Продовжуємо серію матеріалів «Рік війни: як почувається український бізнес». Світлана Таланова, засновниця інтернет-магазину «Мажорчик», в інтервʼю для блогу OLX розповіла, як це — виготовляти та продавати дитячі меблі, коли велика частина цільової аудиторії евакуювалася за кордон через війну.
Головні виклики року — відтік потенційних клієнтів, зниження попиту, відсутність світла та зв’язку
До початку повномасштабного вторгнення компанія була представлена по всій Україні, в Києві, Одесі та Черкасах мали свої склади та шоуруми. Власне виробництво дитячих дерев’яних ліжок-будиночків, м’яких дитячих безкаркасних меблів, крісел-трансформерів, а також склад розташовані в Черкаській області. Після початку повномасштабної війни я з родиною також тимчасово переїхали в цей регіон.
У лютому, березні, квітні було неймовірне просідання, продажі просто встали. Наприкінці травня почалося відновлення. Неприємна несподіванка чекала нас у передноворічний період: ми інвестували чимало коштів у рекламу, але вимкнення світла, відсутність зв’язку та інтернету не дали можливості працювати й виконати заплановане.
Зараз продажі є, але вони невеликі навіть у порівнянні з карантином під час ковіду. Попит на дитячі меблі у порівнянні з аналогічним періодом довоєнного року зменшився на 60%.
Це особливість нашої ніші та продукції. По-перше, ми займаємося дитячими меблями, а протягом року саме жінки з дітками евакуювалися з України за кордон. По-друге, меблі — це не товар першої необхідності. Зараз фінансові можливості клієнтів дуже обмежені, люди заощаджують кошти, і це зрозуміло.
Батьки купують тільки найнеобхідніше
В асортименті магазину — меблі для облаштування комфортної, затишної та цікавої дитячої чи ігрової кімнати: ліжка-машини, ліжка-горища, дитячі диванчики, дерев’яні ліжка-будиночки, матраци, постільна білизна, м’які ліжка-іграшки, шафи, столи та комоди, м’які дитячі ігрові модулі — все для комфорту діток.
Ще одна цікава категорія — ігрові будиночки різних конфігурацій, гірки, намети, вігвами. Діти в захваті від таких предметів. Це, мабуть, найкращий подарунок, який можуть зробити батьки своїм малюкам.
Зараз клієнти купують переважно найнеобхідніше — недорогі ліжка, матраци, розкладні крісла-ліжка, постільну білизну. Звісно, це не може позитивно впливати як на рівень продажу, так і на прибуток компанії.
Плану дій на випадок війни у нас не було. Переорієнтовуватися на військові потреби чи заходити в іншу нішу не стали. Але в перші місяці, щойно оговталися від шоку, працювали з матрацами та спальними мішками, бюджетними ліжками. Це допомогло компанії вижити в перший рік війни. Трохи згодом запустили невеличкий проєкт із виробництва патріотичних іграшок.
OLX — найкращий майданчик для продажу нашої продукції
Попри всі складнощі, якщо аналізувати замовлення з маркетплейсів, то OLX — найкращий майданчик для продажу дитячих меблів. В нас є два акаунти для окремих філіалів, й обидва приносять заявки — близько 30-40 на місяць. Зазвичай публікуємо в них до 100 оголошень.
Завжди додаємо багато гарних фото. Діти закохуються в нашу продукцію саме по світлинах. Наприклад, велика м’яка іграшка у вигляді улюбленого героя мультика, на якій можна навіть спати! Що якісніші такі фото — то краща реакція маленької аудиторії.
Також велику увагу приділяємо детальному опису характеристик: розміри, габарити, вага, деталі фасаду, матеріали чохлів, текстури, захисні елементи, щоб діти не нашкодили собі під час активних ігор. Це важлива інформація для батьків, які обирають зручні, безпечні та довговічні меблі.
Очікуємо пожвавлення на ринку у квітні. Ну і, звісно, чекаємо перемоги. Щойно ситуація стабілізується, люди почнуть повертатися додому, робити ремонти та купувати нові меблі в дитячі кімнати.
Попередні історії бізнесу:
«Ми втратили 90% клієнтів і повністю перезапустили онлайн-продажі»
«Через війну продажі впали на 60-70%: як змінилася робота віконної компанії з Миколаєва за рік»
«OLX стабільно приносить 50% продажів: як майданчик допоміг магазину втриматись у кризовий рік»