• Укр
  • Рус

«Виставляємо покупцям рахунок після того, як вони отримують замовлення»: як «Продукція як вона є» продає на OLX під час війни

352
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Юлія Мех – співзасновниця компанії «Продукція як вона є», яка виробляє екологічні продукти. Це натуральні рослинні олії, безглютенове борошно, масло Гхі, пасти з насіння та горіхів, хліб на заквасці тощо.

В інтерв’ю для блогу OLX Юлія розповіла, яка аудиторія цікавиться натуральними продуктами, які проблеми ускладнюють роботу під час війни та як вдалося знайти нових клієнтів після того, як попередні канали продажів перестали працювати.

Вклали у бізнес 12 тис. грн

Історія нашої компанії почалася з того, що ми з чоловіком скуштували олію холодного віджиму, яку власноруч виробив наш знайомий. Нам сподобалося, що це натуральний екологічний продукт без хімічних домішок. І ми захотіли теж виготовляти такі олії – як для себе, так і на продаж.

У 2016 році ми взяли в кредит 12 тис. грн, придбали олійний прес і стартували виробництво. Куплене обладнання виявилося не дуже зручним у роботі, тож згодом замінили його на якісніше. Наразі у нас уже чотири олійні преси, а також два пастоміси. Для виробництва орендуємо цех у Броварах.

В асортименті – близько 70 різних позицій. Ми виготовляємо олію, масло Гхі, пасти з насіння та горіхів, печемо хліб. Крім того, продаємо горіхи, сухофрукти, борошно, крупи та рис. Торгуємо як у роздріб, так і гуртом – через компанії-посередники, які постачають наші товари в екомагазини.

Наша аудиторія – люди, які ведуть здоровий спосіб життя та цікавляться здоровим харчуванням, яким не байдуже на якість продуктів. До початку війни ми отримували понад 35 роздрібних замовлень на день. З них близько 70% – від жителів Броварів, і їм чоловік особисто розвозив продукти. Решта – від людей з усієї України.

Юлія Мех – співзасновниця компанії «Продукція як вона є»
Юлія Мех – співзасновниця компанії «Продукція як вона є».

У нас сімейний бізнес, найманих працівників немає. Чоловік відповідає за виробництво, я – за продажі та просування. Також допомагає 17-річний син: він варить масло Гхі та виконує дрібні доручення.

Через те, що у нас немає окремого менеджера з продажів, я часто не встигаю формувати клієнтам рахунки на оплату. Тому ми вирішили, що будемо без передоплати надсилати замовлення якнайшвидше, у день заявки, а гроші проситимемо вже згодом. Я раз на кілька днів сідаю, прораховую всі надіслані продукти і лише тоді виставляю покупцям рахунки. За сім років нас обдурили лише один раз – на 250 грн.

Обстріли впливають на попит

Коли розпочалася війна, ми призупинили продажі. Попит на нашу продукцію зник, та й ми не розуміли, що буде далі. Але виробництво не закривали: продовжували виготовляти олію та молоти борошно для себе.

У березні-квітні ми отримали лише кілька одиничних замовлень. З травня ситуація трохи стабілізувалася, і цікавість до натуральних продуктів почала повертатися. Наразі у нас 10-25 замовлень на день – вдвічі менше, ніж до вторгенння.

Ми помітили, що після початку війни наша база покупців змінилася. Зокрема зникли всі гуртові клієнти, а також постійні замовники з Броварів. Ймовірно, багато хто виїхав з міста і ще не повернувся. Втім, тут з’явилося чимало нових людей – переселенці зі східних і південних регіонів. Вони й формують нову клієнтську базу.

Загалом кількість продажів із місяця у місяць зростає. Але щойно стаються чергові масовані обстріли, попит тимчасово зникає – людям стає не до цього.

Також на наш бізнес впливає подорожчання пального. Ми багато користуємося автівкою: їздимо на закупи, доставляємо замовлення Броварами, щодня відвозимо товари на пошту. Тож що більше витрат на логістику, то менше залишається прибутку.

Ще одна складність – відключення електроенергії, які останніми тижнями трапляються дедалі частіше. У цей час наше виробництво зупиняється.

OLX приносить 40% продажів

До початку війни у нас було два ключові канали продажу: сайт і соцмережі. Але коли через бойові дії попит зменшився, ми почали шукати нові майданчики, де можемо представити наші товари. Так, з травня працюємо на OLX. Наразі платформа приносить нам близько 40% замовлень.

Щомісяця публікуємо на OLX до 70 оголошень. Для їхнього просування активуємо рекламний набір «Турбо продаж», а також послуги із підняття позиції вгору списку, розміщення як VIP-оголошення. Загалом витрачаємо на публікацію та рекламу товарів 2,5-3 тис. грн.

Сформувати стратегію продажів на платформі нам допоміг особистий менеджер. Він підказав, як краще просувати товари, щоб із найменшими інвестиціями отримувати найкращий результат. А також – розповів, у які часові проміжки наша аудиторія є найбільш активною на OLX. Саме тоді ми активуємо підняття оголошень у пошуковій видачі, щоб люди їх побачили.

У нас багато планів на майбутнє. Ми хочемо відновити гуртовий напрям та вивести наші товари на полиці великих мережевих супермаркетів. Наразі ведемо перемовини з компанією-посередником, яка цим займається.

Також, коли оберти відновляться до довоєнного рівня, плануємо найняти працівника, щоб доручити йому пакування товарів і логістику.

Попередні історії бізнесу:

«Поїхав за машиною та потрапив під обстріл»: як Ukrtool продає на OLX під час війни

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike працює на OLX під час війни

«Під час війни продажі мобільних аксесуарів зросли на 20-30%»: як AksDrug працює на OLX під час війни

«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни 

«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни 

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

«Постачаємо дрони ЗСУ та плануємо запуск власного виробництва»: як AziMyTh продає на OLX під час війни

«Пропонуємо клієнтам дефіцитні позиції металопрокату»: як «МСК Україна» продає на OLX під час війни

Як вам стаття?

Додати
до обраних
Поділитися
Чекліст онлайн-шопінгу

Чекліст онлайн-шопінгу з OLX: увага на оголошення

Як не стати жертвою шахрая на OLX: ⭐ на що звернути увагу в оголошенні під час придбання товару. Читайте статтю на ➤ Блог OLX.ua.