Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.
Андрій Космірак – засновник інтернет-магазину спортивного одягу і взуття 7dreamsport. Серед товарів компанії – чоловічі, жіночі та дитячі футболки, спортивні костюми, лосіни, кросівки, кеди, черевики, а також спортивні аксесуари для тренувань і активного відпочинку.
В інтерв’ю для блогу OLX Андрій розповів, як у компанії перебудували внутрішні процеси з початком війни, завдяки чому вдалося збільшити продажі та навіщо бізнес ставить собі за мету допомагати розвивати адаптивний спорт в Івано-Франківську.
Щодня опрацьовуємо сотні замовлень
Ми працюємо 11 років. Спеціалізуємося на продажі спортивного одягу, взуття та аксесуарів провідних брендів світу, як-от Nike, Puma, Adidas, Jordan, New Balance, 47 Brand, Converse тощо. В асортименті магазину – близько 4 тис. позицій. Усі товари – оригінальні та сертифіковані.
Серед наших клієнтів – як професійні спортсмени, так і ті, хто лише розпочинає тренуватися або просто веде активний спосіб життя. Місія компанії звучить так: «Надихати людей бути тим, ким хочеться».
Найбільший попит мають чоловічі товари: кросівки, рюкзаки, шкарпетки, футболки, капці. Якщо кросівки та спортивні аксесуари купують протягом усього року, то деякі інші товари – сезонні. Приміром, шорти, капці та плавки беруть здебільшого влітку, куртки – восени та взимку.
Окрім роздробу, ми також продаємо товари гуртом та за моделлю дропшипінгу. У нас великий склад в Івано-Франківську – зазвичай маємо у наявності понад 40 тис. товарів. Це дозволяє без проблем опрацьовувати замовлення від партнерів, виконуючи для них роль постачальника.
Ще один напрям – екіпірування спортивних команд. Ми підбираємо комплекти під запит: це може бути як тренувальна чи ігрова форма, так і парадне вбрання. За роки роботи ми були партнерами футбольних та футзальних команд Української Прем’єр-Ліги, як-от «Прикарпаття», «Десна», «Калуш», «Минай», «Ураган», «Продексім» та «Карпати».
У нашій команді – 50 співробітників. Щодня ми надсилаємо клієнтам сотні замовлень. Географія продажів охоплює всю країну.
Збільшилася кількість продажів у роздріб
Коли почалася війна, ми були змушені припинити роботу на два тижні задля безпеки наших працівників. За цей час сталося багато змін: приміром, дехто з команди пішов до війська, дехто – виїхав за кордон у пошуках спокою.
Утім, більшість залишилася вдома. Ми всі постійно перебували у страху, депресії та дедалі сильнішому розпачі. Та зрештою у середині березня вирішили повернутися до роботи, щоб мати змогу підтримувати команду як матеріально, так і морально.
Протягом війни попит на спортивні товари не зник. Навпаки, наразі у нас збільшилася кількість продажів у роздріб. Ймовірно, через загрозу обстрілів люди почали менше ходити в офлайн-магазини й ТЦ. Їм спокійніше та безпечніше обрати необхідний товар в інтернеті та замовити доставку поштою.
Крім того, вагому роль відіграло й те, що змінився ринок постачань. Одеський порт та акваторія Чорного моря стали полігоном для воєнних дій. Торгові судна не змогли туди заходити, і не всі компанії встигли оперативно зреагувати та адаптуватися до змін. Через це в деяких магазинах значно зменшився асортимент, і їхня аудиторія звернулася до інших продавців, зокрема, до нас. У нас проблем з постачаннями не виникло, адже здебільшого ми закуповуємо продукцію в Україні.
Щодо гуртових продажів, вони залишаються на тому самому рівні, як і до війни. Крім того, протягом останніх місяців у нас з’явилося багато нових партнерів з дропшипінгу, які тільки розпочинають власний бізнес.

Продовжуємо внутрішній процес українізації
Перший виклик, який перед нами постав, – максимально швидко та якісно оптимізувати внутрішню роботу компанії. Через відсутність деяких співробітників довелося змінити структуру команд – зокрема, у відділах продажу та логістики. Спочатку відновили діяльність в тестовому режимі, а згодом – на повних обертах, як і до війни.
Водночас ми продовжуємо внутрішній процес українізації в компанії. Приміром, раніше працівники користувалися російською CRM-системою «Бітрікс24», але тепер замінили її українською Keepin CRM. На черзі – заміна 1С на український аналог. Цим кроком ми не тільки підтримуємо вітчизняних виробників, а й не спонсоруємо загарбника.
Основна проблема, з якою ми стикаємося кожного дня, – загроза бомбардування. Адже ніколи не знаєш, що й куди може «прилетіти». Ми постійно чуємо з різних куточків України про обстріли окремих міст, споруд, транспортної інфраструктури. Зокрема, це ускладнює можливість доставки наших посилок.
У питаннях логістики ми максимально залежимо від поштового оператора, його можливості стабільно виконувати свою роботу. Тому кожний працівник пошти, який доклав зусиль, щоб замовлення потрапило до отримувача, – це неймовірна людина.
Ставимо за мету допомагати адаптивному спорту
Ми почали продавати на OLX нещодавно, лише 2-3 мiсяцi тому. Наша ціль – робити так, щоб про нас дізнавалися якомога більше людей. Тому й вирішили зайти на OLX, адже це великий майданчик, який щодня відвідують тисячі користувачів.
Наразі експериментуємо з розміщеннями та рекламою. Прагнемо отримати нових B2B-клієнтів, які зацікавилися б гуртовою закупівлею наших товарів. Перші результати уже є – OLX приніс нам чотири замовлення.
Ми не стоїмо на місці: активно розширюємо компанію, шукаємо нових партнерів та постачальників, залучаємо нові бренди, збільшуємо обіг, набираємо нових працівників. Наша мета – продовжувати працювати та зміцнювати економіку нашої держави.
Крім того, ми визначили напрям роботи у корпоративної соціальної відповідальності – допомога адаптивному спорту в Івано-Франківську. Приміром, на початку липня ми організовували благодійний захід «Простір добра з 7dreamsport», під час якого зібрали 8,7 тис. грн. За ці гроші закупили спортивний інвентар та бігові доріжки для фізичної реабілітації людей з інвалідністю. Обладнання коштувало понад 60 тис. грн, основну частину витрат ми взяли на себе.
Після цього у місті відбувся ще один захід – перегони на веломобілях для дітей і молоді з інвалідністю. Цього разу ми були спонсором.
Плануємо й надалі ініціювати, організовувати і фінансувати заходи з адаптивної фізкультури. Потреба у реабілітації людей з інвалідністю є зараз і буде лише зростати у майбутньому. Адже з фронту повертаються наші воїни, які отримали важкі поранення. Тож адаптивна фізична культура стає одним із засобів соціальної адаптації. Людина потрапляє до сприятливого середовища – і швидше повертається до нормального активного життя.
Попередні історії бізнесу:
«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike працює на OLX під час війни
«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни
«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни
«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни
«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни
«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни
«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX
«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни
«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни
«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни
«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час
«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни
«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни
«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни
«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни
«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни