• Укр
  • Рус

«Попит на запчастини до машин із США знизився – тож ми вигадали, як його відновити»: як AVTO OPT продає на OLX

182
Додати
до обраних
Поділитися
Валентина ШимковичАвтор

Продовжуємо серію статей про підприємців та їхні бізнеси, які не припинили працювати під час воєнного стану.

Ігор Орт – засновник компанії AVTO OPT, яка займається розбором автомобілів та продажем запчастин. Спеціалізуються на моделях Volkswagen Jetta MK6 і MK7, Passat B7, а також Ford Fusion MK5 USA.

В інтерв’ю для блогу OLX Ігор розповів, як він сам невдало купив машину із США – і це підштовхнуло його запустити бізнес, як війна змінила ринок запчастин та як можна масштабувати компанію завдяки франчайзингу.

Купив бізнес із розбору авто на OLX

У 2020 році я купив собі автомобіль Ford Fusion із США. Вибрав машину з мінімальними пошкодженнями – за розрахунками компанії-посередника, ремонт мав би обійтися до $500. Я планував забрати її з одеського порту і привести до ладу на найближчій СТО.

Але коли автівку доставили і я приїхав на СТО, з’ясувалося, що вона має пошкодження на $6 тис., а на роботу піде два дні. В Одесі тоді був локдаун, все зачинено, тому, поки мій Ford лагодили, я гуляв поблизу та спостерігав за роботою автомеханіків. Кожні три-чотири години до них заїжджали нові машини, які тільки-но розвантажили у порту. Хлопці ремонтували їх або ж розбирали на запчастини.

Я замислився, що це вигідний бізнес – чому ж сам досі ним не займаюся? Зайшов на OLX та побачив там оголошення про продаж станції розбору авто за $7,5 тис. За кілька днів повернувся до Києва та зустрівся з продавцями. Вони розповіли, що справа розвивалася успішно, але вони не змогли поділити прибутки – тому вирішили все продати. Ми уклали угоду, і їхня станція перейшла до мене.

Ігор Орт – засновник компанії AVTO OPT
Ігор Орт – засновник компанії AVTO OPT

Колишні власники станції розповіли, що найбільше клієнтів до них приходило через OLX. Тоді я написав менеджерам платформи та запросив статистику: запчастини до яких саме моделей авто мають найбільший попит? Виявилося, я був першим, хто про таке спитав. Зрештою мені надали аналітику, і мій вибір припав на Volkswagen Jetta.

Я найняв автомеханіка та почав розвивати бізнес: купував потримані автівки у США, Грузії та Україні, розбирав їх і продавав запчастини. За деякий час запустив ще чотири станції розбору та збільшив кількість моделей, з якими працюємо: додав Volkswagen Passat і Ford Fusion. Згодом ми переїхали на нову локацію, об’єднавши всю команду на одному місці.

Зараз у нас працює 5 людей. За два роки роботи ми розібрали близько 50 автомобілів. Продаємо не тільки зовнішні атрибути, як-от двері, капоти та дзеркала, а й внутрішні – патрубки, проводку, з’єднувальні елементи тощо. Орієнтуємося на маржинальність 140%: тобто маємо заробити на продажі запчастин на 40% більше, ніж вклали у машину. Наш рекорд – маржинальність 182%.

Нові клієнти – люди, авто яких постраждали через війну

Коли почалася повномасштабна війна, частина хлопців з нашої команди пішли до ЗСУ. Я знайшов нових працівників, але згодом і їх мобілізували. Зараз сформував уже третій склад команди. Це досить болісно для бізнесу, адже кожну нову людину потрібно навчати та адаптувати до процесів. Зазвичай на це витрачається два-три місяці – лише після цього робітник починає працювати максимально ефективно.

Після 24 лютого суттєво змінився портрет покупців. Раніше нашими запчастинами цікавилися люди, які замовляли вживані автомобілі із США і потім приводили їх до ладу. Зараз українці майже не розглядають такий варіант купівлі через складнощі з доставкою морським шляхом.

Утім, в Україні з’явилося чимало автівок, пошкоджених внаслідок війни. Влітку я бачив дані, що їх щонайменше 200 тис. Для їхнього ремонту потрібні запчастини, тож люди продовжують звертатися. Водночас у нашій галузі зменшилася кількість продавців. Ми ж продовжуємо стабільно працювати, тому не відчуваємо просідання у прибутках.

Через бойові дії нам довелося перебудувати ланцюги постачання. Якщо раніше всі машини із США та Грузії надходили до Одеси, то тепер працюємо з литовською Клайпедою. Звідти суходолом доставляємо до Києва.

Ще з однією проблемою стикнулися у квітні, коли в Україні ухвалили закон про безкоштовне розмитнення автомобілів з Європи. Тоді знизився попит на американські машини, а відповідно і на запчастини до них. Ми почали думати, як його відновити. В автівок із США є багато переваг – наприклад, невеликі пробіги. Але часто вони мають приховані дефекти, які неможливо помітити на фото.

OLX приносить нам 50-60% продажів. Щомісяця ми розміщуємо 30 оголошень: по 10 – на кожну із моделей автомобілів.

Так у нас з’явилася ідея – пропонувати покупцям автомобілів гарантію. Якщо людина отримала авто із США і протягом 14 днів з’ясувала, що воно не відповідає очікуванням, то ми повернемо гроші. За таких умов люди зможуть без остраху наважитися на купівлю: адже якщо машина не підійде, ми викупимо її, розберемо та продамо як запчастини. Зрештою всі сторони залишаються у виграші. Зараз запускаємо цю послугу на ринок.

Після війни маємо на меті продати понад 100 франшиз

OLX приносить нам 50-60% продажів. Щомісяця ми розміщуємо 30 оголошень: по 10 – на кожну із моделей автомобілів. Для їхнього просування активуємо набір «Швидкий продаж». Загалом витрачаємо на публікацію оголошень та рекламу до 10 тис. грн.

Для онлайн-продажів важливо, щоб покупець побачив гарні якісні фотографії товарів. Ми приділяємо цьому багато уваги й часу: облаштували в офісі фотостудію з професійним освітленням. Фотографуємо кожну запчастину з усіх сторін, щоб людина могла розгледіти найменші деталі. Що більше ми вкладаємося у підготовку світлин, то менше повернень отримуємо. До того ж клієнти не разочаровуються у товарі та згодом повертаються ще раз.

У нас великі стратегічні плани. Найближчим часом розвиватимемо послугу з гарантії повернення коштів за машини – наразі ведемо перемовини з партнерськими автодилерами та аукціонами. Також цей проєкт підштовхує збільшувати кількість моделей автомобілів, з якими працюємо, – щонайменше до 15.

Після закінчення війни плануємо масштабуватися шляхом франчайзингу. Будемо продавати нашу бізнес-модель підприємцям, які прагнуть запустити власну станцію розбору. Ми вже експерементували з таким форматом минулого року. Продали дві франшизи, але після вторгнення викупили їх назад – не хотіли, щоб наші франчайзі отримали негативний результат, адже через бойові дії ринок перестав бути стабільним.

Тож чекаємо, поки ситуація стабілізується, та відновимо цей напрям. Наразі маємо на меті запустити понад 100 франшизних станцій.

Попередні історії бізнесу:

«Поїхав за машиною та потрапив під обстріл»: як Ukrtool продає на OLX під час війни

«Залучаємо нові бренди та збільшуємо обіг»: як 7dreamsport продає на OLX під час війни

«Продаємо на 20% більше велосипедів, ніж минулого року»: як Facebike працює на OLX під час війни

«Під час війни продажі мобільних аксесуарів зросли на 20-30%»: як AksDrug працює на OLX під час війни

«Ресторатори отримали виклик – нагодувати велику кількість людей»: як «Хорека Стандарт» продає на OLX під час війни 

«Продажі виросли вдвічі проти минулого року»: як «Банка Спецій» продає на OLX під час війни 

«Попит на дитячі меблі знизився, але не зник»: як Chado продає на OLX під час війни

«Передали волонтерам 60% товарів зі складу»: як ZNIGHKA працює під час війни 

«Через паливну кризу зріс попит на електромобілі»: як Boss Auto Ukraine продає на OLX під час війни

«Перемкнулися з продажів на оренду та вийшли на ринок Одеси»: як Nik House працює на OLX під час війни

«Кожний день для нас – нове випробування»: як «ТехноМашСтрой» продає на OLX під час війни

«Головна складність роботи під час війни – логістика»: як Body Sculptor продає на OLX

«OLX приносить нам до 40% продажів»: як «Верхній склад» продає на платформі під час війни 

«Нам казали, що немає перспектив, але ми спробували – і все вийшло»: як «Ремесленники» продають на OLX під час війни

«Попит на газове обладнання зріс утричі»: як Rudyy продає на OLX під час війни 

«Мрію, щоб в Україні було більше свого виробництва»: як Skipper продає на OLX під час війни

«Війна – не привід не вітати дитину з днем народження»: як «Карлотека» продає на OLX у воєнний час

«Наші клієнти – підприємці, які розпочинають бізнес навіть під час війни»: як DrevTrest продає на OLX 

«Допомогли зі взуттям ЗСУ та ТРО»: як інтернет-магазин спецвзуття та спецодягу продає на OLX під час війни

«Попит на деякі позиції зріс утричі»: як USATools продає на OLX під час війни

«Запустили новий напрям, на який раніше постійно не вистачало часу та рук»: як «Велобокс» продає на OLX під час війни

«Головне – зважати на потреби клієнтів»: як Triniti продає на OLX під час війни

«Розширив асортимент під потреби військових»: як Smart-home.com.ua продає на OLX під час війни

«Вимушеним переселенцям зараз потрібні багато різних товарів»: як Techno mix te продає на OLX під час війни

«Найближче завдання – не заробити, а зберегти»: як PixoPhone продає на OLX під час війни

«Обіг зріс на 20-30% порівняно з березнем минулого року»: як «Комфорт Продукт» продає на OLX під час війни 

«Безкоштовно віддали ЗСУ спальників на 300 тис. грн»: як Arvisa працює в Харкові під час війни 

«Постачаємо дрони ЗСУ та плануємо запуск власного виробництва»: як AziMyTh продає на OLX під час війни

«Пропонуємо клієнтам дефіцитні позиції металопрокату»: як «МСК Україна» продає на OLX під час війни

Валентина ШимковичАвтор
Поділитися
Додати
до обраних
Що таке дропшипінг

Як розпочати займатися дропшипінгом, і чому OLX якнайкраще для цього підходить

Що таке дропшипінг і як працює? Як на OLX створити онлайн-магазин без витрат на розроблення та легко розміщувати товарні пропозиції?

Дізнайтесь про найцікавіше

Підпишіться на розсилку повідомлень про нові статті у нашому блозі. Оберіть рубрику або декілька рубрик, що вас цікавлять, і ми надсилатимемо вам сповіщення після публікації нових матеріалів.

Обіцяємо: це не буде занадто часто!