«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни

79
Додати
до обраних
Поділитися

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Євгенія Плотнікова з Дніпра – співзасновниця інтернет-магазину «Хорека Стандарт», який спеціалізується на продажу професійного обладнання для кафе й ресторанів. В асортименті – блендери, міксери, грилі, м’ясорубки, фритюрниці, тістоміси, печі для піци, вафельниці, льодогенератори, апарати для приготування шаурми тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Євгенія розповіла, які клієнти цікавляться професійним кухонним обладнанням, чому в умовах війни збільшився попит на термопоти й грилі та як складнощі з логістикою вплинули на роботу бізнесу.

Більшість клієнтів – власники точок вуличної їжі

Наша компанія на ринку з 2017 року. До цього ми з партнером працювали в подібному інтернет-магазині як наймані менеджери. Здобули досвід та вирішили запустити власну справу.

Більшість товарів ми закуповуємо на гуртових складах компаній, які завозять їх з-за кордону – приміром, з Туреччини. Близько 10% асортименту – від українських виробників.

70% наших покупців – власники кафе, ресторанів, точок фастфуду, піцерій, хлібопекарень з усієї України. Решта – звичайні домогосподарі. Найбільший попит бізнес-клієнтів мають роликові та контактні грилі, поверхні для смаження, термопоти – зазвичай їх беруть для точок вуличної їжі та фастфуду. Домогосподарі також час від часу купують обладнання на кухню, але частіше цікавляться дрібними товарами, як-от дошки для нарізання, вакуумні пакети, деко для запікання.

У нашій команді працює п’ятеро людей: ми з партнером, а також наймані менеджери з продажу та логістики. Щомісяця ми отримуємо близько 60 замовлень від бізнес-клієнтів з середнім чеком 2 тис. грн. Кількість продажів дрібних товарів для домогосподарів зазвичай не рахуємо, адже там середній чек у рази менший.

Навесні найпопулярнішим товаром стали термопоти

Хоча про ймовірність повномасштабного вторгнення багато говорили, але для нас початок війни став шоком. Наша справа не належить до критичної інфраструктури, тож у перші дні ми призупинили роботу. Хтось із працівників вивозив сім’ї у безпечніші регіони, дехто займався волонтерською діяльністю та проходив курси надання першої медичної допомоги.

У середині березня ми зрозуміли, що війна не закінчиться за два-три тижні. Тож вирішили повертатися до роботи: вже банально закінчувалися кошти на життя, треба було годувати родини. Поштовхом до дій стало повідомлення від OLX про знижки 70% на розміщення оголошень та їхнє просування. Ми скористалися пропозицією та відновили продажі.

Як виявилося, клієнтам потрібне кухонне обладнання навіть під час війни. Адже велика кількість українців з прифронтових регіонів були змушені переїхати у центральні та західні області, і місцеві ресторатори отримали «божественний» виклик – нагодувати велику кількість людей. Для цього вони мали закупити додаткові потужності на кухні – і почали звертатися до нас. Здебільшого це власники бюджетних закладів, їдалень, фастфудів.

У березні та квітні найпопулярнішим товаром були термопоти – ми продали близько 50 одиниць. Їх купували, щоб відігріти чаєм і кавою як звичайних українців, так і військових ЗСУ та бійців Тероборони.

Згодом попит змістився у бік сезонних весняних та літніх товарів, як-от грилі та печі для точок вуличної їжі, піцерій, фастфудів. За нашими спостереженнями, навіть під час війни чимало українців запускають такі бізнеси з нуля. Адже для цього не потрібен великий стартовий капітал: можна придбати профільне обладнання та відразу почати заробляти.

Загалом наші продажі знизилися приблизно вдвічі проти довоєнного часу.

«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни
Євгенія Плотнікова, співзасновниця інтернет-магазину «Хорека Стандарт»

Один з постачальників припинив роботу через обстріли цеху

Ключові складнощі роботи в умовах війни пов’язані з логістикою. Приміром, наразі неможлива доставка у прифронтові й окуповані міста.

Навесні був випадок: нам зателефонували люди з Покровська Донецької області. Кажуть: «Вкрай потрібне обладнання, але жоден з магазинів не надсилає. Зовсім ви нас покинули…». Ми уточнили інформацію: виявилося, один з логістичних операторів тоді справді не доставляв посилки у цей регіон. Проте зрештою ми змогли надіслати замовлення іншою службою – клієнти були щасливі.

Нещодавно також звернувся покупець з Херсона – однак окуповане місто наразі не обслуговує жоден з поштових операторів. Тож ми домовилися, що надішлемо товар у Запоріжжя – а далі клієнт організує доставку самотужки, через знайомих.

Через кризу з паливом та блокування українських портів з’явилися проблеми ще й з тим, щоб отримувати товари у постачальників, зокрема – з-за кордону. Лише наприкінці червня вдалося налагодити логістичний ланцюг доставки з Туреччини – шляхами через Європу. До цього продавали запаси зі складу: залишків якраз вистачило, щоб задовольнити попит.

До того ж від обстрілів у Харківській області постраждав цех та склад одного з наших українських постачальників, який виготовляв обладнання для точок фастфуду. Компанія досі не відновила роботу. Наразі ми пропонуємо клієнтам аналогічні товари від іноземних виробників – але багато хто каже, що за можливості хотіли би придбати саме українське обладнання.

Обсяг замовлень з OLX Доставка збільшився вдвічі

OLX приносить нам більш ніж половину замовлень. Поступово цей показник зростає, адже протягом останніх місяців вартість просування на інших платформах збільшилася, і ми не маємо змоги там рекламуватися. OLX, навпаки, пропонує знижки.

Щомісяця ми розміщуємо на майданчику близько 25 оголошень. Для реклами найбільш конкурентних товарів, як-от фритюрниці, активуємо рекламний набір «Турбо продаж». Загалом витрачаємо на публікацію та просування позицій близько 1000 грн на місяць.

За час війни вдвічі збільшився обсяг замовлень з OLX Доставка – адже платформа пропонує безкоштовну пересилку Укрпоштою. Клієнтам дуже подобається ця послуга, адже наразі Укрпошта обслуговує більшість регіонів, а доставка є надійною та швидкою, бо працює не як «стандарт», а як «експрес».

Наразі ми намагаємося підтримувати кількість розміщень на OLX на тому рівні, що й до війни. Через невизначеність складно спрогнозувати наперед, яка саме позиція знадобиться клієнтам завтра. Тому наше завдання – тримати на видноті усі товари, що в якийсь момент можуть стати в пригоді як рестораторам, так і домогосподарям.

Ми впевнені, що підприємці в тилу, мають робити все можливе, щоб забезпечувати людей товарами та послугами. Бізнесам потрібно відновлювати роботу, шукати актуальні напрями. Можливо, саме ваш сервіс врятує чиєсь життя чи зробить його кращим, смачнішим, комфортнішим. Лише так вистоїмо і переможемо!

Попередні історії бізнесу:

«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни 

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Поділитися
Додати
до обраних
«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, як у компанії перебудували внутрішні процеси з початком війни, завдяки чому вдалося збільшити продажі та навіщо бізнес ставить собі за мету допомагати розвивати адаптивний спорт в Івано-Франківську.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!