«Під час війни продажі мобільних аксесуарів зросли на 20-30%»: як AksDrug працює на OLX під час війни

1708
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Андрій з Одеси – засновник інтернет-магазину мобільних аксесуарів AksDrug. В асортименті – чохли для смартфонів, а також різні види захисних стекол та плівок, зарядні пристрої, USB-кабелі, автомобільні тримачі.

В інтерв’ю для блогу OLX Андрій розповів, які мобільні аксесуари мають найбільший попит клієнтів, як на бізнес вплинула блокада чорноморських портів і за рахунок чого вдалося збільшити продажі в умовах війни.

50% замовлень – від постійних клієнтів

Я на OLX з 2016 року. До цього працював продавцем у салоні мобільного зв’язку, де й отримав перший досвід та зрештою вирішив зайнятися схожим бізнесом самостійно. В Одесі розташований найбільший ринок України «7 кілометр»: місцеві компанії працюють безпосередньо з Китаєм, а я вже закуповую товари в них. Для роздрібного продавця це зручніше і вигідніше.

Я оновлюю асортимент щотижня, адже потрібно регулярно поповнювати запаси у себе на складі. Зазвичай маю у наявності товарів на суму близько $5 тис., щоб запропонувати клієнтам широкий вибір.

Найчастіше покупці цікавляться мобільними аксесуарами для смартфонів трьох брендів – Apple, Samsung та Xiaomi. На них припадає близько 80% продажів. Здебільшого люди хочуть придбати одразу в одному місці і чохол, і захист для екрану. Я розповідаю про переваги та недоліки різних варіантів захисту – допомагаю зробити оптимальний вибір.

У середньому щодня отримую від 20 до 50 замовлень. Близько половини з них – від постійних покупців. Приміром, спочатку людина купила товар для себе, їй усе сподобалося. Потім вона придбала смартфон у подарунок батькам – і знову їй потрібні мобільні аксесуари. Ще за деякий час бажає оновити чохол або захисну плівку – і вкотре згадує про мій магазин. Я намагаюся забезпечити такий рівень сервісу, щоб до мене поверталися.

Усі п’ять років я працював сам: закуповував товари, робив фотографії, розміщував оголошення, спілкувався з покупцями та надсилав їм замовлення. Лише минулого місяця взяв помічника, адже остаточно перестав встигати займатися всім одразу. Доручив йому пакувати посилки та відносити їх на пошту.

Аудиторія конкурентів звернулася до нас

Коли почалася війна, я не припиняв працювати. Так, 24 лютого в усіх був шок, і людям було не до замовлень. Але вже за декілька днів я знову почав отримувати дзвінки – небагато, по 2-3 звернення на добу. До середини березня пошта не працювала, тож міг запропонувати клієнтам лише самовивіз. Та згодом, коли логістика відновилася, повернувся і до відправлень.

Пам’ятаю, був період, коли в місті працювали лише кілька поштових відділень – доводилося витрачати додатковий час на дорогу. Я їздив на пошту навіть заради однієї-двох посилок – просто щоб відволіктися від новин і робити хоча б щось.

Загалом у березні замовлень було на 20-30% менше, ніж у той самий період минулого року.

Але вже у квітні попит відновився до довоєнного рівня і зрештою почав його перевищувати. Думаю, це пов’язано з тим, що закрилося багато офлайн-магазинів з мобільними аксесуарами – тож люди почали шукати товари в інтернеті. Крім того, припинили роботу деякі конкуренти з онлайну, і їхні покупці звернулися до мене. На щастя, у мене достатньо запасів на складі, щоб задовольнити цей попит.

Ще до війни я поступово збільшував обсяг торгівлі та публікував дедалі більше оголошень: минулого літа дійшов до позначки в 500 розміщень, а наразі їх більш ніж 600. Тож якщо порівнювати продажі з минулим липнем, то вони збільшилися на 20-30%.

Головні проблеми – з оновленням асортименту

Ключова складність роботи пов’язана з дефіцитом товару та проблемами з постачанням нових партій. З початком війни перестали працювати всі раніше налагоджені логістичні шляхи доставки з Китаю. Це пов’язано з блокадою морських портів і відсутністю авіаперевезень. Лише останнім часом деякі одеські гуртові продавці змогли налагодити доставку товару новими шляхами.

Наступна проблема – підвищення цін. На це вплинуло як здорожчання логістики та зростання курсу долара, так і те, що товарів на ринку стало менше. Здебільшого це стосується популярних позицій, які швидко розпродаються, виникає дефіцит. Відповідно, й мені довелося збільшити вартість цих товарів для клієнтів. Приміром, до війни протиударний чохол коштував 170 грн, а зараз – 220 грн, на 30% дорожчий. У середньому ціни зросли на 10-15%, але для багатьох товарів я поки залишив стару вартість.

Зміни торкнулися й мого асортименту. Наприклад, раніше я міг закуповувати лише ті чохли, які подобалися мені особисто, відповідали моєму смаку. Але зараз виникає ситуація, коли ці товари закінчуються у постачальників, і найближчим часом їх не буде. Тому доводиться обирати інші варіанти, щоб задовольнити попит. Особливо це стосується аксесуарів для найбільш «ходових» моделей смартфонів.

Своєю чергою, покупці теж розуміють, що пропозицій на ринку стало менше. Тому вони погоджуються брати те, що є. Можливо, не такий колір, як хотілося, проте іншого немає в жодного продавця.

Крім того, зараз доводиться вкладати в товар значно більше грошей, ніж до війни. Раніше я міг закуповувати небагато одиниць кожної позиції. Брав по 5-10, а іноді й менше – адже знав, що коли вони закінчаться, я зможу без проблем купити ще. Але зараз, коли постачальники самі не мають регулярного оновлення асортименту, мені довелося збільшити партії закупівель. Приміром, найбільш популярні моделі беру одразу по 20-30 одиниць.

Спецпропозиції від OLX рятують бізнес

OLX – мій єдиний канал продажів. Щомісяця я розміщую на платформі близько 600 оголошень. Для 20-30% найпопулярніших позицій активую рекламний набір «Турбо продаж». Загалом до війни витрачав на публікацію та просування близько 25-30 тис. грн на місяць.

Саме перед повномасштабним вторгненням я придбав новий пакет оголошень, але не встиг їх усі активувати. Потім протягом перших тижнів продажів було зовсім мало, і я хвилювався, що неопубліковані розміщення «згорять». Але OLX продовжив термін їхнього використання – завдяки цьому я зміг працювати з пакетом на місяць довше.

До того ж у березні я б не ризикнув вкладати гроші в новий пакет, адже не розумів, чи повернеться попит. Утім, OLX дав можливість продовжувати роботу – і я на власному досвіді впевнився, що продажі йдуть. Потім платформа запропонувала знижки 50-70% на розміщення та рекламу, тож зараз я витрачаю близько 15 тис. грн на місяць.

Близько 60% замовлень я отримую з OLX Доставка. Клієнти охоче користуються безкоштовною доставкою Укрпоштою, адже загалом тарифи на поштові послуги зросли. І коли людина купує товар за 100-150 грн, їй невигідно сплачувати за доставку ще 50-60 грн. А завдяки спецпропозиції від OLX усі клієнти мають можливість замовити та отримати необхідний товар – навіть якщо це щось дрібне, як-от пластина для магнітного автотримача за 35 грн.

У планах – надалі розвивати магазин: збільшувати кількість оголошень та асортимент. Головне у бізнесі – робити все для того, щоб принести клієнтові найбільшу користь. Така стратегія забезпечить магазину постійних покупців, а з ними легше працювати, особливо у кризові періоди, та отримувати стабільні продажі.

Попередні історії бізнесу:

«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни 

«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни 

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.