«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

1464
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Юлія Шурдукова з Дніпра – директор з інтернет-маркетингу магазину Chado. Компанія спеціалізується на продажу дитячих меблів, як-от ліжка, шафи, письмові столи, комоди з пеленальним столиком тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Юлія розповіла, якими меблями найбільше цікавляться українські батьки та їхні діти, як змінюється попит протягом війни, а також які проблеми та – головне – можливості виникають у цей час.

Найпопулярніший товар – ліжка-машинки

Ми працюємо півтора року. Продаємо меблі лише українських виробників, маємо понад 50 фабрик-партнерів. Пропонуємо клієнтам широкий асортимент: від ліжок для дітей будь-якого віку – до різноманітних комодів, парт, дитячих шаф.

У нас є шоурум у Дніпрі, де можна подивитися меблі перед купівлею. Але географія продажів не обмежується одним містом – до нас звертаються люди з усієї України. Ми ретельно перевіряємо, мацаємо, роздивляємося товари, перш ніж надсилати, щоб гарантувати онлайн-покупцям високу якість виробів.

Наші клієнти – люди 25-45 років, у яких є діти. Якщо дорослі замінюють меблі для себе досить рідко – під час переїзду чи ремонту, то оновлювати інтер’єр дитячої кімнати доводиться частіше. Адже дитина росте, і потрібно підбирати їй ліжко залежно від віку, замінити комод-пеленатор на повноцінну шафу, а столик для ігор – на письмовий стіл для навчання. Має значення й зовнішній вигляд меблів: те, що подобається першокласнику, вже не підходить дитині, яка наближається до підліткового віку.

Найпопулярніша категорія товарів – ліжка для дітей 5-12 років. Клієнтам дуже подобаються оригінальні моделі, стилізовані під машинки, горища, будиночки. Також не втрачають популярності класичні мінімалістичні ліжка.

Серед усіх меблів найбільший попит мають вироби білого кольору, адже вони пасують до будь-якого інтер’єру. За ними йдуть меблі кольору дерева різних відтінків. Щодо поєднання кількох кольорів, такі товари замовляють набагато рідше.

У нашій команді – п’ятеро людей: фахівці з маркетингу, продажу, роботи з сайтом, бухгалтер, а також водій, який допомагає з доставкою. Високий сезон у нашій галузі триває з вересня до червня – протягом цього часу ми зазвичай отримуємо 80-90 замовлень на місяць. У липні та серпні починається сезон відпусток, тож активність клієнтів знижується приблизно вдвічі.

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни
Юлія Шурдукова, директор з інтернет-маркетингу магазину Chado

Нова категорія покупців – переселенці

Протягом першого місяця після початку війни ми не працювали. Не розуміли, що робити, чи будуть загалом комусь потрібні меблі найближчим часом.

Водночас у нас було близько 20 замовлень, які ми отримали до 24 лютого, надіслали на виробництва, але ці меблі ще не встигли виготовити. Більшість фабрик не припинили своєї діяльності, тож і ми протягом березня за готовністю продовжували доставляти товари клієнтам, які на них очікували.

На початку квітня, коли ситуація в Україні стала стабільнішою, вирішили відновлювати продажі. Спершу запустили роботу на інтернет-майданчиках, зокрема на OLX. До кінця травня шоурум у Дніпрі відчиняв двері лише для видачі замовлень та під запис, але згодом і він повернувся до звичайної роботи.

Через війну попит на наші товари знизився, але не зник – наразі ми отримуємо на 50% менше замовлень, ніж до початку бойових дій. Утім, спостерігаємо, що інтерес до дитячих меблів поступово збільшується.

Приміром, багато людей змушені були переселитися до західних та центральних областей України, і тепер облаштовують зручні спальні місця дітям. Дехто переїхав до родичів та купує шафу, щоб дитина могла розмістити там власні речі. Відповідно, змінилася географія продажів – зсунулася в бік заходу України.

«Жонглюємо» службами доставки

Через війну наш асортимент меблів дещо зменшився. Річ у тім, що наразі припинили роботу три виробники, зокрема – єдина українська фабрика, яка масово виготовляла ліжка-горища. Ця категорія товарів завжди мала попит, тож тепер ми намагаємося знайти альтернативу серед пропозицій інших підприємств.

Наразі ледь не щотижня зростає вартість матеріалів, через це фабрики підвищують вартість виготовлення меблів. Щоб якомога довше утримувати нижчі ціни для клієнтів, ми завчасно гуртом закуповуємо найбільш популярні моделі та продаємо їх зі свого складу – приміром, ті самі ліжка-машинки. Проте, коли партія закінчується, нам доводиться змінювати цінники разом з фабрикою.

Ще одна проблема пов’язана із подорожчанням доставки: логістичні оператори підвищили ціни на 30%. З клієнтів ми гроші за доставку не беремо, тож ці витрати лягають на нас. Частково розділяємо їх з компаніями-виробниками.

Також наразі збільшився час доставки габаритних товарів. Крім цього, логістичні оператори мають різну географію покриття. Тому ми співпрацюємо з багатьма службами – постійно ними «жонглюємо», щоб меблі зрештою прибували до замовників.

На ринку є вільні ніші, які можна зайняти

OLX приносить нам 40% продажів. Зазвичай ми купуємо преміумпакет на 75 оголошень. Найпопулярніші позиції просуваємо за допомогою розміщення у ТОП. Час від часу також активуємо рекламу для нових позицій, щоб подивитися, чи матимуть вони попит.

Доки триває війна і до магазину звертається менше клієнтів, ми намагаємося використовувати вільний час з користю: наповнюємо наш сайт і сторінку на OLX новими товарами, шукаємо нових партнерів. Приміром, нещодавно знайшли гарних постачальників текстилю.

У планах – працювати над збільшенням замовлень. Для цього будемо розширювати асортимент, розміщувати на OLX ще більше оголошень, активніше їх просувати, покращувати їхню якість. До прикладу, додаватимемо більше «живих» фотографій – тих, які робимо ми самі або наші клієнти.

Закликаємо всіх підприємців не припиняти роботу під час війни, якщо бізнес має таку можливість. Створюйте свої продукти, адаптуйте їх до потреб ринку. Приміром, можна виробляти дешевші аналоги дорогих товарів на кшталт дизайнерського одягу – такі пропозиції завжди мають попит. Також, як я вже казала, у меблевій галузі зараз не вистачає виробників ліжок-горищ – це вільна ніша, яку можна зайняти. Працюйте, не зупиняйтесь, адже люди готові купувати.

Попередні історії бізнесу:

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, як у компанії перебудували внутрішні процеси з початком війни, завдяки чому вдалося збільшити продажі та навіщо бізнес ставить собі за мету допомагати розвивати адаптивний спорт в Івано-Франківську.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!