Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.
Сергій Більдюк – CEO компанії «МСК Україна», яка спеціалізується на продажу металопрокату. Також бізнес пропонує послуги, як-от обробка металу за кресленнями замовника, виготовлення та монтаж металоконструкцій.
В інтерв’ю для блогу OLX Сергій розповів, як бізнес адаптувався до війни, як вдалося задовольнити попит на метал для бронежилетів і які позиції металопрокату цікавлять клієнтів зараз.
Обслуговуємо 500-800 клієнтів на рік
Ми працюємо з 2016 року. За цей час виросли з невеликого металотрейдера до повноцінної мережі металобаз, також виготовляємо металоконструкції на замовлення. У нас 4 оптові склади та 5 складів-завантажень по всій Україні: у Києві, Львові, Одесі, Харкові, Рівному, Івано-Франківську, Вишгороді, Дніпрі та Кривому Розі. Центральний офіс – у Києві.
Ми постачаємо чорний, кольоровий та неіржавіючий металопрокат. Наші клієнти – компанії з галузей енергетики, будівництва, металообробки, машинобудування тощо. Здебільшого працюємо з середнім бізнесом, але серед замовників є і дрібні майстерні, і великі виробництва. Клієнти купують від 2 до 100 тонн металу на рік.
Наша бізнес-модель полягає в тому, що практично завжди ми маємо в наявності дефіцитні позиції металопрокату – такі, яких немає у більшості конкурентів. Це вдається завдяки тому, що ми постійно аналізуємо ринок та завчасно прогнозуємо закупівлі. Співпрацюємо з понад 50 постачальниками з України, Європи та Азії.
У нашій команді – більш ніж 50 людей: менеджери з продажу, логісти, працівники складів, співробітники відділу маркетингу, бухгалтерії тощо. Ми обслуговуємо від 500 до 800 клієнтів на рік. Середній чек – від 12 до 64 тис. грн, залежно від сезону. Наприклад, будівництво активно працює з березня до кінця листопада – у цей час наші продажі більші, ніж узимку.
Налагодили постачання сталі для бронежилетів
Коли почалася війна, нам довелося перебудувати бізнес-процеси та адаптовувати компанію до нових реалій. Наприклад, усіх офісних співробітників перевели на віддалену роботу. Також, щоб диверсифікувати ризики, збільшили частку товару на складах у західних областях України.
Утім, головна проблема, з якою ми стикнулися, – падіння попиту на металопрокат, адже багато наших клієнтів припинили роботу або сильно постраждали від війни. Через це у березні наш обіг впав на 90%. У квітні й травні ринок трохи «ожив»: ми мали 50% від довоєнних показників.
Змінилися й потреби клієнтів. У березні та квітні у 80% запитів замовники цікавилися сталлю, з якої можна виготовляти бронежилети. За нашими спостереженнями, дуже багато українських підприємств переорієнтувалися саме на воєнну продукцію.

Водночас навесні на ринку було чимало аматорів, які виготовляли неякісні вироби: їхні бронепластини прострілювалися бойовими патронами. Тож ми налагодили постачання «професійних» марок сталі, які найбільш придатні для бронежилетів: Armox, Mars, Swebor Armor і Raex.
У травні український бізнес встиг відійти від першого шоку та поновив роботу. Дехто з наших клієнтів переніс виробництво у західні регіони. Ситуація потрохи стабілізувалася, і ми почали отримувати запити на більш звичні позиції: рейки, безшовні та зварні труби, зносостійкі сталі тощо.
Останнім часом спостерігаємо підвищений попит на листовий алюміній для потреб оборонної промисловості, а також на безшовні і зварні труби для відновлення мереж тепло- та водопостачання. У нас на складах близько 4 тис. позицій – тож готові задовольняти потреби клієнтів.
OLX став новим каналом продажів під час війни
До початку війни ми залучали клієнтів за допомогою SEO-просування та контекстної реклами. Але після вторгнення з’явилася потреба знайти нові канали продажу. Тому ми звернули увагу на OLX і з червня почали продавати на платформі.
Персональний менеджер допоміг нам налаштувати бізнес-профіль та розробити стратегію розвитку на майданчику. У нас 10 робочих сторінок – для офісів у різних містах. Так простіше ними керувати, та й клієнти зазвичай більше довіряють продавцям зі свого регіону.
Ми публікуємо по п’ять оголошень на кожній сторінці та активуємо для них розміщення у ТОП. Загалом витрачаємо на публікацію та просування позицій 10 тис. грн на місяць. З OLX до нас приходять здебільшого не бізнеси, а звичайні люди, яким потрібен металопрокат. Втім, час від часу звертаються і компанії, які шукають дефіцитні позиції.
Наш досвід показує, що навіть під час війни в Україні можна і потрібно працювати. Коли бізнес підтримує економіку та створює робочі місця, ми всі разом наближаємо перемогу.
У наших планах – якнайшвидше вийти на довоєнні показники. Найближчим часом будемо наповнювати склад імпортом, розширювати асортимент дефіцитних позицій металопрокату, як-от бронесталі, рейки, трубний прокат.
У перспективі думаємо над розширенням у напрямі виробництва металоконструкцій. Також плануємо відкривати ще один цех металообробки, збільшити команду та вийти на системний експорт.
Попередні історії бізнесу:
«Поїхав за машиною та потрапив під обстріл»: як Ukrtool продає на OLX під час війни
«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни
«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike працює на OLX під час війни
«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни
«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни
«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни
«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни
«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни
«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX
«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни
«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни
«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни
«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час
«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни
«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни
«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни
«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни