«Поїхав за машиною та потрапив під обстріл»: як Ukrtool продає на OLX під час війни

169
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Сергій Пінчук з Києва – засновник інтернет-магазину Ukrtool. Спеціалізується на продажі, ремонті та прокаті електроінструментів, а також бензо- та мототехніки. Ще один бізнес Сергія – компанія BMWTechnic, яка займається технічним обслуговуванням машин і продажем автозапчастин.

В інтерв’ю для блогу OLX Сергій розповів, як працюють його компанії, чому попит на інструменти та запчастини не знижується навіть під час бойових дій та як бізнес реагує на нові проблеми та ризики.

Люди відмовляються від купівель на користь ремонту

У нас багато напрямів роботи. Інструментами я займаюся уже 20 років. В Ukrtool ми як продаємо інструменти, так і ремонтуємо або ж пропонуємо взяти їх напрокат. Працюємо з різноманітним будівельним та садовим обладнанням, як-от перфоратори, болгарки, дрилі, відбійні молотки, шуруповерти, віброплити, дискові пилки, рубанки, лобзики, газонокосарки тощо.

Нові інструменти зазвичай закуповуємо в Україні: приміром, ми є офіційним представником мережі Dnipro-M. Вживані товари завозимо з-за кордону – зі Швеції, Італії, Німеччини тощо. Стежимо за хорошими пропозиціями: де бачимо вигідне співвідношення ціни та якості, там і купуємо.

70% наших клієнтів – професійні будівельники. Решта – звичайні люди, приміром, ті, хто робить ремонт вдома чи на дачі, тож їм потрібні інструменти.

Кілька років тому клієнти зверталися здебільшого, щоб купити товарів. Але на тлі пандемії, а потім війни, доходи людей дедалі знижувалися. Тож на перший план почали виходити замовлення з ремонту інструментів. Наразі їхня частка складає 70%. Лише 20% припадає на продажі, 10% – на прокат.

Другу компанію, BMWTechnic, я запустив сім років тому. Ми спеціалізуємося на автомобілях, маємо дві станції з розбору й техобслуговування BMW та Volkswagen AG. Закуповуємо вживані автівки в Україні та Європі, розбираємо їх та продаємо запчастини: від бамперів і двигунів – до сидінь і дисків. У кожної моделі є свої «слабкі місця» – деталі, які найчастіше виходять з ладу та, відповідно, мають найбільший попит. На них ми й робимо акцент.

Загалом у обох моїх командах – близько 30 людей. Це адміністратори, менеджери з продажу, техніки тощо.

«Поїхав за машиною та потрапив під обстріл»: як Ukrtool продає на OLX під час війни
Сергій Пінчук, засновник інтернет-магазину Ukrtool

Ключовий виклик – боротьба з мародерством

Коли почалася війна, ми спочатку перемкнулися на допомогу ЗСУ. Небайдужі люди з Польщі власним коштом закуповували автомобілі, а ми завозили їх в Україну та віддавали військовим. У такий спосіб вдалося передати чотири машини.

До бізнесу повернулися на початку квітня. Через війну деякі будівництва зупинилися, але водночас у Києві та області постраждало багато приміщень. У квітні, після деокупації регіону, якраз розпочалися перші роботи з відновлення, тож загалом попит на інструменти залишився на довоєнному рівні.

Попит на запчастини також залишився таким самим, як і до війни. Адже це товари першої необхідності. В будь-якому автомобілі час від часу щось пошкоджується або потребує планової заміни, і люди змушені витрачати гроші на ремонт. І що складніше загальне економічне становище у країні, то більше автовласників віддають перевагу саме нам, а не офіційними дилерам запчастин – щоб зекономити.

Ключова проблема, з якою ми стикнулися під час війни, – мародерство. Через бойові дії багато українців втратили роботу, тож збільшилася кількість нечесних людей, які вдаються до пограбувань. Ще більше ускладнює ситуацію те, що тепер вони нерідко озброєні. Тому ми залучили для наших складів та автомайстерень більше охоронців, щоб захистити майно.

Також збільшився вплив інших ризиків. Нещодавно я поїхав до Нікополя за потриманою машиною на розбір та дорогою потрапив під артилерійський обстріл. До цього неможливо підготуватися заздалегідь – залишається лише привчати себе зберігати спокій у будь-яких ситуаціях.

Натомість, на відміну від багатьох інших бізнесів, у нас немає складнощів з постачанням, адже ми не залежимо від логістичних партнерів. Машини знаходимо та привозимо самотужки, а щодо інструментів – маємо великий запас товару на складі, якого вистачить ще надовго.

Наш бюджет на OLX – 30 тис. грн на місяць

OLX приносить нам 40% продажів. Щомісяця публікуємо на платформі близько 500 оголошень. Здебільшого розміщуємо різноманітні запчастини, адже цей товар має хорошу маржинальність.

Послуги з ремонту та прокату інструментів, навпаки, комбінуємо в спільні оголошення – за типом інструменту та видом послуги. Наприклад, одна пропозиція – «Прокат електроінструменту та обладнання», інша – «Ремонт бензогенераторів та дизельгенераторів». У цій галузі невелика маржа, і створювати окремі оголошення, приміром, для ремонту бензогенераторів та ремонту дизельгенераторів, немає сенсу.

Близько 5% оголошень просуваємо за допомогою набору «Турбо продаж». Зазвичай рекламуємо узагальнені позиції на кшталт «Розбір Volkswagen Passat B6. Запчастини». Таке оголошення приваблює одразу широке коло клієнтів. Приміром, одному покупцю потрібна фара, іншому – коробка передач і амортизатори. Загалом витрачаємо на розміщення оголошень та їхнє просування 30 тис. грн на місяць.

У наших планах – і надалі органічно зростати такими самими темпами, як і у минулі роки. Орієнтуємося на показник 20% на рік.

Звичайно, війна створює додаткові складнощі майже для будь-якого бізнесу. Якщо об’єктивно аналізувати всі чинники, то можна дійти висновку, що наразі загалом немає сенсу працювати, адже забагато ризиків. Але якщо нічого не робити, то нічого й не буде. Тому головне для підприємців – не зупинятися, бути гнучкими та продовжувати займатися своєю справою попри все.

Попередні історії бізнесу:

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike працює на OLX під час війни

«Під час війни продажі мобільних аксесуарів зросли на 20-30%»: як AksDrug працює на OLX під час війни

«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни 

«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни 

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Кав'ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Кав’ярня та бар: який бізнес хотіли придбати українці протягом війни

Впродовж останніх шести місяців війни українці активно продавали бізнеси «під ключ», що, як порівняти з пандемічним 2020 роком, вп’ятеро більше.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!