«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни

488
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Максим Масло з Вінниці – засновник інтернет-магазину «Банка Спецій», який спеціалізується на продажу прянощів, горіхів, арахісових паст та рослинних олій холодного віджиму. Загалом в його асортименті понад 500 позицій.

В інтерв’ю для блогу OLX Максим розповів, які спеції популярні серед покупців у різні сезони, як змінився попит через початок війни та які чинники дозволили бізнесу зростати навіть у складні часи.

50% замовлень – з Києва

Ми працюємо з 2016 року. До цього я займав позицію менеджера в компанії, яка продавала текстуроване борошно і згодом запустила напрям, пов’язаний зі спеціями. Тож я отримав досвід роботи у цій галузі та зрозумів, що міг би розвивати схожу справу самостійно. Так і народилася ідея створити власний інтернет-магазин.

У нас широкий асортимент – понад 500 позицій. Зазвичай попит на ті чи інші прянощі залежить від сезону. Влітку люди займаються консерваціями, а також часто смажать шашлики – і беруть відповідні спеції до овочів та м’яса. Взимку ж на перший план виходять складники зігріваючих напоїв на кшталт глінтвейну, як-от кориця, гвоздика, імбир, бодян. Водночас на зимові свята клієнти охоче розкуповують подарункові набори з міксом прянощів.

Більшість наших замовників – кияни, на них припадає близько 50% усіх продажів. До нас звертаються як звичайні люди, які шукають товари для себе, так і компанії, як-от заклади громадського харчування, хлібозаводи, ковбасні цехи, лікеро-горілчані заводи, а також підприємці, які торгують спеціями в офлайн-магазинах. Загалом – близько 1250 постійних бізнес-клієнтів.

У нашій команді – 15 людей: це менеджери з продажу та закупівель, фасувальники, логісти тощо. Щомісяця ми отримуємо від 2 до 4,5 тис. замовлень. Цей показник залежить від сезонного попиту: приміром, восени активність клієнтів менша, взимку – більша. Середній чек наразі складає 560 грн. Він помітно збільшився проти минулого року – на 140 грн, адже виросли ціни на продукти.

«Продажі виросли вдвічі порівняно з минулим роком»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни
Максим Масло, засновник інтернет-магазину «Банка Спецій»

Війна зумовила попит на сушені овочі

Коли почалася війна, ми припинили роботу на два тижні – адже в цей час не працювали поштові оператори, і ми не могли надсилати замовлення. Щойно логістичні компанії повернулися до звичайного графіка, відновили продажі й ми.

Під час бойових дій в українців з’явилася потреба швидко готувати їжу для великої кількості людей: приміром, для військових на фронті, для волонтерів у тилу. Тож попит змістився у бік спецій, які допомагають спростити процес приготування страв. Приміром, одним із найпопулярніших товарів став набір для супів «10 овочів». Він містить натуральні сушені овочі, як-от буряк, морква, цибуля, часник – тож кухарі економлять час, бо їм не треба їх очищати та нарізати власноруч.

Крім того, у березні до нас зверталися волонтери, які самостійно формували подібні сушені набори, які взагалі не потребують жодних додаткових компонентів, крім окропу. Ми допомагали їм, постачаючи необхідні позиції безкоштовно.

Згодом попит на сушені овочі зменшився до довоєнних показників: ймовірно, до цього часу волонтери та військові вже налагодили ланцюги постачання харчів.

Загалом наразі ми отримуємо вдвічі більше замовлень, ніж влітку минулого року. Я думаю, це пов’язано з тим, що ми працюємо у Вінниці, це відносно безпечний регіон. Водночас багато інших магазинів зі східних та південних областей були змушені припинити роботу, тож конкуренції на ринку поменшало. До того ж ми почали активніше просувати наші товари, і це, своєю чергою, теж дає результат.

Більшість наших постачальників також продовжують працювати, тож проблем з дефіцитом товару не маємо. Лише один партнер зі східної області України тимчасово призупинив діяльність – через це з нашого асортименту зникло чотири позиції.

Мелемо перець, поки ЗСУ «мелють» окупантів

OLX приносить нам близько 5-8% замовлень. Попри те, що відсоток невеликий, нам важливо розміщувати товари на платформі. Адже що ширше товар представлений на різних онлайн-майданчиках, то більше продажів отримуємо загалом.

Щомісяця ми публікуємо на OLX понад 600 оголошень – купуємо пакет розміщень, куди входять три автопідняття нагору для кожної позиції. Наш бюджет на роботу з майданчиком – 5 тис. грн.

Наразі співпрацюємо з технічною командою OLX, щоб отримати можливість автоматично вивантажувати товари на платформу з нашої системи обліку за допомогою API. Це дозволить в один клік оновлювати наявність і ціни, які часто змінюються. Автоматизація спростить роботу наших менеджерів, адже ручна модерація такої кількості оголошень займає багато часу.

У наших планах – розширюватися. Для цього будемо більше рекламуватися: збільшення активності у просуванні безпосередньо впливає на зростання продажів.

Війна додає складнощів у роботі – приміром, з логістикою. Проте я впевнений, що бізнесам варто продовжувати працювати, незважаючи ні на що. Навіть якщо завтра стане гірше, у нас є сьогодні, і не потрібно гаяти час на хвилювання. Утім, ми віримо в краще – у перемогу. Як ми написали на рекламному банері: «Ми мелемо перець та куркуму, поки ЗСУ “меле” російських окупантів».

Попередні історії бізнесу:

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, як у компанії перебудували внутрішні процеси з початком війни, завдяки чому вдалося збільшити продажі та навіщо бізнес ставить собі за мету допомагати розвивати адаптивний спорт в Івано-Франківську.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!