
«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни
«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни
«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни
«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни