«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike працює на OLX під час війни

24
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Данило Дубинський з Києва – працівник відділу маркетингу та менеджменту магазину велосипедів Facebike. Серед товарів компанії – як нові, так і вживані велосипеди, а також електросамокати, скейтборди, спортивний одяг, аксесуари та запчастини для велосипедів.

В інтерв’ю для блогу OLX Данило розповів, як компанія лагодить та продає вживані велосипеди з Нідерландів, чому під час війни збільшився попит на електросамокати та як бізнес адаптувався до складнощів з постачанням запчастин.

Щодня відновлюємо 8-10 велосипедів

Наша компанія працює з 2015 року. Окрім інтернет-магазину, у нас є дві офлайн-точки продажу у Києві, а також власний ремонтний центр.

Дві третини велосипедів з нашого асортименту – вживані. Якщо спершу ми закуповували товари, вироблені 10-15 років тому, то наразі перейшли на новіші, 5-річні моделі. Привозимо їх з Нідерландів – співпрацюємо безпосередньо з державними організаціями, які опікуються цим напрямом. В Україні ми лагодимо ці велосипеди. Не просто відмиваємо та фарбуємо, а повністю розбираємо, замінюємо зношені запчастини та збираємо наново.

Фактично наш ремонтний центр – це повноцінне виробництво. Такого немає в жодного іншого українського веломагазину. Щодня ми готуємо до продажу 8-10 велосипедів. Завдяки нашій роботі клієнти можуть придбати вживаний європейський велосипед у хорошому стані втричі дешевше, ніж аналогічний новий товар.

Нові велосипеди закуповуємо здебільшого в українських виробників та дистриб’юторів. Лише кілька брендів самостійно завозимо з Німеччини, маємо з ними ексклюзивний договір.

Найбільший попит клієнтів мають міські та гібридні транспортні засоби – їх беруть для щоденного пересування містом. Також близько 25% продажів припадає на дитячі моделі. Зазвичай малечі купують нові велосипеди, адже загалом вони коштують дешевше за дорослі та не сильно «б’ють» по сімейному бюджету.

У нас в команді – близько 30 людей: 10-15 механіків, а також менеджери з продажу, інтернет-маркетингу тощо. Навесні та влітку продаємо близько 300 велосипедів на місяць. Восени та взимку через похолодання попит зменшується, у цей період щомісяця маємо в середньому 50 продажів.

Через війну високий сезон триває довше, ніж зазвичай

Коли почалася війна, ми призупинили роботу. Втім, уже в перших числах березня почали отримувати дзвінки від покупців. Адже тоді в багатьох регіонах України майже не працював міський транспорт, і люди шукали альтернативний спосіб пересування.

Ми були змушені відновити продажі, щоб задовольнити попит – причому як на велосипеди, так і на запчастини. У середині місяця також відчинили один з офлайн-магазинів. Спочатку там працювали лише дві людини. Але поступово до своїх обов’язків повернулися й інші працівники – до кінця квітня на роботу вийшло вже 80% команди.

Уподобання клієнтів щодо різних категорій велосипедів під час війни майже не змінилися. Ми очікували, що може скоротитися частка продажу дитячих моделей – проте цього не сталося. Люди продовжують купувати товари як для себе, так і для своїх дітей.

Водночас збільшився попит на електросамокати. Ще два роки тому ми придбали 200 самокатів, до початку війни залишалося близько 40 штук. І у квітні-червні ми повністю розпродали залишки. Ймовірно, цьому посприяли приємні ціни – адже ми закупили товар за довоєнною вартістю, тож була можливість продавати без додаткової націнки.

До того ж через зростання курсу долара збільшилися ціни на велосипеди – на 20-40%. Коли люди обирали між велосипедом за 10 тис. грн та електросамокатом за 6 тис. грн, то часто віддавали перевагу останньому, щоб зекономити.

До кінця весни продажі велосипедів повернулися до довоєнного рівня. А зараз попит навіть на 20% перевищує показники аналогічного періоду минулого року. Раніше у липні сезон уже потроху йшов на спад, адже до цього часу люди вже встигали придбати все, що хотіли. Проте наразі через підвищення цін на пальне інтерес до велосипедів досі залишається на такому високому рівні, як зазвичай бувало лише у травні-червні.

«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike продає на OLX під час війни
Данило Дубинський,, магазин велосипедів Facebike

Завод постачальника згорів через обстріл

Через війну припинив роботу один з наших основних постачальників нових велосипедів українського виробництва. Компанія мала завод у Харківській області, який навесні згорів вщент після потрапляння снаряда. Через це виробник був змушений підняти ціни на залишки своїх товарів. З категорії доступних велосипедів за 8-10 тис. грн вони перемістилися у середню категорію.

Тож перед нами постало питання, як збільшити асортимент саме недорогих товарів, адже вони незмінно мають попит покупців. Зрештою вдалося це зробити завдяки тому, що у цій ніші почали працювати інші виробники – і ми налагодили з ними співпрацю.

Також через порушення звичних логістичних маршрутів у нас з’явилися проблеми з постачанням запчастин, які раніше надходили з Китаю. За кілька тижнів ми змогли знайти альтернативу в українських продавців. Водночас згодом до нас повернулися і партнери, які завозили китайські запчастини, – вони якраз побудували нові ланцюги доставки та відновили роботу.

Проте в усіх постачальників зросли ціни на запчастини, на деякі китайські вироби – навіть удвічі. Це пов’язано з багатьма чинниками: зростанням курсу валют, подорожчанням логістики як з-за кордону, так і всередині країни. Це все впливає й на наші розцінки.

Продажі на OLX зросли у 4 рази

Ми почали працювати на OLX лише півтора року тому. Спочатку приділяли платформі не дуже багато уваги: я публікував нові оголошення лише раз на тиждень. Утім, цієї весни побачили, що перегляди наших товарів стрімко зростають. Тоді й самі почали збільшувати активність роботи на майданчику – зараз я оновлюю пропозиції щодня. Окремо працюємо над фотографіями товарів: робимо якісні знімки, щоб покупці мали змогу роздивитися усі деталі велосипедів.

Наразі безпосередньо через OLX ми продаємо до 10% велосипедів – за останні два місяці цей показник збільшився у 4 рази. Проте реальний внесок платформи визначити досить складно. Адже чимало людей знаходять нас саме на OLX, а потім йдуть до офлайн-магазину, щоб оглянути товар, та купують його безпосередньо на місці.

Щомісяця ми публікуємо на платформі близько 200 оголошень. До війни витрачали на це близько 10 тис. грн. Зараз – удвічі менше, адже OLX пропонує знижки на розміщення. Рекламою не користуємося, адже більшість товарів і так розпродається у перший день – якщо не в інтернет-магазині, то в офлайн-точках.

У наших планах – запустити нові офлайн-магазини. Дві наші точки розташовані на лівому березі Києва, і ще до війни ми почали облаштовувати великий магазин на правому. Тож прагнемо якнайшвидше завершити ремонт та відчинитися.

Будемо збільшувати обсяг постачань велосипедів з Нідерландів та розширювати виробничі потужності й у нашому ремонтному центрі. Щодо онлайн-продажів, маємо намір врешті-решт налаштувати бізнес-акаунт на OLX, щоб користуватися усіма можливостями платформи.

Попередні історії бізнесу:

«Під час війни продажі мобільних аксесуарів зросли на 20-30%»: як AksDrug працює на OLX під час війни

«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни 

«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни 

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

Підприємець розповів, як у компанії перебудували внутрішні процеси з початком війни, завдяки чому вдалося збільшити продажі та навіщо бізнес ставить собі за мету допомагати розвивати адаптивний спорт в Івано-Франківську.

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!