Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.
Денис – співзасновник Boss Auto Ukraine. Компанія надає повний комплекс послуг з купівлі автомобіля за кордоном: від угоди на аукціоні та контейнерної доставки в Україну – до оформлення всіх необхідних документів та постановки машини на облік.
В інтерв’ю для блогу OLX Денис розповів, як безкоштовне розмитнення збільшило попит на автомобілі, як компанія прокладає нові логістичні ланцюги та якої підтримки бізнес очікує від держави.
До війни щомісяця продавали понад 300 автомобілів
Ми займаємося автомобілями з 2018 року. Привозимо в Україну потримані машини з-за кордону: близько 75% – з США та Канади, решту – з Кореї, Китаю та країн Європи. Здебільшого це моделі середнього та вище сегменту вартістю близько $20 тис.
Нашому типовому клієнту – 30-35 років, він хоче придбати автомобіль мрії і не переплачувати за нього. Останнім часом збільшується також частка молоді 23-30 років: вони звертаються по свою першу машину.
Зазвичай ми купуємо авто на аукціонах, як-от Copart, IAAI та Manheim. Співпраця проходить так: клієнт надає список вимог до автомобіля, ми підбираємо варіанти, потім виграємо обраний лот на аукціоні та беремо на себе всі клопоти з доставки, розмитнення та оформлення документів.
Крім того, у нас є майданчик з продажу комісійних автомобілів: власник залишає там свою машину на продаж, а ми допомагаємо знайти покупця. Приміром, розміщуємо оголошення з автівкою на OLX.
У нашій компанії працює близько 100 людей. У нас є офіси в різних містах України, як-от Київ, Львів, Стрий, Чернівці, Луцьк, Івано-Франківськ, Коломия, Мукачево. Втім, коло покупців не обмежується західними областями – до нас приїжджають клієнти з усієї країни. До війни ми щомісяця продавали 300-350 автомобілів.
Через блокаду портів змінилися логістичні ланцюги
Коли почалася війна, багато наших працівників приєдналися до ЗСУ – з боку компанії забезпечили їх усім необхідним спорядженням. Після цього спрямували зусилля, щоб відновити діяльність бізнесу. Зрештою, повернулися до роботи у середині березня.
Спочатку попит на автомобілі був низьким. Але наприкінці місяця поширилася інформація, що уряд запроваджує безкоштовне розмитнення автомобілів, – це стимулювало відновлення інтересу клієнтів. Наразі наши продажі складають 75-80% від довоєнного рівня.
Раніше частину автівок ми привозили морем до Одеси, решту – до литовських портів, а далі – суходолом через країни Євросоюзу. Зараз порти у Чорному морі заблоковані, тож нам довелося повністю переорієнтуватися на ланцюжок через Балтику та Європу. Наші партнерські логістичні компанії розуміють наш біль та допомогли знайти максимально швидкий спосіб доставки. Тож для клієнтів час очікування не збільшився – як і раніше, він складає 4-8 тижнів, залежно від місця відправлення.
Щодо змін у попиті, протягом останніх місяців клієнти почали дедалі більше цікавитися електромобілями. І не дивно, адже це гарний спосіб розв’язати для себе проблему із дефіцитом палива та зростанням його вартості.
Пригадую випадок: незадовго до війни один з наших клієнтів отримав електромобіль у подарунок. Він не був дуже задоволеним, адже мріяв про іншу автівку преміумкласу. Тож звернувся до нас, щоб ми допомогли продати цю машину та підшукати заміну. Втім, коли у квітні у розпал паливної кризи ми зателефонували та запитали, чи продаж ще актуальний, він сказав: «Категорично ні! Я обожнюю цей автомобіль та ніколи в житті його не продам!».
За час війни привезли понад 70 авто для ЗСУ
OLX – один з основних наших каналів продажів. У нас кілька акаунтів: маємо окремі сторінки для різних відділень у різних містах, адже так простіше ними керувати. Загалом щомісяця публікуємо на платформі понад 2,5 тис. оголошень. Для близько 80% розміщень активуємо рекламний набор «Турбо продаж», щоб наші пропозиції завжди були на видноті.
Автомобільний ринок тісно пов’язаний із багатьма суміжними галузями, як-от робота паливних станцій, ремонтних майстерень та СТО, компаній з продажу запчастин, логістичних центрів. У кожній з них залучена велика кількість людей. Тож наше завдання – не зупинятися та продовжувати працювати: у такий спосіб ми забезпечуємо роботою інших учасників ринку та підтримуємо економіку країни.
Наразі складно будувати конкретні плани на майбутнє. Але докладатимемо зусиль, щоби продажі залишалися на тому самому рівні, що зараз, не «просідали». Також будемо продовжувати допомагати ЗСУ: ми безкоштовно шукаємо та привозимо машини для військових, а також проводимо техобслуговування. З початку війни завезли понад 70 автівок.
Водночас сподіваємося на державну підтримку нашої галузі. Навіть за безкоштовного розмитнення кожний автомобіль приносить до бюджету чимало коштів: покупець платить податок у Пенсійний фонд, військовий збір, збір за першу реєстрацію машини в Україні тощо. Також ми очікуємо, що держава розширить список категорій осіб, яким дозволяється виїжджати за кордон, – це спростить логістику під час доставки автомобілів через країни Європи.
Попередні історії бізнесу:
«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни
«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX
«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни
«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни
«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни
«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час
«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни
«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни
«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни
«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни